Het spoor

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Het spoor

Bericht door gerard tenerife »

een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het spoor

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Vroegaah met de trein helemaaaaaal van Olst naar Amsterdam :roll: en DAN...." in Amersfoort overstappen" :lol: afgelopen Juni kon ik mooi " blijven zitten" en doorkachelen naar Schiphol! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
aegis R.I.P.

Re: Het spoor

Bericht door aegis R.I.P. »

Hallo Gerard,

Leuk plaatje de afbuiging naar Kesteren en door naar Nijmegen en natuurlijk langs het gevaarlijke stukje bij de Snoekgensheuvel waar jonge couwboys onder leiding van een latere varensgezel ene G uit de Gabrielstraat speelden trein overval. :-D :wink: :!:

groeten van Feike.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Het spoor

Bericht door gerard tenerife »

Feike schreef:
een latere varensgezel ene G uit de Gabrielstraat speelden trein overval.
:lol: :lol: :lol:

Harry schreef:
afgelopen Juni kon ik mooi " blijven zitten" en doorkachelen naar Schiphol!
Jij hebt mogelijk geluk gehad Harry, een vriendin van mij. die al zo'n 40 jaar niet meer met de trein gereist heeft, moest verleden week van Vorden naar Amsterdam, twee keer overstappen. Dat was nog niet het ergste, ook met verschillende vervoerders op andere gedeeltes van de stations. Ik neem aan dat ze goed aangekomen is, want ik heb niks in de krant gelezen :wink:
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Het spoor

Bericht door Bob R.I.P. »

gerard tenerife schreef: Vorden naar Amsterdam, twee keer overstappen. Dat was nog niet het ergste, ook met verschillende vervoerders op andere gedeeltes van de stations. Ik neem aan dat ze goed aangekomen is, want ik heb niks in de krant gelezen :wink:
mvg Gerard.
Leve de privatisering. :roll: :cry:
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

Bob schreef:Leve de privatisering.
Het is toch wel een hele onderneming voor reizigers om van Vorden (en van Olst :-D ) helemaal naar Amsterdam te reizen.
En ook zonder de privatisering moest de vriendin van Gerard 40 jaar terug al minimaal 2 keer overstappen.
Als ze pech had in Amersfoort ook nog een keer. :(
De mooiste overstap moet toen toch wel in Zutphen geweest zijn, zoals op de foto. Van de ene (rode) Blauwe Engel in de andere naar Apeldoorn. :)
Blauwe Engel Zutphen.jpg
Blauwe Engel Zutphen.jpg (116.51 KiB) 4330 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het spoor

Bericht door Harry G. Hogeboom »

moest verleden week van Vorden naar Amsterdam
Tjaaa......daar zeg je me OOK wat!! :lol: .........Vorden!!....neem me nou niet kwalijk!! :roll:
Ik ben dus absoluut geen beknijsde trein-reiziger, de enige ervaringen waren vroegaah net voor en ook nog wel tijdens het varen ( ooit afgelost in Genua en met de trein naar huis, met de Shinkansen in Japan van Tokyo naar de ouwe keizerlijke hoofdstad om ouwe Japanse kastelen te bekijken, vele jaaaren later voor bisnis nog weer eens van Osaka naar Narita en oooit eens in New York en London in " the under-ground")Hier in Canada slechts in het toenmalige splinternieuwe " small spoor-alias de tram" in Calgary.
Recentelijk neem ik al vele jaren bij aankomst Schiphol " de trein noar huus hen" en kan dat dan eerst precies hier in Canada uitvogelen- inclusief waar de reparaties zijn, pak weg 30 minuten na de landing- inclusief kaartje kopen- rechtsstreeks van Schiphol via Amersfoort en Apeldoorn oaver de Spoorbrugguh bie de Iessel noar Deeempter en daar even het perron overschieten en dan hoepla in de trein noar dat olde darp an'n Iessel :lol:
Ik vindt het meestal wel een flitsende vertoning, behoudens die keren dat je ergens wordt overgeheveld in een bus :oops:
Toen ik een paar jaar terug een ouwe maat in Rotterdam wilde opzoeken, met de trein via Zwolle ( waar het een grote ombouw puinhoop was!) en in ene klap door.......van alle gemakken voorzien.......een prachtige sight-seeing rit door Nederland en hoepla in dat fraaie Centraal Station in Rotterdam, waar ik al in geen TIG jaren meer was geweest. MIJ hoor je dus neeet kankeren!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Het spoor

Bericht door Bob R.I.P. »

Las vandaag in de krant een stukje over de nieuwe dienstregeling. Ze beginnen te plannen in Zwolle, ja je leest het goed in Zwolle of all places. Daar komen en vertrekken treinen uit en naar 7 richtingen. Ik dacht altijd ze beginnen in Utrecht, lekker centraal.
Het is een enorme organisatie. Voor de intrede van de computer had de NS een speciale klimaatkamer waar de papieren hingen waarop de dienstregeling werd uitgetekend. Het papier mocht niet rekken of krimpen, want dan verliepen de lijnen van aankomst en vertrek niet meer correct. Op de treinenclub hebben we het ook wel eens geprobeerd. Er is een ijzeren discipline voor nodig om te rijden volgens dienstregeling. Het ging dus niet.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het spoor

Bericht door Harry G. Hogeboom »

plannen in Zwolle, ja je leest het goed in Zwolle of all places
Zoooo.........WAT is t'r mis met Zwolle in SALLAND dan???........Daaaaar hadden ze vroegaah een hele broemde Massinisten school, wissie dat wel?? :lol: :mrgreen:
PS: Dat "ze" daar allemaal Blauwe Vingers hebben, DAT kunnen ze ook jaaa neet help'n! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Het spoor

Bericht door Bob R.I.P. »

Hap :lol:
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie