1 april aanvang nieuw vaarseizoen

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Dirk Nauta een bekend zeezeiler heeft zijn grotevaart maar moest toch even zijn vaarbewijs halen.
Het heeft hier uitgebreid in het Dagblad van het Noorden gestaan hoe kwaad die man was, ik vind het ook gewoon geldklopperij.

Als ik een jacht koop van 14.95 meter lang met een prommenadedek dan mag ik zonder vaarbewijs daar mee varen.

Nou heb ze in Eernewoude gezien 2 zeiljachten die tegen de dukdalfen aanknalden totaal geen rekening houden met de stroming in het water.

Eerste jacht een gat in de romp tweede jacht ziet het voor zijn neus gebeuren gat aan BB en SB.
Dat mag allemaal zonder vaarbewijs en wat stelt het nog voor alleen theorie kan je dan wel varen of met een boot omgaan.

Ik vind die jachten met een promonadedek enorme gevaartes en windvangers als er geen snelheid is liggen ze met wat wind gelijk dwars in het kanaal.

Maat ja als je een sloep hebt dan is die al uitgerust met een boegschroef.

Jaap v D

Bericht door Jaap v D »

Ronny ,bij mij ging het weer anders .Ik kreeg vrijstelling voor 1 en een beperkt examen voor twee ,dus wie het weet mag het zeggen :lol:

grts Jaap
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Bericht door jacko »

Hoi

Het vaarseizoen is al weer enige tijd aan de gang, en dus is er weer van alles te beleven.
Zaterdag 26 juli bij Lemmer platbodem evenementen, zondag hardzeilwedstrijden voor platbodems ook bij Lemmer.

Kom dat zien , ook andere jachten zijn welkom om te kijken.

groetjes en veel plezier
Hans (Jacko)


Plaats reactie