Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Alle reünies op een rijtje.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2013

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zaterdag 6 juli gaan Bert Compass en ik naar Den Oever om ter plekke te kijken wat de mogelijkheden zijn om met een groep te gaan varen en eventueel een uurtje te vissen.
De datum van de forummeeting houden we voorlopig maar op zaterdag 28 september.
Tante Pietje als uitvalbasis, we hebben het daar wel eens eerder over gehad en dat is geen probleem.
Niet de hele dag varen, maar van pakweg 11 tot 14, want daarna moet er natuurlijk nog met de hieuwlijnen gesmeten worden.
Ook de overnachtingsmogelijkheden moeten we nog bekijken.

Het leek ons beter om de knoop meteen maar door te hakken, tenslotte stond Den Oever al een paar keer op het lijstje. :)

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Forummeeting 2013

Bericht door jdbvos »

...we staan (bijna) allemaal toch al jaren op de oever...??? :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Forummeeting 2013

Bericht door Brazuca »

Het Noordelijk scheepvaartmuseum in Groningen heeft een oud directievaartuig; het museumschip Emma, wat afgehuurd kan worden. Ik ben lokaal niet bekend, maar misschien is er halverwege aan het van Starkenborgkanaal of het Reitdiep wel een uitspanning waar afgemeerd kan worden, of zijn er op het schip mogelijkheden voor catering aanwezig.

Ook het museum kan natuurlijk bezichtigd worden. Het is maar een ideetje natuurlijk.

Zelf zal ik niet aanwezig kunnen zijn, het is toch iets te ver weg om even over te komen.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Forummeeting 2013

Bericht door Drentenier »

Hoi Dick,
Is dat scheepje niet een ietsiepietsie te klein voor een forummeeting? Ik citeer van de website:

Het intieme karakter van de Emma —er kunnen 12 personen aan boord— zorgt voor een gezellige sfeer.
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Forummeeting 2013

Bericht door Brazuca »

ja dat is ietwat te klein :roll: , ik ken de directievaartuigen uit Zeeland, en die waren toch een stuk groter..., zoals deze;

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2013

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In Den Oever liggen plenty schepen die waddentochten maken, dus we kunnen in ieder geval het ruime sop kiezen. :)
Zaterdag 28 september houden we dus maar aan, want ik heb geen berichten gezien dat er dan ergens een ander maritiem evenement gehouden wordt.
De suggesties kunnen we altijd voor de volgende keer gebruiken, want een Poll maken met diverse mogelijkheden is ook geen optie.
Iedereen stemt maar een end weg, ook degenen die niet meegaan, dus zoals eerder gezegd: we moeten op tijd de knoop doorhakken.
Met de tijd van afvaart houden we natuurlijk rekening met degenen die van verre komen.
Er zijn tal van mogelijkheden, zoals bv eten aan boord na de reis. :)
Of misschien zelf vis bakken aan boord.
En het is altijd mooi weer tijdens de forummeetings. :lol:
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2013

Bericht door rspeur »

Ja, de zomer valt dit jaar op 28 september.....
IJs en weder dienende ben ik erbij.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Jan Hendrik
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
Locatie: Melbourne

Re: Forummeeting 2013

Bericht door Jan Hendrik »

Helaas, ik ben slechts tot 11 sept in NL.
Heb al een reunie op de ssRotterdam op 7 sept. dat is wellicht ook een idee voor Kombuizers op 28 sept.
Jan
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2013

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Jos Komen schreef:Zaterdag 6 juli gaan Bert Compass en ik naar Den Oever om ter plekke te kijken wat de mogelijkheden zijn om met een groep te gaan varen en eventueel een uurtje te vissen.
De datum van de forummeeting houden we voorlopig maar op zaterdag 28 september.
Tante Pietje als uitvalbasis, we hebben het daar wel eens eerder over gehad en dat is geen probleem.
Niet de hele dag varen, maar van pakweg 11 tot 14, want daarna moet er natuurlijk nog met de hieuwlijnen gesmeten worden.
Ook de overnachtingsmogelijkheden moeten we nog bekijken.

Het leek ons beter om de knoop meteen maar door te hakken, tenslotte stond Den Oever al een paar keer op het lijstje. :)
Maar er moet natuurlijk wel serieuze belangstelling voor bestaan. :wink:
g.h.hagels

Re: Forummeeting 2013

Bericht door g.h.hagels »

Hallo Jos,

Op mij kun je in iedergeval rekenen.

Vr Gr Gerrt H Hagels.


Plaats reactie