Foutmelding URL's

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Theo Horsten (R.I.P.)

Foutmelding URL's

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik wil een - lange - bijdrage plaatsen, maar krijg telkens de melding:
Je bericht bevat te veel URL’s. Een maximum van 8 URL’s zijn toegestaan.
...terwijl er toch echt maar drie url's in zitten. Schrap ik er ééntje, zodat er nog maar twee in zitten, dan werkt het wel. Nu kan ik natuurlijk een van de drie schrappen, maar liever niet. Ik denk dat de lezer die koppelingen wel op prijs zal stellen. Een oplossing?

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Foutmelding URL's

Bericht door Allen »

@Theo, staan er in het bericht dat je wil plaatsen ook URL’s van afbeeldingen?
Die worden namelijk ook meegeteld.
Zo ja, dan zal je het lange bericht in twee berichten dienen te plaatsen.
Het maximale aantal URL’s van foto’s en doorklik URL’s etc. in een bericht is acht.
Grtn @Allen
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Foutmelding URL's

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is het, Allen. Daar had ik niet aan gedacht. Het zijn precies acht afbeeldingen en die komen van Photobucket, dus dat zijn ook url's. Ik kan ze natuurlijk op de server zetten, maar, zeikert als ik ben, hecht ik nu eenmaal aan een beetje mooie opmaak van een posting en dat kan niet met foto's van de server. Ik heb al een oplossing gevonden. Dat betekent alleen dat geïnteresseerde lezers dan even moeten googelen. Maar ja, hoeveel zijn dat er vandaag de dag nou helemaal? :roll:
Ik plaats die lap later vandaag. De eerste van drie.
Bedankt voor je tip!
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Jinnys reisje

Bericht door Sparks316 »

Moet je mij eens uitleggen waarom op topic Cruise- en passagiersschepen Jan Stolp vanmorgen nog een link plaatste (http://maritimeradio.org/in-distress/gothic-fire/) die bij mij in elk geval niet zo werkt. Ik moet het regeltje in mijn browser kopieren om er te komen.

En zo had ik twee dagen geleden iets met een foto erbij, die ik zoals gewoonlijk ik op mijn eigen website parkeer en daar dan een link naar toe geef met behulp van [url weetikveelwat met weer een link naar mijn homepage. Dat gaat dan via ädd image of zoiets. Als ik dat nou doe, zie ik alleen maar een regeltje "image" met daarnaast een ikoontje.
De vorige keer dat ik dat deed kreeg ik nog een berichtje van Jinny dat ik het veranderen moest in "https", maar daar geloof ik niks van. Mijn website heeft helemaal geen https-adres, als ik dat doe krijg ik uiteraard de roemruchte 404 error. En vul ik het toch zo in, dan komt er alleen maar een regeltje met die url te staan, die zowiezo niets doet. Kopieer je die in je browser dan kijg je weer 404-errors. Ooit kreeg ik daarbij een keer een tekeningetje te zien in de trant van "Je hebt het eind van Internet bereikt, gooi je computer op de belt en ga iets zinnigs doen". Helaas ben ik het effe kwiitgeraakt.
Dus hoe het nou wel werkt, mij eeen raadsel :?: :?: :?:
Louis
jan stolp
Berichten: 215
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Jinnys reisje

Bericht door jan stolp »

Als ik er een link van maak met https dan komt er een waarschuwende mededeling,ik weet zo even uit mijn hoofd niet meer wat.
Daarom heb ik de s weg gelaten.
Het effect is dan wel dat het niet als directe link werkt en je de URL handmatig in moet voeren.
Hoe het precies zit weet ik helaas niet :shock:
Groeten
Jan
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Jinnys reisje

Bericht door Jinny »

Goedemiddag Louis,

Dat komt omdat de software is geupdate en alleen nog maar url's slikt met https ervoor.
Oplossing, plaatje op het forum uploaden of je server aanpassen.
De keer met dat plaatje heb ik dat plaatje gekopieerd naar mijn harde schijf en daarna in het bericht weer geupload via het forum.
Ik heb dus even ingegrepen.

Ik zal dit zo even verplaatsen naar de afdeling help en paniek..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Foutmelding URL's

Bericht door Sparks316 »

Nou, mijn server aanpassen: gaat dus niet, die is eigendom van mijn ISP (in dit geval XS4ALL).
Is ik het goed begrijp zijn dus alle vorige afbeeldingen die ik ooit zo geplaatst heb nu ook verdwenen. Jammer dan.
Ik probeer het de volgende keer wel door het plaatje naar deze server te uploaden en de daarbij horende url te gebruiken.
De fijne geneugten van updates, noem ik dat.
Net als met Windows-updates, die moet je wel doen, anders werkt je hele zootje niet meer. Maar die fijne Winzooi-updates zorgen er ook al jaren voor dat ik na zo'n update ineens mijn geluid kwijt ben. De ene keer wel, de andere keer niet. Schijnt te komen omdat ze maar raak drivers wegflikkeren en vervangen. Het is ook al jaren bekend maar toch had ik vorige maand het probleem weer. Ze leren daar ook niks :twisted: :twisted:
Louis
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Foutmelding URL's

Bericht door Jinny »

Ik snap je, overigens kan je ISP daar wat aan doen.
Het is voor hun vrij gemakkelijk om er even iets bij te zetten zodat het wel goed werkt.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie