Tune Up Utilities

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

Tune Up Utilities

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Sinds jaar en dag gebruik ik Tune Up Utilities. Vorige week heb ik de nieuwste versie gedownload, Tune Up 2009.
Als je TuneUp voor de eerste keer gebruikt, vindt hij altijd een onvoorstelbaar aantal, meest kleine, fouten, dat is normaal. Die worden dagelijks automatisch hersteld, daar merk ik verder niets van.

Of het iets met die nieuwe versie te maken heeft, maar sinds ik die heb gedwonload vind ik dagelijks werkelijk honderden fouten, allemaal van hetzelfde type.
Zo meldde hij vanmorgen nadat ik vijf uur had gewerkt, meer dan 400 fouten in de afdeling "Programma's".

Afbeelding

Als ik dan om details van die fouten vraag, dan krijg ik deze:

Afbeelding

en als ik dan de details van een van die fouten bekijk dan is het zoiets - en zo zijn ze allemaal:

Afbeelding

De vraag is dus: Wat is een "ProgID-sleutel" en hoe kom ik van dit vervelende gedoe af? Zelf heb ik werkelijk geen idee waar ik moet zoeken of kijken, laat staan wat ik eraan kan doen.
Dat het een probleem is, ga ik op den duur merken als ik een browser wil openen. Dat lukt dan niet. Pas als ik "Problemen oplossen" heb geklikt en alle fouten weg zijn, lukt dat weer.

Wie kan hier helpen?
Bij voorbaat mijn dank.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Fouten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
Ik heb ook deze nieuwe versie, mijn eerste reactie was: mooi, dat er nu fouten gevonden worden die door de vorige versies over het hoofd gezien waren. :)
Wat mij opvalt, is dat Tune Up Utilities op mijn oude desktop met XP, steeds fouten in het programma vindt en op mijn laptop met Vista, tig fouten in het register gevonden worden.
Ik heb er verder geen last van, kan alles verder normaal openen.
Maar er komt regelmatig een update uit, ik neem aan dat de problemen binnenkort wel opgelost zullen worden.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Fouten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
er is een update van Tune up 2009 beschikbaar, na de update kreeg ik onderstaand resultaat. :)
All the best
Jos
Bijlagen
na tuneup update.JPG
na tuneup update.JPG (42.58 KiB) 5989 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Fouten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt, Jos. Ik heb de update gedownload; misschien helpt dat.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Fouten

Bericht door Brazuca »

Heeft er nog iemand een licentie voor Tune-up over ?
Voor een gepensioneerde sparks die hier woont, en deze software hard nodig heeft om zijn PC weer een beetje werkzaam te krijgen. Mag evt ook een oudere versie zijn (2010). De testversie is uitgewerkt en er is hier moeilijk aan te komen.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Fouten

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dick,

Ik dacht wel dat ik je kan helpen. Momenteel ben ik met de hele famielje op vakantie in Florida, nu in Miami. Zo zie je maar, zelfs in de vakantie aan het Kombuizen, hoewel summier! Af en toe als iedereen nog pit check ik mijn mail en loer en passant nog even op Kombuispraat. Het werkt verslavend.... :| We keren aanstaande dinsdag weer terug en ik zal dan even zoeken wat ik precies heb.

Ferry
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Fouten

Bericht door Brazuca »

Ferry,

Bedankt voor het aanbod !
Ik heb intussen via mail een reactie en een Tuneup 2011 licentie gekregen van een welwillende kombuispraat gebruiker.

Nog prettige vakantie verder in Florida !
Jos Komen (R.I.P)

Re: Fouten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tune-Up is overgenomen door AVG.
Ik heb sinds kort versie 2014, maar het lijkt me geen verbetering.
Je krijgt nu een licentie voor 1 pc.
De ouwe trouwe Diskdoctor, die ik al ken vanaf de tijd dat ik mijn eerste pc'tje had met DOS 4.0 maakt het karwei niet af en stopt halverwege met de mededeling dat er geen problemen zijn op de schijf.
(Op fouten controleren heet dit bij Tune-up)
1-Click kon de browser niet reinigen, zodat de hele procedure geannuleerd moest worden.
Ik had toen net IE-11 geïnstalleerd, waarna mijn Gmail niet lekker meer werkte en ben weer teruggegaan naar IE-10.
De Gmail werkt nu weer normaal en ook Tune-up kan de browser weer schoonmaken. Maar de Diskdoctor maakt er nog steeds een potje van.
Het liefst zou ik weer teruggaan naar versie 2013, maar die is niet meer beschikbaar.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Fouten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik draai nog op Tune Up 2012 en dat werkt goed.
Ik laat het eerst maar zo...
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Er is ook een probleemoplosser.
Als ik die aanklik krijg ik te horen dat ik geen problemen heb. :)


Plaats reactie