Forummeeting 2012

Alle reünies op een rijtje.
Fuel Supply

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Fuel Supply »

Bovenstaande stukjes over de werplijn lezende komt er ergens in mijn bovenkamer weer een grappige herinnering boven water;

Het zal een jaar of 30 terug zijn dat wij met ons 55 meter scheepje in de Rotterdamse Maashaven bij een zeeschip langszij moesten, iets met "..........bank" , een messcherp oud zwart Engels vrachtschip uit London? /Liverpool? die ergens in Afrika een partijtje eetbare olie in een separaat tangetje had geladen wat er met losse pompen moest worden uitgehaald door een stelletje Katendrechtse cowboys. Ene grote vette bende als dat schorriemorrie met hun westernboots eerst door de olie heen banjerden om te sweepen om later gewoon met hetzelfde schoeisel over het dek te stappen. Maar dat terzijde, het ging om de werplijn.

Ik stond op het voordek en mijn schipper maakte duidelijk dat hij met het lege scheepje zonder boegschroef graag zo snel mogelijk een spring vast wilde hebben. Ik zag wat mannen aan dek lopen maar die hadden totaal schijt aan mijn geroep om een touwtje aan te pakken. Toen de kop bijviel en de afstand gering was wierp ik met alle macht zo hoog en ver mogelijk. Het gevlochten balletje (niet zo'n hele zware gelukkig...) ging ruimschoots over de verschansing en nagenoeg tegelijkertijd hoorde ik een schreeuw..... Aan de reling verscheen een vloekende havenwerker die mij in plat Rotterdams ongeveer alle ziektes toewenste die hij maar kon bedenken, zichzelf over het achterhoofd wrijvend, en totaal geen notie nemend van mijn verontschuldigingen. Zonder verdere uitleg begreep ik al waar mijn keesje geland was. Zeker toen hij datzelfde balletje met een gerichte worp op mijn tronie terug naar beneden smeet. Maar die zag ik aankomen en kon 'm ternauwernood ontwijken. Nu was ik weer terug bij af! Het bossie touw weer 'vakkundig' opgeschoten en inmiddels stond er iemand van de cowboyploeg aan de reling die mijn touwtje wel wilde aanpakken. Met een 1-2-3 'in godsnaam' weer een ferme zwieper aan de lijn gegeven, die echter tijdens de vlucht door onvakkundig opschieten in de knoop raakte en nog niet op de juiste hoogte zijnde al dwarsuit ging richting reling en waarbij het keesje .............. precies DOOR een porthole schoot! De ogen van de man rolden zo ongeveer uit zijn kassen, dit had hij nog nooit meegemaakt. Met een gebaar van 'oh, zo doe ik het altijd' liep ik het eerste uur in de rondte met een triomfantelijke grijns op mijn gezicht. Of hier misschien een beetje geluk bij kwam kijken laat ik in het midden...... Ik heb het daarna in de loop der jaren misschien nog wel honderden keren geprobeerd, maarre ...... :wink: :wink:

Grtz., Willem

Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Forummeeting 2012

Bericht door P.J.Schellingerhout »

[quote="ferryvaneeuwen"]. Aan de andere kant van de dijk ligt het bungalowpark Landal Port Greve. Dat is chique voor Zomerdorp Grevelingen zoals het vroeger heette. Het is denk ik mogelijk om een gunstige groepsafspraak te maken in dit dorp. In dat slappe jaargetijde valt er vast te onderhandelen.

