Langs het fietspad

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
A H.Hagels
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 dec 2015 23:51

Re: Langs het fietspad

Bericht door A H.Hagels »

Prachtige plaatjes Jan, Grunnen op zien mooist.

Vr Gr Gerrit H Hagels

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

de schoonheid van het Grunneger laaandschap
Prachtig Jan, ik zie trouwens graag een neiuw schip ergens op een dwarshelling, kun je dat niet even regelen op zo'n mooi plaatje :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Mooi plaatje van de Senta in de vrieskou, je had gelijk wel even de wilgen kunnen knotten tijdens het lenspompen van de voorpiek :wink:
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Langs het fietspad

Bericht door gerard tenerife »

Wat je allemaal al niet langs een fietspad tegen komt, in een woord prachtig Jan. Dat is Nederland zoals ikme het herinner.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Fantastisch Jan. Deed m'n tikkertje toch wel een beetje kloppen. Wat voor camera heb je. Of was het met de handy.
Prachtig. Ik heb vanmorgen die spanten eens bekeken. Het is 30 cm tussen de spanten. met erussen dus op 15 cm een halve spant die iets onder de waterlijn doorloopt. Die halve spanten zijn later aangebracht toen die sleepboot in 1951 geschikt gemaakt moest worden voor het ijsbreekwerk.
Nu weet ik alleen nog niet de dikte van de huidplaten. maw moet op zoek naar iemand die eens op de werf er bij geweest is.
as Dinsdag gaan de boys weer verder werken. Ze zijn nu de MK aan het tjetten.
Wel wat tekeningen gevonden en die gaan dan morgen op de post.
Nogmaals erg mooie foto,s en dat allemaal vanaf het zadel in het Groningse land. acht graden zeg je. Dat is het hier ook. Gisteren zag ik de eerste ijsvissers al op zee lopen. En de buurjongens hebben hun netten ook al staan . Ik denk dat de ijsdikte 10 cm is meer in ieder geval nog niet.
Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20161207_10_38_14_Pro.jpg
WP_20161207_10_38_14_Pro.jpg (120.7 KiB) 3062 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10596
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door jdbvos »

Ik heb vanmorgen die spanten eens bekeken
"
Én...hoe was de koffie met de whisky ? En pasten die sneeuwsloffen onder de ski's ??

Ik ben blij met die 30 cm (ofwel het moderne equivalent voor de ouwerwetse voet).....dan laat m'n geheugen me tóch niet zoveel in de steek als ik vreesde, want met het typen van die getallen borrelde ineens een hoop twijfel op.... :wink:

Voor die huiddikte mag je -denk ik !- rustig denken aan ergens tussen de 1/2" en 1/4"....
Sleepboten zijn halve botsauto's dus die worden stevig gebouwd, en dan lijkt me 6mm (1/4") zowiezo wel het absolute minimum. 1/3" (8mm) komt eerder....
Gezien de tijdsspanne dat ze al meedoet, hou ik het eerder op 12mm; uiteraard verminderd met de gangbare "tear-and-wear"
Maar dát is allemaal 'speculaasje' van mij.... :-D

PS Ik noem steeds het imperiaalselsel omdat de US die (waarschijnlijk zelfs nu nog) aanhield ten tijde van de bouw.....
Jammer eigenlijk, dat Nappie de UK nooit heeft bezet: dan reden ze daar intussen ook rechts, en hadden dan ook het metrieke stelsel...
Zelfs toen, noch ten tijde van Juul Zeesaar, wilden ze niet Europees zijn/worden.... :lol:

PS2 Ik heb voor die rit ff een klein oud digitaal cameraatje bij me gestoken ipv de Nokia640 te gebruiken....het cameraatje van die Nokia valt me voor dergelijke foto's een beetje tegen. Niet om het aantal Mpix: da's zelfs hoger dan van die camera...
Maar het lensje, hè.... In die camera is de max-opening ca 7 mm, die van de Nokia blijft altijd ca 1 mm, dus "vang" je minder licht met zo'n klein lensje....
Iedereen gebruikt tegenwoordig z'n telefoon om foto's te maken, ik ook hoor....maar het ding is een telefoon, en de camerafunctie is een extra...
De camera is een camera...punt !
Het liefste had ik ook een Hasselblad, of de Japanse versie daarvan van Mamiya, maar ik heb nog steeds geen 'tijd' gevonden zo eentje te halen :lol:
pfff: €10.000 is dan het "instapmodel".... :roll:
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Martin,
Volgens het gezag ben je morgen jarig, dus vanuit Warken wensen wij jullie een prettige dag morgen en hopen dat er nog vele jaren mogen volgen.
Bedankt voor weer een jaar langs het fietspad en ga zo door.

Marieke en Jan
DSC00245martin.JPG
DSC00245martin.JPG (131.41 KiB) 2905 keer bekeken
jago
Berichten: 301
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: Langs het fietspad

Bericht door jago »

Hallo Jan,

Even tussendoor!!!!!!!! wanneer kunnen weer van Pikheet
in de Algave genieten ????????

Groeten Jaap.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Jaap, we zijn aan het klaar maken voor vertrek en het ziet er goed uit.
Ergens in het begin van het nieuwe jaar meren we aan in de Algarve en gaan we een paar maanden pikheet houden, dus nog even geduld :wink:
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Dat heeft de gezagvoerder weer goed gezien zoals het een goed opperbevelhebber ook moet zien.
Bedankt Jan en Marieke.
Go Go Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs


Plaats reactie