Cookies

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Cookies

Bericht door ArnoldW »

Krijg bij iedere pagina de melding; deze website maakt gebruik van cookies enz. Klik iedere keer op begrepen, maar als ik naar een ander bladzijde surf, komt dat bericht steeds terug. Is erg hinderlijk. Wat ka ik er aan doen om dat kwijt te raken?
Groet Arnold.

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Cookies

Bericht door Bertus. »

Hallo Arnold,

Misschien heb je hier wat aan.

Internet Explorer 10
Voer de volgende stappen uit om de opslag van cookies uit te schakelen voor alle websites, in Internet Explorer 10 / Windows 8.
Klik op de knop Extra Internet Opties en klik vervolgens op Internet Opties.
Ga naar het tabblad Privacy en zet de slider helemaal naar boven, op "Alle cookies blokkeren".
Klik vervolgens op ok.
unnamed.png
Bertus.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Cookies

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Die blauwe balk is al eerder ter sprake gekomen, ik heb er al maandenlang last van.
Het vreemde is dat deze balk alleen bij Kombuispraat te zien is.
Ik heb de moed al opgegeven om een oplossing te vinden, gewoon afwachten tot het probleem vanzelf is opgelost. :wink:
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Cookies

Bericht door ArnoldW »

Gisteren was de blauwe balk ineens verdwenen, gelukkig. Heb de oude instellingen van Windows weer terug gezet en gelukkig is dat ding weg.
Groet Arnold.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Cookies

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik heb voortdurend last van die blauwe balk. Wel geprobeerd via instellingen een blokkade op te werpen, maar dan krijg ik weer vragen wat er met de cookies moet gebeuren.
Ik vind het vreemd dat ik bij elk item die blauwe balk krijg. Ik ben toch ingelogd voor alle items?

gr.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Cookies

Bericht door Bertus. »

Goedemiddag,

Het is nu een dik jaar geleden dat er klachten waren van
een blauwe cookie die band onder op het scherm komt bij Kombuispraat,
maar hij is nog steeds. :( :shock:
Is er nog steeds geen oplossing voor gevonden :?:
Volgens mij komt het alleen voor bij Google Chrome.

"Wie het weet mag het zeggen".

Mvg. Bertus.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Cookies

Bericht door DennisV »

Helaas, de blauwe balk is een verplichting van onze mooie kamerleden.
Kombuispraat plaatst namelijk (zoals elke andere website), "ongevraagd" gegevens op je computer.
Een cookie is een tekst bestandje met wat cijfertjes, waarin bijvoorbeeld een unieke vingerafdruk in geplaatst word, zodat je niet elke keer bij een bezoek aan kombuispraat moet inloggen. Andere website's kunnen in cookies bijvoorbeeld interesses vastleggen. Je kent het wel, je zoekt naar een boekenkast, en opeens is op bijna elke website wel een boekenkast in de reclame blokken te vinden!

Als je op accepteren klikt, wordt er een coockie geplaatst, waarin staat, dat jij dus bekend bent met het feit dat deze website cookies plaats.

Als een browser een beetje te strak is afgesteld, alle cookies weigeren, dan "weet" kombuispraat bij jouw bezoek niet dat je al akkoord gegeven hebt, en wordt de blauwe balk weer voorgeschoteld.

Dus het is niet echt een probleem wat WIJ op moeten/kunnen lossen.
Als je browser gewoon normaal werkt, dan klik je eenmalig op accepteren en is de balk nooit meer te zien! (totdat je je geschiedenis en cookies verwijderd, dan is hij weer opnieuw te zien).

Dus het "probleem" is niet hier bij kombuispraat, maar daar bij jou/jullie die chrome iets te strak hebben afgesteld.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Cookies

Bericht door Bertus. »

Dus het "probleem" is niet hier bij kombuispraat, maar daar bij jou/jullie die chrome iets te strak hebben afgesteld.
Bedankt voor je informatie.
Wat dat afstellen betreft snap ik op mijn ouwe dag niet.
Ik had bij instellingen de cookies geblokkeerd en toen
kwam de blauwe band niet meer terug.
Maar daarna werkte mijn gmail niet meer, dus maar snel
weer terug gezet.

Mvg. Bertus.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Cookies

Bericht door jdbvos »

Gebruiken jullie CCleaner of een andere vuilnisdienst ?
Want als je cookies niet zijn opgeruimd, staan ze op je pc/laptop, en heb je geen 'blue band' meer...
Heb je mbv van zo'n vuilnisdienst je pc opgeruimd, dan krijg je ook je 'blue band' weer....
Bij de opruimer dus ff aangeven de cookies niet te verwijderen door het weghalen van vinkjes... Dat kun je handmatig -pakkumbeet om de maand- eens wél doen, maar dan moet je het 'blue-band'-circus weer door en voortaan weer ff handmatig inloggen (ipv het automatisch inloggen - want dát is dat cookie !)
Naamloos.png
Naamloos.png (44.27 KiB) 3709 keer bekeken
Je kunt overigens ook bij Opties je cookies opgeven welke je absoluut wél-, en welke je absoluut niet wil behouden als zijnde vertrouwd....
Scheelt ook....
Naamloos2.png
Naamloos2.png (25.64 KiB) 3706 keer bekeken
Oost, west...ook best
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Cookies

Bericht door Bertus. »

Goedemorgen Jan,

Jan, ik heb die vinkjes bij c cleaner zoals jij aangaf weggehaald
maar die blauwe band blijft wel.
Maar bedankt voor je reactie. :-D

Mvg. Bertus.


Plaats reactie