##**%!!

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

##**%!!

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Mijn 'grote' pc is nog nooit echt goed geweest. Het kan maanden goed gaan, maar dan begint hij plotseling zomaar uit zichzelf te resetten. Al twee keer door de computerboer helemaal opnieuw ingericht en ook dan gaat het weer een hele tijd goed, maar op zeker dag begint het gelazer weer.

Zo langzamerhand gaat het ernaar uitzien dat het een probleem van het moederbord is en dus is er eigenlijk maar één goede oplossing: deze bij het grof vuil en een nieuwe. Toch zou ik hem om verschillende redenen graag nog een paar maanden gaande willen houden en daarom besloot ik om het nog eens te proberen met Windows XP Prof opnieuw te instaleren. Dat lukte pas bij de derde poging. De eerste twee keer bleef hij ergens middenin hangen met een moeilijke foutmelding.
De derde keer lukte het, echter: ik heb geen geluid meer en ook de video is niet kosher. Het scherm ververst te traag, en 'golft' bij omlaag of omhoog scrollen.
Een andere videokaart gaf geen oplossing en de audio zit op het moederbord, dus daar kan ik verder ook niets aan doen.

Vraag: zou nog een keer Windows (proberen te) installeren een oplossing kunnen zijn? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen voordat ik daar weer een hoop tijd in ga steken?

Intussen red ik me uitstekend met de laptop, dus een ramp is het niet. Ik zou het alleen graag nog een poosje voor elkaar willen hebben. Dat resetten neem ik dan ook nog een tijdje voor lief en het kan ook zomaar zijn dat dat weer weken of maanden uitblijft.

Joop Kieviet (RIP)

##**%!!

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Probeer eens via buroass.-systeemwerkset-systeemherstel misschien lukt het nog

Gr. Joop
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, systeemherstel heb ik onmiddellijk geprobeerd, maar dat lukte niet.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Hoe repareer je Windows XP?


Wanneer er ernstige fouten zijn binnengeslopen in XP en het terugzetten van een systeem-herstelpunt helpt niet of die heeft u niet, of u kunt plotseling alleen nog maar opstarten in de "Veilige mode", dan wordt het tijd om onderstaande reparatiemogelijkheid uit te voeren.

1) XP-repareren vanuit een opgestarte Windows XP
Laat de computer gewoon opstarten (indien het niet anders kan dan in de veilige mode). Leg de CD-rom van Windows-XP in de CD-lade en laat deze starten. Klik op de 'Welkom bij Microsoft Windows XP-pagina op "Windows XP installeren". In het volgende venster "Windows setup" moet in de vensterregel achter 'Type installatie' staan : Upgrade (aanbevolen). Klik op 'Volgende'.
Geef op het volgende scherm aan dat u akkoord gaat met de 'Gebruiksrechtovereenkomst' en klik weer op 'Volgende'. Vul uw productcode in en klik weer op 'Volgende' Selecteer de gewenste optie op de pagina 'Bijgewerkte installatiebestanden downloaden' en klik weer op 'Volgende'. Volg de aanwijzingen op de overige pagina's van de installatiewizard om XP te laten repareren. Uw instellingen blijven bewaard bij deze methode.

U kunt XP helemaal niet meer opstarten dan volgt u onderstaande methode.

2) XP installeren/repareren vanaf de bootable Windows XP-CD
N.B. U moet wel in het bezit zijn van de originele XP-CD (HomeEdition of Professional) van Microsoft, want met een zgn. 'Recovery-CD' van uw Computer-leverancier werkt dit niet.
Allereerst moet u even de "Bios" induiken. Doorgaans komt u daar door direct na het aanzetten van de computer op de "Del-toest" te hameren (Soms echter een ander toets bv. "F1").
Ga op zoek naar de BOOT-volgorde (meestal A,C,CDRom of C,A,CDRom) en wijzig deze zodanig dat het CDRom-station het éérste bootdevice wordt.
Leg voordat u de Bios afsluit via "Save & Exit" (of F10) en de computer zal gaan herstarten. de XP-CD in de juiste CD-lade en sluit deze.
De computer zal nu proberen te booten vanaf de CD. Er verschijnt de volgende mededeling op uw scherm : "Druk op een toets als u de Computer vanaf cd-rom wilt opstarten". Dit moet u wel snel doen anders zal de computer de CD overslaan en alsnog vanaf de harde schijf gaan opstarten.
Nadat u op een toets heeft gedrukt verschijnt eerst de mededeling: "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" en daarna verschijnt het blauwe scherm " Windows Setup". Onderaan het scherm ziet u twee mededelingen, waar u in dit geval niets mee moet doen: "Druk op F6 om een niet-Microsoft SCSI/RAID-stuurprogramma te installeren" en even later "Druk op F2 voor automatisch systeemherstel". Niets doen en rustig afwachten.
Vervolgens ziet u dat er de nodige bestanden worden geladen en dan verschijnt er een nieuw scherm, waarop u drie keuzen krijgt:
Druk op 'Enter' voor het installeren van Windows-XP
Druk op 'R' om de installatie van Windows-XP te repareren
Druk op 'F3' om af te breken.
Wanneer u hier zou kiezen voor de 'R', dan komt u terecht in de zgn. 'Recovery Console', daar heeft alleen een gevorderde gebruiker iets aan. Men moet dan nl. de bruikbare commando's kennen die ingetypt kunnen worden (bv. 'fixboot' om de bootsector te repareren); het is dus géén automatisch systeemherstel. U drukt gewoon op . Er verschijnt dan eerst een scherm "Windows XP Licensing Agreement" dat u door een druk op 'F8' kunt passeren, waarna u een overzicht krijgt van uw partities. Controleer of uw huidige installatie van XP in het vak is geselecteerd. Zo niet selecteer die partitie waarop XP staat, welke u wilt laten repareren en druk op de 'R'-toets. Werkt dat niet dan 'Enter'. Let erop dat u XP in dezelfde map laat installeren als voorheen het geval was.

