Muziek

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Muziek

Bericht door leo-shof »

muziekkie van Jos zijn tanker/ferry´s
https://youtu.be/CQtn6sywL0g :oops:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Muziek

Bericht door Bertus. »

Over prachtig gesproken!!!

https://player.vimeo.com/video/55175112?v=0

Bertus.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Muziek

Bericht door Allen »

X
Grtn @Allen
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Muziek

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

------------------------------------------------------------------------Afbeelding

---------------------------------------------------------------------------------John Vickers 1926-2015

De Canadese tenor John Vickers is afgelopen vrijdag op 88-jarige leeftijd overleden. Hij trad in 1988 voor het laatst op, waardoor hij misschien wat in de vergetelheid is geraakt, maar het was een geweldige operazanger die in zijn carrière bijna alle grote rollen zong. En speelde, want John Vickers was vooral ook een geweldig goed acteur.
Voor de liefhebbers: HIER is Vickers te horen en te zien in de aria La fleur que tu m'avais jetée, uit Carmen van Bizet. Hij is hier samen met de Amerikaanze (mezzo)-sopraan Grace Bumbry (1937), eveneens een groot actrice. Wie haar in diezelfde rol wil horen, moet HIER klikken.

John Vickers kon op latere leeftijd niet meer optreden omdat hij alzheimer had. Ik was hem eerlijk gezegd ook vergeten. Vanmiddag heb ik dat weer een klein beetje ingehaald.
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: Muziek

Bericht door KJHvanBeek »

Ook operaliefhebber Theo ?
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Muziek

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, al heel lang. Ik zocht naar YouTube opnamen van John Vickers met Maria Callas, maar vond die niet. Maar ik bleef kijken en luisteren naar een slechte tv-registratie van Medea met Callas, ik meen uit 1951. Daar krijg ik kippenvel van, man. Wat een vrouw, wat een actrice. Er waren - en zijn - anderen met mooiere stemmen, maar net als bij Vickers was het ook bij Callas die unieke combinatie van stem en acteertalent. En dan het verhaal achter Callas. Die is werkelijk gestorven aan een gebroken hart. Iemand zou daar eens een opera van moeten maken. :)

Operaliefhebber, inderdaad. Niet voor niets speelde Madame Butterfly een rol in "De Prijs". En Rosa Ponselle. Wie kent haar nog? De grootste onder de groten. Dat zei Callas. Wonderlijk wat ze nog hebben kunnen doen aan de kwaliteit van die oude opnamen van Ponselle.
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: Muziek

Bericht door KJHvanBeek »

Theo,

Moet je eens zoeken op Spotify naar Joyce DiDonato en Simone Kermes.
Die zijn net zo goed, zo niet beter dan Cecilia Bartoli.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Muziek

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zal ik zeker doen.
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: Muziek

Bericht door KJHvanBeek »

Leuk om een operaliefhebber te ontmoeten op Kombuispraat.
scheepswtk

Re: Muziek

Bericht door scheepswtk »

Dat is toch geen unieke gebeurtenis, dat mensen van opera houden. Ik heb met meerdere mensen gevaren die van opera hielden en als ze de kans kregen waar het schip ging laden/lossen/repareren een bezoek aan het theater brachten.
Leuk ook om ergens te zijn met de dame om dan een mede zeevarende met aanhang daar te ontmoeten.
Nu zijn de gangen naar muziektheater of wat verder weg, minder geworden omdat andere dingen tijd en geld vragen.

Wat wel gebeurd, is naar filmvoorstellingen gaan met opera's uit grote theaters. o.a Pathe theaters.

Groet, Derk


Plaats reactie