Antenne leed

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Plaats reactie
wim de graaf
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2006 10:03
Locatie: den haag

Antenne leed

Bericht door wim de graaf »

Hoi,
Eindelijk vertrokken wij, even twee weekjes er tussenuit. Naar Boom en mijn geliefde Zennegat. Het begon al goed toiletpot stuk, nou gewoon versleten al meerdere keren alle klepjes, palletjes en pakkingen vervangen. Onderweg naar Vlaardingen een watersportwinkel gebeld tot hoe laat zijn jullie open? 17.30 U meneer, dus doorvaren dan maar. Bij het uitvaren van de haven van Schiedam meld ik mij even op het blokkanaal omdat je daar niet vlug overzicht hebt op de grote scheepvaart. Word ik op de Nieuwe Maas nabij Vlaardingen aangesproken door de Port of Rotterdam 12. "Zo meneertje wat heeft u allemaal in uw neus of daaronder gestopt was de vraag". Wel de vraag maar een zeer correcte benadering hoor.
Ik klonk of ik goed onder invloed was werd mij verteld. Vaarpapieren en marifooncontrole maar ook een advies, schipper kijk eens naar je antenne aan de Sailor zal het niet snel mankeren.
Vijf voor half zes was het geworden, met alleen een lijntje op de middenbolder snel naar de winkel op de kade, het rolluik was al aan het zakken. Ik had een Glomex antenne dan ook maar in Vlaardingen een nieuwe Bantenspriet aangeschaft. Na twee weken vaarplezier weer bij de sluis in Leidschendam, daar kennen ze de IJtunnel wel, hoorde ik "Wim je klinkt of je in een lege emmer staat te schreeuwen".
Afgelopen woensdag naar met het spul naar www.atis-brand.com en de Sailor aan de meet opstelling wat bleek http://users.skynet.be/bk318871/cbvw/html/swr.html 30% van het uitgestaald vermogen moest worden opgegeten door de marifoon!! Ook de bijgeleverde coax van Glomex was niet goed. Dan maar weer bij Brand een nieuwe antenne aangeschafd een Deense Pro tenna spriet. Vandaag alles weer gemonteerd en vervangen nu met de juiste coax en nieuwe pluggen.
Met een maat van mij getest en hij zei "Je klinkt weer als vanouds maar wel een beetje schoor, ja dat snap ik al mijn biergeld is op.

Gr WIm.Afbeelding

Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Re: Antenne leed

Bericht door Herman »

Eens een kok meegemaakt had een nieuwe radio gekocht van Grundig satellite boy.en voor een goede ontvangst had hij een draadje getrokken vanaf het raster van de korte golf antenne,naar zijn radio.Prima ontvangst volgens hem,totdat ze boven begonnen te zenden met KG zender.rest laat zich raden.dat was ook vorm van antenneleed.
gr.Herman
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Antenne leed

Bericht door Bart the second »

Nooit gesnapt waarom al die marifoontjes die uitgeleverd worden geen standaard
staande golf meter aan boord hebben.

zo ziet een leek meteen hoe zijn antenne er voor staat.

groetjes
bart
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.


Plaats reactie