Ratjetoe

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Patru (R.I.P)

Re: Ratjetoe

Bericht door Patru (R.I.P) »

Iedereen valt nu over de NS die niet door wil rijden
De kritiek richt zich voornamelijk op de informatievoorziening aan de reizigers.
Maar ProRail (lees: de overheid) is verantwoordelijk voor het vrijmaken en vrijgeven van de spoorbanen en rijwegen.
Pas daarna mogen NS en andere vervoerders rijden.
Groet, Paul G.

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Ratjetoe

Bericht door Geep »

Tuinieren, pracht hobby
Ben eindelijk klaar met mijn tuinonderhoud, het was vanochtend een stevige klus,
al dat tuingereedschap, op de juiste plek weer terug hangen en plaatsen!.
Gisteren een hele dag aandacht besteed aan de voor en achtertuin.
Moe van het staan kijken, wat er nou precies gebeurde.
Het is me wel gelukt.
Prima zelfs, ik hoefde niets te doen! Geen vinger. De wind zorgde er wel voor.
Alles is verwaaid, het oude blad, ligt op straat, ook bij de buren.
Op die manier helpen wij elkaar!
Vrgr.Geep
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ratjetoe

Bericht door jdbvos »

Ik ga effe hier verder met een antwoord voor Leo mbt vrachtauto's bij het topic 'Innovatie'....Maar zoals gewoonlijk: ook algemeen, natuurlijk

Leo, ik heb helemaal niks tegen vrachtauto's: die blijven altijd bestaan, en zijn letterlijk broodnodig.
Wat ik bedoel is wat anders...

Iedereen in NL zit zich vreselijk te ergeren aan alle file's op de wegen, en de vrachtauto, een boot waarvoor een brug open moet, toeristen, en wát dan ook krijgt daarvan de schuld.
Iemand die niet onmiddellijk bij het achteropkomen van (vroeger de BMW, maar nu: ) een AUDI tussen 2 rechtsrijdende vrachtauto's duikt, wordt nadat die AUDI eindelijk heeft kunnen inhalen, als dank voor het oponthoud even flink gedwongen om sterk af te remmen, of moet de vluchtstrook op om te voorkomen dood gereden te worden.
De max snelheid is 130, en dus rijdt managend NL 130+49(jaja), en dat plebs heeft dan maar aan de kant te gaan.
De agressie viert hoogtij op de wegen, en dat komt uiteraard omdat de ruimte steeds kleiner wordt op diezelfde weg..

M.i. komt dat doordat alle kleine bedrijven uit de bewoonde wereld weg moesten, en liefst op grote bedrijfsterreinen, en voor middenstand op winkelcentra, worden geclusterd.
Hoe personeel en/of klandizie daar diende te komen, was hun probleem. Daarna gingen vele bedrijven uitbreiden, en vestigden zich op 'strategische locaties', en wederom: hoe personeel en/of klandizie...enz
Het overgrote deel van de file is dus woonwerkverkeer. Maar ook de meest chauffeurs van de vrachtauto's hebben dagbanen, en gaan 's chtends weg en komen laat 's middags weer terug.

Inmiddels is er een nieuw fenomeen ontstaan: het internet-shoppen, met het "vandaag bestel, morgen in huis !"-motto.....
Stel je de volgende situatie voor:
Ik bestel in R'dam iets, een kleinigheid: zeg, een boek, bijvoorbeeld. In Utrecht een paar sokken, in Den Bosch nog iets, in Roermond, en nog iets in Enschede..... En ik woon (in het echt in Groningen, maar ik zeg hier ff:) Uithuizermeeden. Als ik dan om ca 3 uur 's middags ff in de stad moet zijn, en daarna terugrijdt naar Uithuizermeeden, rij ik dus achter een file van 5 vrachtauto's voor m'n neus.
Wanneer nu 10 andere medebewoners ook 5 auto's aan het werk zetten middels internetshoppen, rij ik (indien alle plaatsen anders zijn) achter 50 vrachtauto's aan, van Grunn's-staad naar Uithuizermeeden.....en dan heb ik het niet eens over diezelfde ongemakken voor alle andere weggebruikers "en-route"....

Ik durf rustig te stellen dat als bedrijven weer personeelswoningen naast het bedrijf neerzetten, het fileprobleem voor 75% is opgelost. Wanneer de bezorgdiensten ophouden, nog eens 10%, en als je via het water je vracht vervoert, de laatste 15%. Iedereen weer tevreden....

Voer de beurtvaart weer in op ons haast idioot grote waterwegennet, en maak distributiehavens in de buurt van bedrijfs-, winkel-, en woonclusters, en laat iedere pakweg 8 uur na elkaar een beurtschip vertrekken op een 'lus' in beide richtingen... De 'havens', of liever laad&losplaatsen moet je dan zien als in een stad de weg met een vluchtheuvel, dus een eiland in het midden van de doorvaart, en kranen op die eilanden om ruimte te houden voor vrachtauto's op de walkant.
De vrachtauto zou z'n taak niet kwijtraken: die doet het vervoer van- en naar deze los&laad-plaatsen, en hoeft niet meer het hele land door, én terug.

Ik denk dat daarmee een groot deel van het fileleed kan worden voorkomen, en tevens die prachtige water-infrastructuur beter wordt benut...
Wanneer je de sluizen onderweg nou als zo'n laad&los-plaats inricht, sla je nog eens 2 vliegen in 1 klap.

De tijd om van R'dam naar Groningen te varen is eveneens binnen een dag, dus die "vandaag besteld, morgen in huis" zou bij goede planning nog steeds kunnen, maar de wegen zijn dan wél ontlast

En dát bedoelde ik met die opmerking Leo... Nogmaals: ik heb NIETS tegen vrachtvervoer of openbaarvervoer. Allebei prachtig, en allebei broodnodig.
En al die "vliegende auto's" waar iedereen zo mee bezig is... Zie je het voor je: spitsuur boven de randstad war iedereen kriskras door elkaar heenraast ? Ik denk dat de bewoners van de Bijlmer daarover wel het eea kunnen vertellen: die hebben al wat ervaring met de gevolgen-van-de-gevolgen.

En als we die beurtschepen als Schuco-bootjes autonoom laten varen, kan Jos ook dit terugplaatsen naar topic Innovatie :-D
Oost, west...ook best
Fluks
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ratjetoe

Bericht door Fluks »

Wat te denken van het werkverkeer.Even 3 bouwkeetjes schoon maken in Heerlen,dus even met het autootje vanaf Dordrecht daar naar toe.
De verwarmingsmonteur en de liftmonteur komen uit Den Haag,alsof we die in Dordrecht niet hebben.Het wel handig als er storing is en de monteur in de file staat. Groet,Arie.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Ratjetoe

Bericht door leo-shof »

Jan : ik begrijp je wel, dat je niks tegen vrachtwagens hebt, dus wat dat betreft geen rancune
Hier in de woonwijk waar ik woon zie ook de hele dag van die busjes rijden, mijn buren kopen volgens ons alles via internet
Wij niet, wij zijn ouderwets, en proberen hier de plaatselijke middenstand mee te laten profiteren van onze aankopen
maar ja als we allevrachtwagens van de wegt af zouden halen, wat dan.
Want zonder vervoer staat alles stil
Het probleem met industie parken is, dat men dan weer dicht bij het werk wil wonen, en dan krijg je het gezeik weer van geluids overlast of stank
en dan moeten de bedrijven weer weg, want er woont altijd wel een zeikert tussen
Zo het is een moeilijk probleem, en iedereen wil toch zijn boterham met of zonder beleg verdienen

Om met Fluks zijn antwoord verder te gaan
Toen ik in de bouw werkte, zaten we met 5 man in een dubbel cabine busje, tegenwoordig komt iedere werknemer in "zijn eigen bus"
en als het kan in een dikke Vito met alluminium velgen met overmaat banden, side bars en wat al niet nog meer rotzooi
Ja en dat werk ver van huis dat heb ik ook nooit begrepen, het kost toch klauwen met geld, al dat ge rit
En uiteindelijk mag Jan met de korte achternaam het betalen (nee niet vos)
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Ratjetoe

Bericht door Joost.R »

Ook in het Brabantse.. :idea: ....@...Harry Hogeboom. Maas Rijn IJssel rundvee.
P1000958.JPG
P1000958.JPG (246.01 KiB) 7250 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ratjetoe

Bericht door Harry G. Hogeboom »

@...Harry Hogeboom. Maas Rijn IJssel rundvee.
Ik mot niks van dat "zwart-witte" vee hebben Joost, ut mot Rood-Bont weeezuh! :lol:
Bijlagen
IJSSEL.jpg
IJSSEL.jpg (58.79 KiB) 7160 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ratjetoe

Bericht door jdbvos »

Voor de knopenliefhebber (nee, KnopenKees, niet op jouw manier :-D ): Het "Ashley Book Of Knots"
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Ratjetoe

Bericht door Joost.R »

Van Uden ULV Road Cargo
P1010268.JPG
P1010268.JPG (92.02 KiB) 7053 keer bekeken
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Ratjetoe

Bericht door leo-shof »

Een L.Z.V. : een trekker met oplegger + oplegger
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO


Plaats reactie