accessoires aan boord: wat mist er nog?

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Plaats reactie
toke

accessoires aan boord: wat mist er nog?

Bericht door toke »

Hallo Mensen!

Ik ben nieuw op dit forum en heb ook niet veel gezien van het vaarwereldje. Daarom heb ik me aangemeld op dit forum. Ik ben namelijk aan het onderzoeken waar er behoefte naar is op de boot, qua handige producten (voor een project). Ik zelf dacht aan iets waarmee je fietsen makkelijk op een boot of sloep kan vastzetten/opbergen. Zijn er veel mensen die hun fiets (willen) meenemen op de boot en die niet handig kwijtkunnen?

Tweede idee is een of ander opbergsysteem, die meteen beschermt tegen diefstal. Volgens mij bestaat er veel behoefte aan ruimte aan boord. Klopt dat? Zien jullie het liefst dat je spullen handig kan opbergen en snel te voorschijn kan halen? Ik dnek dat er altijd wel meer behoefte naar veiligheid bestaat, maar dat op een boot ook moeilijk te realiseren is.

Hebben jullie misschien zelf nog ideeen over wat er mist aan boord, wat jullie graag zouden willen hebben? Alvast erg bedankt voor de reacties!

Groetjes Toke (studente aan de TU-Delft)

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

hallo Toke
ruimte is altijd een probleem op een boot....en hoe kleiner de boot is, hoe groter het probleem.
Je kunt van alles bedenken, maar het moet ook nog een beetje stevig zijn; het trilt en schudt meer dan de gemiddelde garage thuis, en kan er nog lelijk tegenaan worden gestoten bovendien.
En met geld is er een boel te realiseren.....maar dan had je ook meteen een grotere boot kunnen kopen.....
Vergeet niet: een boot is een gat in het water, dat je probeert te dempen met geld
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: accessoires aan boord: wat mist er nog?

Bericht door lp »

:wink: Ik weet dat dit geen "marktplaats" is, maar ik struikel in mijn schuur regelmatig over twee haspels met 12 mm gevlochten polyamide "touw". Er zit bij elkaar ruim 100 meter op.
Handig voor landvasten, boxentouw of schoten, vallen of kraanlijnen (voor wat grotere vaartuigen). Het is nooit gebruikt, dus als nieuw. Ik had het wel eens op marktplaats gezet en iemand bood er € 30,= voor, maar die woonde zo ver weg dat ophalen of versturen geen optie was. Woon je in de buurt van Huizen, dan mag je het voor dezelfde prijs hebben. Ik hoor het wel.
quo vadis
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: accessoires aan boord: wat mist er nog?

Bericht door Albert »

Hallo LP. :-D
Als het goed spul is, wat ik zondermeer aanneem, wil ik het voor die prijs wel hebben.
Zaterdag a.s. moet ik toch naar Amersfoort dan kan ik, zeg net na de middag of zo, even langs komen.
Kun je me even een PB tje sturen met een tijd die jou ook uitkomt?
En je adres er bij is ook wel makkelijk. :wink:

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: accessoires aan boord: wat mist er nog?

Bericht door lp »

:wink: Hallo Albert,
o.k. ik heb je inmiddels gemaild.
quo vadis


Plaats reactie