Honden

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Honden

Bericht door warbout »

Zo zie je maar weer.
Er zijn meer beesten onder de mensen dan tussen de dieren.

Gr, Willem. W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Honden

Bericht door Geep »

Goede middag, mannen, landswijs, lands-eer. Scheld mij ook maar een torn in de rondte. Ook ik heb hond gegeten nieuwjaarsdag 1945, zonder dat ik wist dat het hond was. Dat werd mij later lachend verteld, ik weet het was die rot hongertijd.
Ik ben er nooit meer geweest.
Waar ik nu inmiddels woon is een groot wandelpark voor een ieder geschikt, honden mogen er los.
Om er te komen moet ik een woonwijk doorkruizen via div. hofjes die onderling verbonden zijn met brandgangen, om de steenwoestijn wat op te vrolijken, is er tegen de muurkanten wat lage begroeiing.
Kinderen kunnen er leuk spelen, fietsen en spoorzoekertje, e.d.
Er woont ook zo'n een Vietnamees gezin, nakomelingen van bootvluchtelingen, goed aangepast, en toch? Toch nog een spoortje van adat?
Wandel met onze jonge hond, door deze wijk naar het park, vrolijke spontane kwispelaarster. Komt een snaakje van hooguit 6 jaar aanrennen, geeft haar in het voorbijgaan een schop tegen haar buik. Ik weet waar hij woont, ga er naar toe, bel aan, pa komt tevoorschijn, die geef ik gelijk een stevige schop* tegen zijn knikkertjes
,,Dat kan ik bij je zoontje niet doen, doe ik het maar bij jou! Hij schopt onze hond.’’
En boel gesnater, Ma er bij, jochie er jankend bij, opstootje van buren. Ik had de teerling geworpen, de buren branden los, waar ik bij was (ze voelde steun) gingen zij nu van terugwerkende kracht hun gram spuien. Daar was ik niet voor bestemd, ik wilde mijn hond beschermen, en dat aan Pa bijbrengen, dat het gedrag van zijn ,,trots’’
hier niet getolereerd werd, ik (Geep) kon dat kind niet aanpakken, duwde pa en ma naar binnen, buren hadden hier niets mee te maken, wel pa!
Kon hij de Hollandse regel en boodschap die ik even hardvoetig toepaste, aan zijn zoon doorgeven.
Het heeft geholpen. Later heb ik dat kereltje, leren fietsen, wie straf verdient, moet ook de kans krijgen beloond te worden!
Mijn schoenmaat heeft het formaat van vliegkampschip!
Vrgr.Geep
Jos Komen (R.I.P)

Re: Honden

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Deze Malamute kom ik regelmatig tegen als ik met mijn hondje aan het wandelen ben.
Het is een ontzettend lieve hond die altijd even langs mijn been strijkt om aangehaald te worden.
Maar de baas is er jarenlang heel intensief mee bezig geweest om hem zover te krijgen.
Tijdens zijn pubertijd heeft hij in een onbewaakt moment een schaap te grazen genomen, dus geen hondje die je zomaar moet aanschaffen omdat die zo populair is.
Als je zo'n hond aanschaft is het jarenlang gewoon een dagtaak om hem op te voeden, maar als je dat goed doet heb je ook wat. :)
malamute.jpg
malamute.jpg (288.53 KiB) 6916 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door jdbvos »

Als dat geen echte baas-hond-relatie is.....
Bijlagen
baas-hond.png
baas-hond.png (345.68 KiB) 6856 keer bekeken
Oost, west...ook best
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Honden

Bericht door Geep »

Zoekplaatje, waar is de hond??
Vrgr.Geep,
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Honden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Geep....de hond zit in de pot :mrgreen:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Honden

Bericht door Geep »

Schater....schater.......,schater.....!
Vrgr.Geep.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Honden

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tijdens zijn pubertijd heeft hij in een onbewaakt moment een schaap te grazen genomen
DIT bedoel ik dus. :wink:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Honden

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Lekker mals kippetje,niet te versmaden.Zo denkt de husky,is uiteraard familie van de wolf.Kennis van me in canada had een spierwitte, Daisy genaamd, harstikke lief hondje, sliep het liefst buiten in de sneeuw.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Honden

Bericht door jdbvos »

Dit spreekt voor zich....
Maar het kon Mabel zijn !
Bijlagen
11108862_10153184299576112_3706164319952565607_n.png
11108862_10153184299576112_3706164319952565607_n.png (155.46 KiB) 6876 keer bekeken
Oost, west...ook best


Plaats reactie