Linux

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jolly Sailor

Re: Linux

Bericht door Jolly Sailor »

Klopt niet helemaal dat Linux virusvrij is zie hier maar in ieder geval wel minder virussen.

Denk dat ik maar een externe harde schijf koop ken ik de tweede harde schijf in de compu gebruiken voor Linux heb maar een computer maar twee systemen ken ook want zoals Theo al schreef is het zo 2012 en is het gedaan met XP.

Trouwens voor de liefhebbers de Windows 7 is ook alweer een tijdje te krijgen als betá versie zie hier

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Linux

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Je hebt gelijk: virusvrij is te optimistisch uitgedrukt. Lees HIER de vooruitzichten voor 2009.

Ubuntu laat zich heel gemakkelijk naast Windows op dezelfde harde schijf installeren en neemt erg weinig ruimte in. Bij mij gebruikt het, compleet met alle software die ik heb gedownload, 3,7Gb. Vista heeft 12Gb nodig, alleen het OS, zonder enige software.

De mogelijkheid om het naast Windows te zetten, word je bij de installatie vanaf de cd ook geboden omdat er uiteraard nogal wat mensen zijn die het graag eens willen ervaren zonder Windows eraf te halen. Ik heb het bij de eerste installatie op die laptop ook naast Windows gezet. Nu is die HDD maar 20Gb, dus toen het me beviel en omdat ik het machien toch nergens anders meer voor ga gebruiken, heb ik het bij een tweede installatie als enige OS neergezet.
Jolly Sailor

Re: Linux

Bericht door Jolly Sailor »

Had de Ubuntu toen ik het testte ook op dezelfde Compu staan als waar mijn XP op stond.

Trouwens de versie die ik op de CD heb staan is de 7.04 versie en 697 MB groot.

Afbeelding


Plaats reactie