Het spoor

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Het spoor

Bericht door Breeze »

Dat lijkt me wel:

Afbeelding


En hier nog een havenfoto uit 1920 met op de voorgrond de oostelijke eilanden en omgeving:

Afbeelding

Komt van deze onvolprezen website: NIMH, met heel veel vooroorlogse militaire luchtopnames.

Grote shit, Tinypic is uit de lucht dus al mijn foto's worden niet meer gehost. Hoop dat het snel wordt hersteld. Ga nu verder met Imageshack.

Adri

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Het spoor

Bericht door Allen »

@Adri dat dacht ik ook.

Grote shit, Tinypic is uit de lucht dus al mijn foto's worden niet meer gehost.
Hoop dat het snel wordt hersteld.
Ga nu verder met Imageshack.


@Adri waarom plaats je de foto's niet via de server van Kombuis.
Dan heb je dat geklooi met die photo hosting programs ook niet.
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Het spoor

Bericht door Breeze »

@Allen, in de zoekfunktie kwam ik bij foto's plaatsen op dit draadje uit: Foto's plaatsen in een bericht. En daarin worden op de eerste bladzijde de bekende fotoprogramma's aangehaald.
Maar nu zie ik dat op bladzijde 2 het gebruik van de eigen server wordt aanbevolen. IDEAAL! en bedankt.
Voorbeeld:
SMN map 1.jpg
SMN map 1.jpg (84.04 KiB) 3282 keer bekeken
Als verontschuldiging heb ik, dat bijna bij alle andere fora waarop ik aktief ben, het onmogelijk of verboden is om de eigen server te gebruiken.

Adri
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Het spoor

Bericht door v+d »

Bovendien blijven de foto's geplaatst via de kombuisserver altijd staan en dat andere spul geeft soms storende witte vlekken na enige tijd. En dat is erg jammer van al het werk dat er ingestoken is.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Het spoor

Bericht door Breeze »

Tinypic is weer terug op (tussen) de rails. Toch maar eens nadenken over een alternatief, want ik heb in 9 jaar toch wel erg veel plaatjes gezet op die Tinypic server.

Adri
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Allen schreef: 05 okt 2018 00:08 Amsterdam met zicht op Noord, Het IJ, Centraal Station.
Mooie foto van Gé van der Werff, genomen op 9 juli 1950.
Op de kop van de Sumatrakade ligt denk ik de Borneo, met een drijvende bok er achter.
Zeldzaam is de foto vanwege de reparatie aan de oude stationskap (het witte deel). Die lekte toen als een vergiet. :)
Momenteel is er heel wat veranderd. Hier een plaat van de huidige situatie met de IJ-boulevard.

Amsterdam CS  heden.jpg
Amsterdam CS heden.jpg (192.93 KiB) 3018 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Het spoor

Bericht door Allen »

@Paul 👍
Grtn @Allen
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Het spoor

Bericht door cenaprints »

Lehigh & Hudson River RS3008.jpg
Lehigh & Hudson River RS3008.jpg (279.92 KiB) 2646 keer bekeken
Bijlagen
Ben altijd een liefhebber geweest van amerikaanse spoorwegen, hier een Southern Pacific "cab forward"
Ben altijd een liefhebber geweest van amerikaanse spoorwegen, hier een Southern Pacific "cab forward"
cab forward002.jpg (426.68 KiB) 2646 keer bekeken
cab forward003.jpg
cab forward003.jpg (526.13 KiB) 2646 keer bekeken
Hier een Lehigh & Hudson River Railroad's Baldwin 4-6 2009.
Hier een Lehigh & Hudson River Railroad's Baldwin 4-6 2009.
L&HR Baldwin 4-6-2009.jpg (202.32 KiB) 2646 keer bekeken
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Cor, dat zijn mooie machines.
Die cab-forward-stoomloc zal wel al oliegestookt zijn, anders kan hij zo niet rijden.
Op de eerste foto is deze loc denk ik aan het duwen, gezien de kijkrichting van de machinist. :-D
Groet, Paul G.
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Het spoor

Bericht door cenaprints »

Patru, de "Cab Forward" waren stoomloks die oliegestookt speciaal ontworpen zijn om door de lange tunnels van de Rockies en uitlopers daarvan te rijden. De naam cab forward zegt het eigenlijk al, de cabine stond voor de stookplaats, dus voor de locomotief en de rook- en stoom uitlaten. Dat was gedaan om te voorkomen dat de bemanning anders veel last zou hebben van de rook in de tunnels. Voor zever ik weet was de Southern Pacific de enige spoorweg maatschappij die gebruik maakte van dit soort loks. Andere maatschappijen zoals de Santa Fe en de Union Pacific, die dus ook door de zelfde streken opereerden hadden waarschijnlijk andere oplossingen. Op YouTube, wanneer je Colorado Rail Road Museum aantikt, krijg je een hele serie video's van de spoorwegverbindingen door de Rockies en kan je een goed idee krijgen van de spooroperaties in het westelijke deel van de U.S.
Groetjes, Cor


Plaats reactie