Motorfietsenhoekie

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Da Silva »

Ook heel mooi, welk type is dit? Ik beb net op Google gekeken en er is heel wat over te vinden.

Grt

Mario

Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Leo Bokkum »

Zo'n DKW'tje met zweefzadel doet me denken aan de bejaarde boer die ik vorig jaar tegenkwam in een van god verlaten Groninger polder.
Van verre zag ik hem al aankomen met de bekende tweetaktpluim uut de knalpot: Op de klompen, blauw overall met koppelriem, met bolknak ín en pothelmpje óp het hoofd jakkerde hij door bochten alsof de remmen er slechts voor de show opzaten.
Heerlijk zoiets... :-D

Zelf heb ik ergens rond mijn 25e mijn motorfietsen aan een buurman gegeven. Na een smerige klapper tijdens het crossen welke de nodige lichamelijke schade opleverde had ik er genoeg van.
Maar als ik dan zo'n oud gebakje op een oud gebakje zie sjezen begint het tóch wel even te kriebelen. :roll:
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Da Silva »

Leo je hebt gelijk, dit is een niet te bestrijden virus. Ik merk bij me zelf dat de interesse voor auto's verdwijnt. Maar de kriebels voor de motorfietsen blijven. Laatst bij de Bruna weer een blaadje gekocht. Prachtig spul allemaal, net als mijn eerste, Lilac ( om te zien alleen ). Nu is het alleen nog maar naar kijken en niet meer aankomen. Helaas geldt dit niet alleen voor dit onderwerp. :mrgreen:

Grt.
Mario
Lupo
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jul 2017 12:56

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Lupo »

Ook heel mooi, welk type is dit? Ik beb net op Google gekeken en er is heel wat over te vinden.
Dit is een Ural IMZ-8 103 10

Geen idee waarom, maar dat zal wel Sovjet jargon zijn.

Zijspanrijden is "big fun" en je kunt het tot hoge lijftijd, mits gezond van lijf en leden, doen.
Hoewel een dagje oefenen wel is aanbevolen, want het karakter van een span is wel andere koek dan solorijden.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Da Silva »

Bedankt. Ik ga eens zoeken op Google. De techniek blijft me altijd interesseren. Veel rijplezier nog.
Grt.
Mario
Lupo
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jul 2017 12:56

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Lupo »

Impressie van ons (UDCN) jaarlijkse Watjestreffen op de 2e week van februari.
Bijlagen
Watjestreffen.jpg
Watjestreffen.jpg (164.63 KiB) 4613 keer bekeken
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Da Silva »

Hallo Lupo, heel mooi allemaal. Ik weet niet waar de afkorting voor staat, maar het zal wel iets met met Ural te maken hebben. Het zullen wel allemaal Urals zijn. Al lijkt de machine links van de bordeaux rode lijkt wel een BMW.
Grt.
Mario
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door jdbvos »

Het zal wel staan voor de Ural en Dnjepr Club Nederland......
en dat zijn allemaal BMW-klonen...gedurende en sinds WW2.
Zelfs de Chinezen bouwden zo'n kloon
Oost, west...ook best
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Da Silva »

Hallo Jan.
En na ww2 ook Japan. Mijn Lilac LS was ook een kloon. Alleen bijzonder slecht gelukt. Ik denk dat de Urals wel beter waren. Zo te zien rijden die nog, wat ik van de Lilac betwijfel ( in Nederland dan ).
Grt.
Mario
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door peelander »

Ik hoop, dat een brommertje, Mobilette, hier ook bij mag.
19 03 2018 joigny (9).JPG
19 03 2018 joigny (9).JPG (157.38 KiB) 4406 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm


Plaats reactie