Het spoor
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Het spoor
De modelspoorclub op de 2e verdieping van winkelcentrum Broekerveiling te Broek op Langedijk is op 26 en 27 mei geopend voor belangstellenden. Ben je in de buurt kom gerust even langs. Neem je kleinkind gerust mee want voor de kleintjes is er een LGB baan. Dre toegang en het parkeren is gratis.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
- Piet Bruijns
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 14 apr 2013 23:48
- Locatie: Oudenbosch
Re: Het spoor
Vanmiddag is de enige overgebleven "hondekop" uit de Benelux serie vanuit Belgïe naar Roosendaal gekomen.
Ik stond erbij en keek ernaar.
Toevallig had ik ook een schetsboekske bij en kom ik de oude dame nog even vastleggen.
Groet
Piet Bruijns
Ik stond erbij en keek ernaar.
Toevallig had ik ook een schetsboekske bij en kom ik de oude dame nog even vastleggen.
Groet
Piet Bruijns
- Bijlagen
-
- image.jpeg (184.76 KiB) 5154 keer bekeken
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX
Re: Het spoor
Die Benelux waren mooie treinstellen maar door de meerspanningsvoorziening (1500/3000 volt) erg storinggevoelig. Vooral de Jeumont-Heidmann schakelwals was kwetsbaar, Maar ja, het was ook techniek van ver vóór de vermogenselektronica.
Werkplaats Amsterdam in de Zaanstraat had ze in onderhoud.
De Nederlandse stellen hebben na de buitenstelling nog een hele tijd in de Rietlanden achter het Lloydhotel gestaan, wachten op het ontdoen van asbest in de speciale loods in de werkplaats Haarlem. Een droeve aanblik indertijd; daarna zijn ze allemaal gesloopt.
Mooi dat het overgebleven Belgische stel naar Nederland is gekomen.
Groet, Paul G.
Werkplaats Amsterdam in de Zaanstraat had ze in onderhoud.
De Nederlandse stellen hebben na de buitenstelling nog een hele tijd in de Rietlanden achter het Lloydhotel gestaan, wachten op het ontdoen van asbest in de speciale loods in de werkplaats Haarlem. Een droeve aanblik indertijd; daarna zijn ze allemaal gesloopt.
Mooi dat het overgebleven Belgische stel naar Nederland is gekomen.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
De elektrificatie van het traject Zwolle-Kampen is in volle gang. In december moet het klaar zijn.
Daarmee is het laatste diesellijntje onder de draad en komt een einde aan het reizigersdieselbedrijf van NS.
Groet, Paul G.
Daarmee is het laatste diesellijntje onder de draad en komt een einde aan het reizigersdieselbedrijf van NS.
Groet, Paul G.
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Het spoor
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Het spoor
Een pracht Paul, de foto is heel wat beter. Ik ben altijd onder de indruk van het smeden, in Engeland ben ik 25 jaar betrokken geweest bij een bedrijf waar Matrijs gestampt werd, een hoop hand werk bij mannen met spierballen
mvg Gerard.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Het spoor
Gerard,
Volgens mij zijn het foto's van een soort opdrachtkaartjes. Er zijn er meer van en helaas zijn ze niet beter.
Maar leuk om te zien zijn ze wél, vooral om de werk-/normtijden die er in honderdsten van uren op vermeld staan.
Zie ook deze over het schilderen van 20-tons wagens. Misschien gaven ze er ook rekentabelletjes bij.
Groet, Paul G.
Volgens mij zijn het foto's van een soort opdrachtkaartjes. Er zijn er meer van en helaas zijn ze niet beter.
Maar leuk om te zien zijn ze wél, vooral om de werk-/normtijden die er in honderdsten van uren op vermeld staan.
Zie ook deze over het schilderen van 20-tons wagens. Misschien gaven ze er ook rekentabelletjes bij.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Voorlopers van de bekende Sikken NS200-300 waren de rangeerlokken NS 83 en 84, bouwjaar 1926. Als accu-lokken in dienst gesteld voor rangeerwerk in de werkplaats Leidschendam, maar in 1931 in Haarlem omgebouwd naar diesel-elektrische locomotieven. Er werden toen snellopende 8-cil Ganz-Jendrassik-motoren van Stork in geplaatst. De NS 83 werd in 1950 buitendienst gesteld. De NS 84, werd in WO2 naar Duitsland afgevoerd en is nooit teruggevonden.
Groet, Paul G.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Van de techniek etc. weet ik niks, maar ik vind het leuk om de oude treinen te zien, zoals in het Jernebahn museum in Hamar.
groeten
Jan van der Pluijm
En sneeuwschuivers kwam ik meer tegen in Hamar.groeten
Jan van der Pluijm