Alle Oldtimers [No ships]
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Prachtig plaatje. Rechts de NedStaal fabriek, nu zo goed als failliet. Voor die brug heb ik heel wat uurtjes duimendraaiend doorgebracht, of voor een open brug, of voor weer eens een probleem met het storinggevoelige bewegingsmechanisme van de rolbasculebrug, of gewoon in de avondspits. De tunnel was een grote opluchting in 1992.
De Simca vooraan is een 9 Aronde, bijgenaamd "Snor".
De GMC's hadden een laadvermogen van 2,5 t en uit de L6 motor kwam wel 91 pk. Maar misschien is er onder de motorkap wel een moderne(re) diesel ingebouwd, want die zopen niet zo erg als die L6 benzine.
De Opel is een Rekord P2 met 1500 of 1700 cc.
De Volvo lijkt mij een Titan uit de vijftiger jaren.
En de DAF is het model van na de facelift in 1959.
Adri
De Simca vooraan is een 9 Aronde, bijgenaamd "Snor".
De GMC's hadden een laadvermogen van 2,5 t en uit de L6 motor kwam wel 91 pk. Maar misschien is er onder de motorkap wel een moderne(re) diesel ingebouwd, want die zopen niet zo erg als die L6 benzine.
De Opel is een Rekord P2 met 1500 of 1700 cc.
De Volvo lijkt mij een Titan uit de vijftiger jaren.
En de DAF is het model van na de facelift in 1959.
Adri
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Een kleine ZigZag hier.
In Brazilie worden regelmatig al dan niet opgeknapte oude wagens geexporteerd
naar Europa. Ze worden in containers vervoerd.
Zo ook dit model Kombi Volkswagen T-1.
+ + +
De Kombi waar het in feite in dit verhaaltje om gaat is deze groene van 1974, bijna als nieuw
in Sao Paulo opgeknapt. Maar niet helemaal origineel. Onder de achterbank was een
dubbele bodem, voor het oog onzichtbaar aangebracht, met daarin verstopt 100kg
pure cocaine. Met in Europa een handelswaarde van plm 21 miljoen Euro's.
Twee Kombi's werden in een 40'' vervoerd. Bij afscheep in Santos - Guaruja werd de
container door een horizontale scanner gecontroleerd en niets verdachts gevonden.
De container a/b had als eindbestemming Antwerpen, maar werd in Hamburg van
boord gehaald op 30 november j.l. Daar werd de container door een verticale scanner
gecontroleerd en werd de verstopte 'handel' ontdekt. Er moest een snijbrander aan
te pas komen om de dubbele bodem te openen. +
De afscheper in Brazilie zegt alle medewerking te willen verlenen aan het onderzoek.
Een Belg had de wagen gekocht, maar verdere gegevens hierover ontbreken.
Moraal van het verhaal. De drugshandel zit niet stil in het vinden van methodes
om de handel van zuid Amerika naar Europa te verschepen.
Deze methode liep dus op niets uit.
In Brazilie worden regelmatig al dan niet opgeknapte oude wagens geexporteerd
naar Europa. Ze worden in containers vervoerd.
Zo ook dit model Kombi Volkswagen T-1.
+ + +
De Kombi waar het in feite in dit verhaaltje om gaat is deze groene van 1974, bijna als nieuw
in Sao Paulo opgeknapt. Maar niet helemaal origineel. Onder de achterbank was een
dubbele bodem, voor het oog onzichtbaar aangebracht, met daarin verstopt 100kg
pure cocaine. Met in Europa een handelswaarde van plm 21 miljoen Euro's.
Twee Kombi's werden in een 40'' vervoerd. Bij afscheep in Santos - Guaruja werd de
container door een horizontale scanner gecontroleerd en niets verdachts gevonden.
De container a/b had als eindbestemming Antwerpen, maar werd in Hamburg van
boord gehaald op 30 november j.l. Daar werd de container door een verticale scanner
gecontroleerd en werd de verstopte 'handel' ontdekt. Er moest een snijbrander aan
te pas komen om de dubbele bodem te openen. +
De afscheper in Brazilie zegt alle medewerking te willen verlenen aan het onderzoek.
Een Belg had de wagen gekocht, maar verdere gegevens hierover ontbreken.
Moraal van het verhaal. De drugshandel zit niet stil in het vinden van methodes
om de handel van zuid Amerika naar Europa te verschepen.
Deze methode liep dus op niets uit.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
In Baskenland(Sp) zagen wij nog deze HY die aan een ander leven begonnen is als bieraanhanger.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Tijdens een lang weekend in Freiburg en omgeving, een georganiseerde reis, maakten wij ook een tochtje met twee gerestaureerde autobussen.
Een Saurer uit de vijftiger jaren:
En een Mercedes uit ongeveer 1965: Beide bussen waren mooi gerestaureerd en ze deden het nog heel goed.
Teun.
Een Saurer uit de vijftiger jaren:
En een Mercedes uit ongeveer 1965: Beide bussen waren mooi gerestaureerd en ze deden het nog heel goed.
Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Mooi Teun die oude bussen.
Deze Chevrolet C10 van de Rotterdamse Politie kwam er bij een achtervolging op 29 april 1977 minder goed af.
De chauffeur verloor de macht over het stuur waardoor de auto over een sloot langs Rijksweg 16 bij IJsselmonde terecht kwam.
Zelf mankeerde hij niets, maar zijn 19-jarige bijrijder moest met heupletsel naar het ziekenhuis.
Groet, Paul G.
Deze Chevrolet C10 van de Rotterdamse Politie kwam er bij een achtervolging op 29 april 1977 minder goed af.
De chauffeur verloor de macht over het stuur waardoor de auto over een sloot langs Rijksweg 16 bij IJsselmonde terecht kwam.
Zelf mankeerde hij niets, maar zijn 19-jarige bijrijder moest met heupletsel naar het ziekenhuis.
Groet, Paul G.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Ik heb nog zo'n Chevrolet "Suburban" van 1979 liggen, die wacht al 15 jaar op een restauratie.
Normaal gezien, volgend jaar is hij op de beurtrol, na mijn Mercedes vrachtwagen.
Normaal gezien, volgend jaar is hij op de beurtrol, na mijn Mercedes vrachtwagen.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Heb in het verre verleden heel veel eerste kilometers met die bakken gereden, eerst inrijden en daarna in eigen beheer alles op en inbouwen. Het waren imposante auto's maar de wegligging was redelijk beroerd, meestal waren het partijen van tussen de 5 en 10 stuks die via Pietersen werden aangekocht en het duurde dan ook vaak een jaar voordat zo'n partij in dienst waren, normaal als vervanging van oudere modellen maar ook regelmatig als vervanging van diegene die onzacht met aan ander voertuig hadden kennis gemaakt. Nu zijn er nog 2 over, een witte en een blauwe ex mobiele eenheid en behoren tot het historisch bestand.Patru schreef: ↑26 dec 2018 10:20 Mooi Teun die oude bussen.
Deze Chevrolet C10 van de Rotterdamse Politie kwam er bij een achtervolging op 29 april 1977 minder goed af.
De chauffeur verloor de macht over het stuur waardoor de auto over een sloot langs Rijksweg 16 bij IJsselmonde terecht kwam.
Zelf mankeerde hij niets, maar zijn 19-jarige bijrijder moest met heupletsel naar het ziekenhuis.
Chevrolet C10 29-4-1977.jpg
Groet, Paul G.
De witte heeft nog meegedaan met de film Toen was geluk nog heel gewoon.
Het leven is geen facebook
Re: Alle Oldtimers [No ships]
De chauffeur van deze ouwe (lijkt me voor toen nog splinternieuw) gaat op de bon.
Zo te zien een Pontiac Firebird Coupe 1974. Weet niet wat er onder de motorkap zit.
De lieftallige agentes zullen inmiddels ook wel oldtimers zijn.
Groet, Paul G.
Zo te zien een Pontiac Firebird Coupe 1974. Weet niet wat er onder de motorkap zit.
De lieftallige agentes zullen inmiddels ook wel oldtimers zijn.
Groet, Paul G.