Honden

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door jdbvos »

Zojuist weer thuisgekomen met een lege hondenriem…..

Een half jaar geleden ontdekten we een gezwel op haar neus. Het werd operatief verwijderd, en een sample werd opgestuurd voor analyse. Het bleek kwaadaardig te zijn….
De dierenarts hoopte dat hij er ‘op tijd’ bij was, en dat het allemaal verwijderd was…..maar garantie ????
Afijn, een lang verhaal slaan we maar ff over….
Gisteren ontdekten we dat ons vrolijke hondje zich niet meer kon ontlasten, en gingen naar de d.a. terug. Ze vreesde dat het slecht was, en stuurde ons naar huis met een sterk laxeermiddel….
Voordat we het vandaag konden gebruiken ging het snel slechter met ons hondje, en we gingen om 14.30 terug naar de d.a.
Er zat zo’n groot gezwel in haar buikje, dat de d.a. vreesde dat haar darmen zouden scheuren….
Om 15.05 maakte ze de overlijdensverklaring op…. En om ca 17.00 leverden we haar af bij het huisdierencrematorium in Stadskanaal.
M’n jongste dochter wilde de as niet achterlaten, dus…

Morgen komt Doortje weer thuis….
…als instant hondje….héél misschien, als je er water bij doet………

GVD ! me scherm wordt wat wazig, geloof ik……
Oost, west...ook best

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Honden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Leef met je mee Jan......ook hier enige teefles met wat gezwelletjes ,maar zit aan de buitenkant, en ze hebben er schijnbaar geen last van,ook geen pijn als ik er op druk,dus houwen zo.Komt waarschijnlijk door de halfjaarlijkse antie zwangerschap injecties.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
P.M. Noppeney
Berichten: 251
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
Locatie: Den Helder

Re: Honden

Bericht door P.M. Noppeney »

Jan,

Sterkte met het verwerken van het verlies van jullie hond. Uit meerdere eigen ervaringen weet ik hoe het erin hakt als je de beslissing moet nemen om een huisdier in te laten slapen. Er zijn mensen die durven zeggen "wat een drukte je haalt zo een nieuwe". Deze mensen hebben blijkbaar of nog nooit een huisdier gehad, of er is iets misgegaan tussen eigenaar en huisdier. Zelf heb ik besloten om na het laatste keer in laten slapen van onze asiel kat geen huisdier meer te nemen. Ik was iedere keer "behoorlijk "van slag na een dergelijke gebeurtenis. Nog maals sterkte ,

Groeten uit Den Helder,

Peter Noppeney
Kennis is macht, karakter is meer.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Honden

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Sterkte, Jan. Het is telkens weer een groot verlies.
g.h.hagels

Re: Honden

Bericht door g.h.hagels »

Jan , veel sterkte , ik weet hoe het voelt afgelopen maandag het zelfde meegemaakt
met de hond van mijn jongste zoon , die was een week met vacantie , en de hond
was bij zijn schoonouders , heeft aan de kattepaal geknauwt.
Een klein stukje eraf met een nietje eraan een week mee bij de D,A gelopen omdat zij
niets at en haast niets dronk , vorige week vrijdag leek het weer wat beter , maar in het
weekend weer helemaal mis zondag weer naar de DA en Maandag naar de kleniek in
Steenwijk , geopereert een helemaal mis allemaal gaatjes in de darmen , nits meer aan
te doen,
ze hebben hem moeten laten inslapen , slechts 6 maanden oud.
Mijn zoon zei als ze naar ons toekwamen , we gaan naar opa en oma , dan was zij niet
meer te houden.

Wij waren net als zij helemaal kapot omdat zij de eerst tijd veel bij ons was.

Vr Gr Gerrit H Hagels.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Honden

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Veel sterkte Jan,
bij een oude hond of kat zie je het vaak aankomen, maar afscheid nemen van een levenslustige hond komt hard aan.
Jos en Akkie
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Honden

Bericht door v+d »

Jan,

Een hond, vooral als je minder of niet meer werkt wordt al gauw je maatje.
Onze Joep een stevige brutale en altijd knokkende Jack-Russel ging overal mee naar toe op de boot naar Frankrijk, met de camper naar Portugal en altijd vrolijk en actief.
Op, voor een hond, hoge leeftijd werd kanker vast gesteld, we hebben nog een reisje met hem naar Portugal gemaakt, waar ie het altijd echt naar zijn zin had.
Terug in Nederland liep ie zich zelf in de weg, het ritje naar de dierenarts was een erg lange rit voor mij, voor hem niet, door het open raampje schold ie iedereen zoals gebruikelijk uit.
De dierenarts beet ie nog even in zijn hand en toen was het gauw gebeurd.
In het buitengebied hier kan een hond op eigen terrein begraven worden, dat vonden de kleinkinderen wel mooi.
Ik wens je sterkte en mooie herinneringen!
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door dita »

Jan,
Erg veel van honden opvoeden weet ik niet maar als ik zo om me heen kijk dan weet ik wel dat het verlies ervan behoorlijk hard aankomt.
Sterkte !
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Honden

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Jan,

Sterkte voor jullie. Ik weet wat jullie voelen en meemaken.

Ook onze Jack Ruselll hebben we een aantal jaren geleden moeten laten inslapen ( kanker).

Ook gecremeerd, en de as in een klein kistje, staat in mijn "kantoor ".
Onze nieuwe Jack Russel noem ik nog vaak Spike i.p.v. Sobat.

Jan, sterkte.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Honden

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Komt waarschijnlijk door de halfjaarlijkse antie zwangerschap injecties.
Vrijwel zeker Martje, ook meegemaakt met onze Astra, nu 25+ jaar geleden.

Tjaa Jan.............hier weten we daar ALLES van en kan slechts aanraden om zo SNEL mogelijk weer zo'n kleine donderstraal op te scharrelen....zo'n flikkertje van een Labrador die houd je wel even bezig.

Hier is ons jongste familie-lid heden middag......6 maanden jong EN " going FULL tilt"

EN Trooper doet al een jaar of 2 meee. :lol:

EN die goeie ouwe zwarte Largo was 11 en hebben we ook moeten missen een klein jaar geleden :(

Maar Yukon is " on top of the world" met z'n maat Trooper. :lol:
Bijlagen
KinseyBench-20131018-.jpg
KinseyBench-20131018-.jpg (87.64 KiB) 2448 keer bekeken
Trooper-Oct-2013.JPG
Trooper-Oct-2013.JPG (112.72 KiB) 2429 keer bekeken
Largo-carpet-09-12-2012.jpg
Largo-carpet-09-12-2012.jpg (106.92 KiB) 2429 keer bekeken
Yukon-Trooper-15-07-2012a.JPG
Yukon-Trooper-15-07-2012a.JPG (135.21 KiB) 2429 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie