Detroit diesel.

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Rudi007

Detroit diesel.

Bericht door Rudi007 »

Goeden middag allen,

Na veel gelezen te hebben op dit forum heb ik een vraag voor werktuigkundigen onder ons, of andere liefhebber.

Ik ben op zoek naar een monteur die verstand heeft van 2 takt Detroit diesels !
Wij hebben in het bootje twee V 8-92 TI 's staan, zo'n 650 pk.

Nu draaien bijde motoren als zo genoemde naaimachientje !
Starten binnen een paar seconden, roken Niets !!

En dan komt de maar, deze motoren horen 2300 toeren te draaien, BB draait dat waarschijnlijk ook wel,
SB draait vol aan maar 1800 toeren ( word meegenomen door bb)

Gashendels zijn O.k, geen speling.
Maar aangezien deze motoren werken met een gouverneur (gasklep) durf ik er niet goed aan te komen,
4 takt is geen probleem om aan te werken, maar een Detroit kan op hol gaan !
En gezien de beide motoren (blokken) nog geen 300 uur gedraaid hebben zijn we er zeer zuinig op.

Dus als iemand raad weet, heel graag, zou ze graag beiden in top conditie houden.

Groetjes Rudi Outermans

Gebruikersavatar
pe7eb
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:10
Locatie: Alkmaar

Re: Detroit diesel.

Bericht door pe7eb »

Rudi,

Deze landrot is weliswaar geen WTK maar kent de Detroids wel, ze stonden ook in de M113 rupsvoertuigen waar ik 6 jaar lang op heb mogen rijden bij de KL.
Je voorzichtigheid met de rootspomp snap ik helemaal, het zal niet de eerste zijn die door een montagefout in de regulateur volledig "van de schaal" gaat, met alle kwalijke gevolgen van dien (getuige van geweest)
Stelregel was bij defensie, voor het starten luchtfilter er af en een stevige plaat of plank bij de hand hebben om de boel te smoren.

Dan naar jouw vraag: mochten er geen hier WTK'n reageren met kennis van deze "snellopers", dan zou je het wellicht ook via de Faceboekgroep "Dienstmakkers" kunnen proberen, kans is groot dat daar wel (oud) 2e of 3e echelon monteurs ronddolen die je met raad kunnen bijstaan.