Voor meer en uitgebreidere informatie:
http://support.microsoft.com/default.as ... ;nl;315341

Bovenstaande ooit eens gevonden op het internet.

Wat je ook kan doen als windows er op staat maar niet goed.

Ga naar uitvoeren en tik daar sfc /scannow en doe de Windows XP in de lade.

Let wel op de spatie tussen sfc en /scannow
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Duizend bommen en granaten.....

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het lijkt erop dat de drivers van het geluid en video niet zijn geïnstalleerd. Je kunt dit verifiëren door als volgt te handelen:

Windows-toets samen met Break indrukken --> Systeemeigenschappen --> Hardware --> Apparaatbeheer. Bij 'Besturing voor geluid, video en spelletjes' kun je zien welke geluids- en videodrivers geïnstalleerd zijn of eventueel niet. Tref je ze niet aan dan kun je deze opnieuw installeren. Heb je bewuste driver(s) niet dan kunnen deze meestal van de website van de fabrikant gehaald worden.

Soms is het mogelijk om door rechts te klikken op de informatie van één van de besturingsregels de juiste driver te installeren.

Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt voor het meedenken allemaal.

De scan van Jolly leverde niets bijzonders op: alles in orde.
De driver van het geluid is geïnstalleerd, Ferry, maar de melding is dat het apparaat niet start (code 10). En behalve dat geluid: wat moet ik van dat merkwaardig golvende beeld denken?
Laten we er maar niet te veel tijd meer aan besteden. MS Word werkt en dat is de komende veertien dagen voldoende. Dan heb ik mijn vertaling klaar en neem ik tot oktober vakantie. Mooie gelegenheid om deze pc te vervangen door een nieuwe. Intussen kan ik wel scannen en printen en zo via dat machien, dus daar hoef ik de laptop niet mee te belasten.

Ik word echt doodziek van dingen die niet fatsoenlijk werken, vooral als je te weinig tijd hebt om je er goed in te verdiepen. Die rotzooi moet gewoon werken en verder niks.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Duizend bommen en granaten.....

Bericht door ferryvaneeuwen »

Code 10 betekent inderdaad dat de juiste drivers niet zijn geïnstalleerd:

MS Codes

In de Device Manager (Apparaatbeheer) staat er dan meestal een geel uitroepteken voor ter indicatie dat er een probleem is. Ik weet zeker dat als je de juiste driver installeert het geluid in ieder geval weer goed is. Staat er ook voor de Video in DM een geel uitroepteken? Dan is het waarschijnlijk ook een kwestie van de goede driver installeren.

Aan de andere kant moet het een ex-zeeman goed doen om een golvend beeld voor ogen te hebben. Dat roept dan zeker zwaar weer herinneringen op......

Ferry
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: ##**%!!

Bericht door Derk Gotink »

Mijn laptop hp dv7 intel core 2 duo cpu 6600 2.20 ghz 4gb ram 64 bits met sp1 Windows 7 vertoont kuren.
Bij het opstarten is het procesgebruik 50% en fysiekgeheugen 1.39Gb, geen dllhost Com Surrogate te zien.
Bij het openen van afbeelding om een foto reportage te maken gaat het procesgebruik rap naar 100% en het fysiekgeheugen wordt 93%.
Dllhorst.exe gaat in een minuut of 5 naar 3.758.34 kb en explorer naar 60.168kb, daarna is het einde oefening.
Systeemherstel, hitmanpro, ccleaner en Tune up Utillitys laten niets zien!
Ik heb sterk de indruk dat ik besmet ben maar door wat.........!
Iemand een idee ??

ps. ventilator werk goed wordt wel erg warm.

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: ##**%!!

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik heb zelf geen ervaring met W7 en niet met de beschreven fout. Misschien heb je iets aan wat op deze site staat en op deze.

Ferry
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: ##**%!!

Bericht door Derk Gotink »

Ferry, bedankt voor het snel reageren.............Ik ga me er in verdiepen

Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!


Plaats reactie