Motorfietsenhoekie
Motorfietsenhoekie
:D Hallo Kombuizers en goedwillende mede mensen,toen ik een beetje aan het klojangen was op de topic What motor, kwam ik er eigenlijk achter wat er al een tijdje in die veralcoliseerde grijze massa bezig was ,we hebben tussen onze oude zeevareneden ook nog steeds ferfente motorrijders en motorliefhebbers,en deze keer geen dikke diesels ofschoon er ook diesel motorfietsen zijn,dus om maar een start te maken,begin ik hier dus maar waar we op de what motor topic mee bezig waren, en iederen zijn bijdrage aan het scheurgeweld is welkom.
De Ural een moderne
en hier een paar verbouwde Urals
er werd ook nog over een djnepper {nepper}gesproken
en de Chinesen hadden ook nog zoiets in deze stijl de Chang Jing
en zonder Zijspan
Beste motor vrienden ik ben expres over deze vreemde motoren begonnen maar we zullen uiteraard wel weer op de bekende toermotoren en buikschuivers uitkomen
Groetjes Bram :D
De Ural een moderne
en hier een paar verbouwde Urals
er werd ook nog over een djnepper {nepper}gesproken
en de Chinesen hadden ook nog zoiets in deze stijl de Chang Jing
en zonder Zijspan
Beste motor vrienden ik ben expres over deze vreemde motoren begonnen maar we zullen uiteraard wel weer op de bekende toermotoren en buikschuivers uitkomen
Groetjes Bram :D
Ik zie er van "komen" dat de tunnelsingers straks ook nog de klassieker "Oerend Hard" moeten gaan instuderen
Naar de motorcross op het Engelse Zand
Bertus op de Norton en Tinus op de BSAaaaaaaaaaaa
(ex-BMW R600-Honda 350/4-Kawasaki 750 2T )
(en dan moet ik nog even niet denken aan de FN-Matchless-AJS-Ariël-NSU Max die mijn vader gehad heeft )
Maar als ik echt mijn zin doe zit ik morgen nog op een "Duuk"
Het begon al bij mijn Opa en Oom
Groeten,
Bert de Boer
Naar de motorcross op het Engelse Zand
Bertus op de Norton en Tinus op de BSAaaaaaaaaaaa
(ex-BMW R600-Honda 350/4-Kawasaki 750 2T )
(en dan moet ik nog even niet denken aan de FN-Matchless-AJS-Ariël-NSU Max die mijn vader gehad heeft )
Maar als ik echt mijn zin doe zit ik morgen nog op een "Duuk"
Het begon al bij mijn Opa en Oom
Groeten,
Bert de Boer
- janvanduin
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
- Locatie: noordwijk
- Contacteer:
//
foto Amerikaanse verzamelaar. Vroeger kostten ze 2e hands 1.500-2.000 gulden, nu koop je er een nieuwe wagen voor......De z.g. ,,Knucklehead``, de 1.000 c.c. liep 165, de 1.250 c.c. liep 206, met windscherm dan, anders waaide je uit je jas. We kochten ze toen van de Belgische Rijkswacht (Zwaantjes in Brussel) Gr. Gerard.
motorhoekie
:D Hallo motorduivels ,ik zie alweer genoeg,we gaan gewoon door met dit hoekie ,kan er ook nog wel bij,met mijn drukke dagtaak
Ik kreeg vanochtend van onze overzeese BMW liefhebber Rob v.d Sluis beter bekend als de houtdokter nog een aantal motoren toegestuurd,het is maar goed dat me Emailbox vast zit anders had het hele zooitje werggescheurd met al dat motor geweld,genoeg geluld ,ff wheely wheely.
Dit is Rob zijn scheurijzer waarmee Canada onveilig wordt gemaakt BMW R80RT in Banff National Park,Rob had in ieder geval de ruimte om het gas opente trekken.
BMW R60
BMW R20
Het blok{je} van de R20
De Hesketh;er zijn niet veel van deze bike`s in omloop,het verhaal gaat dat een of andere Lord met teveel aan muntjes begonnen is in de jaren 70 met deze motorretjes te bouwen
De Hesketh V12-1200 cc
Coventry Eagle silent superbike.
Hier nog een echte Duuk ,Ducati 900ss
Een Matchless G3L
Moto Guzzi GTW 47 oftewel de broeken snijder,broekspijpen werden automatisch ingekort door het vliegwiel
Een heel fijne motor de Norton CS1 ,hier rijdt er in onze straat nog eentje van rond .
]
En dan mijn eerst motor de Norton Dominator, Rob ik ben onzettend blij met deze foto ,de dominator heb ik maar even gehad in 1961 toen ik met verlof was en net me motorrijbewijs had gehaald,kocht hem voor 300 gulden reed hem op de eerste dag total loss ,klapband voor; wil je niet meemaken een vrije vlucht(mazzel alleen schaafwonden knieen ellebogen brilletjestuk en wat gekneusde ribben,dus viel wel mee} van een meter of tien,motortje tegen een boom en gelijk fikken als de hel,dus bye bye Dominator
dit was het voorlopig even Rob bedankt, de andere motoren komen er van de week op.
Groetjes Bram :D
Ik kreeg vanochtend van onze overzeese BMW liefhebber Rob v.d Sluis beter bekend als de houtdokter nog een aantal motoren toegestuurd,het is maar goed dat me Emailbox vast zit anders had het hele zooitje werggescheurd met al dat motor geweld,genoeg geluld ,ff wheely wheely.
Dit is Rob zijn scheurijzer waarmee Canada onveilig wordt gemaakt BMW R80RT in Banff National Park,Rob had in ieder geval de ruimte om het gas opente trekken.
BMW R60
BMW R20
Het blok{je} van de R20
De Hesketh;er zijn niet veel van deze bike`s in omloop,het verhaal gaat dat een of andere Lord met teveel aan muntjes begonnen is in de jaren 70 met deze motorretjes te bouwen
De Hesketh V12-1200 cc
Coventry Eagle silent superbike.
Hier nog een echte Duuk ,Ducati 900ss
Een Matchless G3L
Moto Guzzi GTW 47 oftewel de broeken snijder,broekspijpen werden automatisch ingekort door het vliegwiel
Een heel fijne motor de Norton CS1 ,hier rijdt er in onze straat nog eentje van rond .
]
En dan mijn eerst motor de Norton Dominator, Rob ik ben onzettend blij met deze foto ,de dominator heb ik maar even gehad in 1961 toen ik met verlof was en net me motorrijbewijs had gehaald,kocht hem voor 300 gulden reed hem op de eerste dag total loss ,klapband voor; wil je niet meemaken een vrije vlucht(mazzel alleen schaafwonden knieen ellebogen brilletjestuk en wat gekneusde ribben,dus viel wel mee} van een meter of tien,motortje tegen een boom en gelijk fikken als de hel,dus bye bye Dominator
dit was het voorlopig even Rob bedankt, de andere motoren komen er van de week op.
Groetjes Bram :D
- Joop Klaasman
- Berichten: 15568
- Lid geworden op: 02 aug 2005 18:41
- Locatie: Barendrecht