Honden

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Honden

Bericht door v+d »

Een verhaal zoals dat van Ferry,speelt zich hier bij ons in het buitengebied ook nog wel eens af.
Met vaak ernstige gevolgen,een hond aan een ketting is niet altijd betrouwbaar helaas.
De goeie lobbes op bijgaande foto heeft jaren op ons huis gepast en liep wel los op het erf.
De oudijzerboeren bleven eerbiedig voor het hek staan,onze kleinzoon lag boven op haar te slapen.
Als iemand een beetje angstig was,ging ze vervelend dicht bij hem of haar staan waar de angst niet minder van werd natuurlijk.
Omdat ze los liep heeft het verder nooit problemen gegeven.

Op een mooie winterdag ging ik met haar door de voren in een mais(stoppel)veld richting Berkel.
In de voren lag aardig wat ijs en er liep verderop een haasje.
Opeens komt 70 kg. hond in beweging en trekt mij tegen de grond.
Op mijn rug ben ik een behoorlijk end door de voren richting Berkel getrokken,telefoon weg,bril weg en mijn jack naar de knoppen.
Wat een kracht kan zo'n dier ontwikkelen,toen ze eindelijk tot stilstand kwam keek ze mij aan met een blik van "jij bent ook nooit in voor een geintje".
113_1351.JPG
113_1351.JPG (452.1 KiB) 2815 keer bekeken

rob niezing (R.I.P.)

Re: Honden

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

HPIM1129 (800x556).jpg
HPIM1129 (800x556).jpg (333.74 KiB) 2730 keer bekeken

Dit is Amo een jaar later.(augustus 2012)
Een lekkere vervelende puber!!

gr Rob
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Honden

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wat een kracht kan zo'n dier ontwikkelen
Jan et all,
Ik denk dat onze Yukon ( een yellow Labrador) niet zo groot is als dat lieverdje van jou, maar hij is wel zo fit als een aap EN in de kracht van zijn leven.....
ALS Yukon het onverwachts in z'n kop krijgt om b.v. achter een fladderend blaadje aan te schieten EN je staat er niet schrap voor dan ga je OF onderste boven OF je arm is uit het lid. ( dat ligt er maar net aan hoe je de riem vast hebt!) die hond is zo allemachtig sterk, da's werkelijk onvoorstelbaar.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3231
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door jacko »

Lekker opgeruimd :lol:
Wel tot het eind blijven kijken hoor :lol: :lol:
http://www.youtube.com/embed/xWMkOwq2qIU?rel=0

Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door Hannes »

Heyo moest met zijn vrouw een paar dagen naar Hamburg, dus moest ik tussendoor even met Knut wandelen.
Ik neem Nela dan even mee, dat scheelt mij dan wat wandelingen.
Knut is een Rekel en houd nogal van vrouwtjes.
Als hij te veel opdringt krijgt hij even een knouw van Nela, dan heeft hij een tijdje flink respect.
h.jpg
h.jpg (505.54 KiB) 2568 keer bekeken
Tijdens de wandelingen loop ik vaak met de hond(en) door het land, in dit geval door het weiland naar de Ee.
Uiteraard moest Nela even in de "rivier" kijken of er of zich daar geen verdwaalde eenden bevonden.
h1.jpg
h1.jpg (453.57 KiB) 2568 keer bekeken
Er in komen vormt geen probleem, er weer uit komen lukt niet, dus een plek zoeken om Nela weer uit de sloot te krijgen.
h2.jpg
h2.jpg (546.04 KiB) 2568 keer bekeken
Knut toonde een stukje solidariteit, hij ging eveneens de Ee in hoewel hij een hekel aan vloeibare toestanden heeft.
Toen Knut nog jong was dacht hij waarschijnlijk een vogel te moeten grijpen die op een "vaste laag" van een vloeibare mestopslag zat.
Hij is er door gezakt en zat letterlijk en figuurlijk in de stront.
Met veel moeite en pijn hebben we de hond er weer uit gekregen, dat ding is ongv. 3 m diep en randvol.
Sindsdien gaat Knut het water eigenlijk niet meer in.
h3.jpg
h3.jpg (499.08 KiB) 2568 keer bekeken
Eindelijk de sloot uit, Nela ligt in het gras te woelen en Knut bekijkt de zaak.
h4.jpg
h4.jpg (438.56 KiB) 2568 keer bekeken
Knut steekt af en toe de kop eens in de grond en Nela denkt: "Wat doet hij daar?"
h5.jpg
h5.jpg (435.72 KiB) 2568 keer bekeken
Nu is Knut weer thuis, het valt niet mee om van die beide honden een foto te maken.
h6.jpg
h6.jpg (511.16 KiB) 2568 keer bekeken
Nog even bij een versnapering op het terrasje rusten en dan weer een dikke 2 kilometer met Nela naar huis wandelen.
h7.jpg
h7.jpg (504.13 KiB) 2568 keer bekeken
Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
wil
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 nov 2004 20:46
Locatie: tilburg