Hallo Allemaal
Is er al wat bekent of er meerdere kombuisers overnachtingen willen boeken Landal Port Greve????
Graag hoor ik de eventuele reacties.
Groeten Co
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Roy »

D'r zal toch ergens gepit moeten worden.
Dus ik denk dat dit geen verkeerde optie is. Maar om nu al te boeken................
Kan dat niet beter op het aller laatste moment ?. Misschien dat dat de prijs nog verder kan drukken. :wink:
Een bed & breakfast is trouwens ook niet verkeerd............ :idea:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
louis holleman

Re: Forummeeting 2012

Bericht door louis holleman »

Dat lijkt mij ook geen verkeerde optie: om nou 's avonds laat nog met de nodige alcohol op terug te denderen naar Oss vind ik een foute optie 8) En het zal tegen die tijd toch wel niet zo druk zijn dat je van tevoren al moet boeken?
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Joop »

Bij Landal Port Greve boek je individueel voor 3 dagen (minimaal) vanaf 4 personen huisjes, kosten 240 en zes personen 335.
Momenteel zijn er ook 5 bungalows beschikbaar voor 8 personen, kosten 470 per bungalow (voor drie dagen).
Groepsreservering heeft alleen als voordeel dat er maar 1x reserveringskosten zijn en staan de bungalows bij elkaar.
Verblijf voor één nacht wordt niet goedkoper!

In Brouwershaven heb je het het Swarte Schaep waar je voor 40 pp met ontbijt terecht kan.
Na een telefoontje bleek men daar met wat bedden erbij (gezellig) over 20 slaapplaatsen te kunnen beschikken.
Vanmiddag zal ik informeren naar een eventuele korting op een groepsreservering.

Wordt vervolgd.

Groetjes Joop
Bijlagen
Het Swarte Schaep
Het Swarte Schaep
Het Swarte Schaep.jpg (132.99 KiB) 3512 keer bekeken
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Forummeeting 2012

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Joop

Afgelopen week div. plaatsen op booking.com bekeken op beschikbare overnachtingen en ook het Swarte Schaep.
Swarte Schaep gebeld of zij nog plek hadden van 5 tot 7 okt. maar waren dat weekend volgeboekt met een duik vereniging.
Heb nu 2 kamers geboekt in Ouddorp in Pension Ouddorp op 8km van de Osse.
Ik wil hier mee zeggen, dat er volgens mij niet te lang moet worden gewacht met boeken ivm vrije kamers op die datum.
Er was nml al aardig wat geboekt.
Groeten Co
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Joop »

Oké Co,

Bedankt, dan hoef ik niet meer te bellen. Ik heb zelf een poosje terug het hotel Dive-Inn de Kabbelaar geboekt voor één nacht in Scharendijke, vlakbij een duikschool. Daar is momenteel nog wat vrij. Kijk op www.booking.com. Misschien dat anders die huisjes wat zijn in Landal maar dat is dan wel voor 3 dagen. Zat te doen hoor, in die omgeving. Inderdaad opschieten geblazen.

Groetjes Joop
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Jaap5 »

Hoi allemaal,Als je een goed hotel wilt boeken ,dankan ik Hotel De Beer op de Botlek bij Rotterdam aanbevelen Ik had veertien dagen geleden ook nog een plaats nodig en heb er weer met mijn vrouw overnacht. Goedekamers en bedden. en een goede lunch. Voor een 1 perskamer ben je Euro 55 kwijt en voor een 2 persoons Euro 65,
Als je van Den Osse de Brouwersdam overgaat naar Flakkee,bij Stellendam de Haringvlietsluizen overgaat en dan rechtdoor tot bij de Brielse Maas Hier links af ri europoort De Beer staat op de verkeersborden langs deze weg aangegeven. Groet Jaap5
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Otter »

dat is niet in de buurt van den Osse
Wie onder weg is, vorderd
louis holleman

Re: Forummeeting 2012

Bericht door louis holleman »

Jaap, natuurlijk leuk om daar te gaan slapen maar waarom duik ik in een hotel? Omdat ik met het (gehuurde) autootje niet halfzat terug naar Oss wil rijden. Als ik dan eerst naar ongeveer Rotjeknor moet om een leuk hotel te vinden, kan ik natuurlijk net zo goed doorgaan naar Oss :lol:
Maar ik begrijp uit de verhalen wel dat ik beter vast een nachie kan reserveren in de beschikbare hotels ter plekke...

PS: inmiddels de (laatste) vrije kamer in B&B Viletta geboekt :mrgreen: Pfffft!!


Plaats reactie