Digitaal boekenabonnement

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Plaats reactie
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Digitaal boekenabonnement

Bericht door Bob R.I.P. »

Onderstaand stukje kwam ik 27 mei tegen in het AD

Bob
Buma [HDTV (720)].jpg
Buma [HDTV (720)].jpg (219.63 KiB) 3631 keer bekeken
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Digitaal boekenabonnement

Bericht door jdbvos »

Ik persoonlijk denk dat mr Zeegers dat goed ziet....
Te zien aan de reacties hier op het boekenhoekie, waarbij toch de -hoe zeg ik dat nou netjes- mensen van gevorderde leeftijd :-D ook al naar de e-readers of tablets kijken....
De 'normale' E-reader die ik op de peesee en schootbovenkant heb staan is Calibre; mn omdat daarin een mooie overzichtsfunctie zit, en je diverse formats kunt omzetten in een andere....
Op de schootbovenkant gebruik ik liever de (ik heb de gratis versie) e-reader van Adobe (goegel maar ff op Adobe e-reader): een mooi groot formaat met meteen 2 pagina's in beeld, net zoals bij een boek....
Misschien dat ik wel overga naar de betaalde versie (meer bibliotheek-mogelijkheden), maar deze voldoet prima !
En zo'n e-boek abonnement....ja !: zou best wel eens heel goed aan kunnen slaan....
...er blijven altijd boeken bestaan die ik liever 'in de hand houd'.....
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Digitaal boekenabonnement

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Meneer Zeegers ziet dat inderdaad goed, alleen is dat zo langzamerhand nogal een open deur, vooral als het om kranten en tijdschriften gaat. Nog vijf jaar en we zullen in Nederland nog nauwelijks papieren kranten hebben. Tijdschriften zullen het waarschijnlijk iets langer uithouden, vooral de glossy's. Papieren boeken zullen altijd blijven, maar dan vooral voor mooie uitgaven, studieboeken en naslagwerken. de mooie uitgaven vooral bestemd voor "boekengekken". Ik download steeds meer e-books, maar bepaalde boeken wil ik gewoon "bezitten", in mijn handen houden, doorbladeren. Niet voor de inhoud, maar voor "het boek". Tikkie moeilijk te begrijpen, misschien, maar velen zullen vast wel weten wat ik bedoel. Zo koop ik oude, gebruikte boeken soms alleen om de "heb", om de gevoelswaarde of alleen voor de geur. Boekengekken zullen er altijd blijven.
Maar gewoon om te lezen? Op de iPad en verder niks.

Desondanks voorspel ik Bruna's Bliyoo geen grote toekomst. Een tientje per maad is veel te duur. Tijdschriften lees ik liever bij Blendle omdat ik dan niet het hele tijdschrift hoef te kopen, maar alleen de artikelen die ik graag wil lezen. Die worden dan van de prijs van het hele tijdschrift afgetrokken, dus staan er meerdere in die ik graag lees, dan kan ik op zeker moment besluiten om toch maar het hele tijdschrift te kopen. Dat vind ik plezieriger dan gebonden zijn aan een maandabonnement.
"Wie zowel boeken als tijdschriften wil lezen, betaalt een hogere abonnementsprijs." Ik zie dat helemaal niet zitten. Niks abonnement, gewoon per boek betalen en tijdschriften per artikel. Een abonnement is net zoiets als vroeger een "boekenclub". Daar moest je, als je eenmaal lid was geworden en een paar gratis boeken had gekregen, elke maand verplicht kopen en dus deed je dat dan maar. Ik heb die app van Bruna al heel lang op de iPad en gisteren was hij opeens veranderd in "Bliyoo - Eindeloos leesplezier". Ik wens Bruna veel succes en we zien het wel.


Plaats reactie