Re: Honden

Bericht door wil »

het onderste uit de kan .
Afbeelding
waar een wil is is een weg en wil wil wel
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Honden

Bericht door jeroen »

Enkele weken geleden kregen wij de vraag of we misschien een 6 jaar oude Cane Corso teef konden adopteren, het gezin waar ze op dat moment verbleef kon het financieel niet meer trekken. Ze had wel wat last van haar rechter knie, maar verder was ze gezond volgens de berichten. Dus wij eerst een keer daarheen met Odin om te kijken of ze met elkaar overweg konden en of ze een klik met ons zou hebben, dat bleek het geval.
Meissie op de Zeedijk Maasvlakte I
Meissie op de Zeedijk Maasvlakte I
IMG_4346.JPG (260.42 KiB) 2532 keer bekeken
Wij hebben nu dus 2 Cane Corso's rondlopen.

Helaas bleek met Meissie toch iets meer loos als alleen wat last van haar rechter knie. Nadat ze een paar dagen bij ons was en d'r draai gevonden had zijn we bij de dierenarts geweest en dat was even slikken...
Ze loopt al ruim een half jaar met gescheurde kruisbanden in d'r knie, daardoor is er inmiddels aardig wat artrose ontstaan in die knie, en in haar heupen, waarbij ook nog komt dat ze HD (Heupdysplasie) heeft.

Behalve pijnstillers en artrose remmers geven is ze eigenlijk wel uitbehandeld. Alleen de kruisbanden herstellen heeft geen zin, alles aanpakken (nieuwe knie en heupen) is een te zware operatie (gemiddelde levensverwachting cane corso is 8,5 jaar) om het over de kosten maar niet te hebben (je kan er een knappe auto van kopen zeg maar).

Intussen bleek ook de voorgeschiedenis iets anders te zijn als ons in eerste instantie was verteld; we zijn inmiddels eigenaar nr 8, ze is bij een aantal eigenaren tussendoor verwaarloosd en/of mishandeld (dat blijkt wel uit het feit dat ze al ruim een half jaar met gescheurde kruisbanden rondloopt).
Met het huidige niveau van pijnstillers (al 600 mg /dag) kan ze nog redelijk uit de voeten, maar ligt ze s'avonds wel doods op de bank of op haar kussen als we s'middags naar het strand of bos zijn geweest.
We proberen nu een mooie balans te vinden tussen hoeveelheid pijnstillers en strand/bos etc zodat ze nog even kan genieten van het "hond" zijn. De verwachting is momenteel wel dat we haar voor het eind van het jaar in moeten laten slapen.

Odin en Meissie op de Zeedijk Maasvlakte I
Odin en Meissie op de Zeedijk Maasvlakte I
IMG_4430.JPG (310.84 KiB) 2532 keer bekeken
Odin en Meissie op het Maasvlakte II strand
Odin en Meissie op het Maasvlakte II strand
20121107_144640 verkleind.jpg (356.24 KiB) 2532 keer bekeken
Odin en Meissie op het Maasvlakte II strand
Odin en Meissie op het Maasvlakte II strand
20121107_145038 verkleind.jpg (347.09 KiB) 2532 keer bekeken
Odin en Meissie op het Maasvlakte II strand
Odin en Meissie op het Maasvlakte II strand
20121107_145000 verkleind.jpg (326.45 KiB) 2532 keer bekeken
Groeten Jeroen
Fluks
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Honden

Bericht door Fluks »

Rexy vond de vissen altijd interessant.Groeten<Arie.

Afbeelding
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Honden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Foto 0489.jpg
Foto 0489.jpg (392.11 KiB) 2436 keer bekeken
''De een zijn dood.....is de ander zijn brood'', zo ook in de hondenwereld hier.Lion lag enige weken dood en al stijf naast mijn werkbank, welke hij als zijn slaapplaats beschouwde,waarschijnlijk een schok van een elecrische leiding.
Dus Pluto zijn aartsvijand die in de voortuin zijn domicil had kon naar achteren de leiding overnemen over de vier meiden aldaar.
Wij hadden Seka het verwaarloosde hondje van de buren al op de onderhoudlijst wat bordje brokken en kannetje fris water betreft, maar kon niet binnengelaten worden daar Pluto daar niet van gediend was.
Nu dus wel en wat een dankbaar en lief beest is dat....morgen gaat het hele spul in het 2 mndl bad,weer en wind toegelaten :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Honden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Foto 0491.jpg
Foto 0491.jpg (21.15 KiB) 2427 keer bekeken
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie