Bal Gehakt

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Joke

Bericht door Joke »

Hee Jorg, ga het recept eens ontfrutselen bij de chef! :D

Bram

Bal Gehakt

Bericht door Bram »

Balletje Bram
500 gram rundergehakt,1grote ui,2 teentjes knoflook,halve eetlepel sambal oelek ,half theelepeltje Djahe,half theelepeltje Laos,beetje ketjab[zoet]2 eieren en 4 tot 6 fijn gemalen beschuiten,korstje aanbraden ,lekker laten sudderen ,en je heb lekkere hete ballen.Pindasausje erbij ,en bij het opkanen afblussen met een[of meerdere ] kouwe kletser[s]
:roll:
Eetse Bram
Jorgvandooren

Bericht door Jorgvandooren »

Ik zal m'n best doen Joke, alleen denk ik dat het een fabrieksbal is. Maar het is wel de lekkerste fabrieksbal die ik ken, ik heb em wel eens gehad dan was het meer meel dan vlees :(

Gegroet Jorg
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Bal gehakt

Bericht door Rose »

:D Leuk item,de bal gehakt.Als ik avonddienst heb wordt ik door mijn collega's min of meer gedwongen om broodje bal mee te nemen.Dan sta ik 2 uur te braaien en eindig met ruim 20 ballen... :lol: Als ik mazzel heb verdwijnen er 1 of 2 in de vriezer,de rest wordt geconfisceerd door mijn collega's :? Ze vinden ze nog steeds lekker,al heb ik het eens 1 keer afgewisseld met broodje kip shoarma :lol: Ik maak de ballen simpel,half om half gehakt,ei,paneermeel en kruiden.Eigenlijk zoals mijn moeder ze maakt en zij kookt natuurlijk het ALLERLEKKERST :D :lol: :D !!!Ik vindt zelf kruiden lekker,maar vergeet het meestal,behalve dan bij de ballen,daar moeten kruiden in!Havenmuts.
Bob

Bericht door Bob »

Wat nasikruiden erdoor maakt de bal net weer even anders. Een beetje zoals Bram zei. Maar hij moet alles afmeten en dit gaat gewoon met een beetje schudden.
Eet ze.

Bob
Rob van der Sluijs

Bericht door Rob van der Sluijs »

........."En hij rolde steeds verder".......( Liedje van Rijk de Gooier)

gr.Rob :roll: :roll: :roll: :roll:


Plaats reactie