Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der opweg naar Teide

We zijn het er over eens dat het op basalt Lijkt, maar dit soort struktuur is hier niet ongewoon, zie foto 2 op 5 Februarie,
Ik heb dus ook geen vertsand van steenen, rotsen en lava, ik vind het gewoon mooi, zoals deze nog even terug, gezien van het Mirador.

Afbeelding

Maar goed we waren opweg naar de voet van Teide en hier zijn we dan, mijn oudste kleinzoon staat daar te pronken bij het hoogte punt.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Loopt hij naar boven op zijn teenslippertjes? Of liet hij zich door opa naar boven chaufferen? :wink:
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

v+d schreef:
liet hij zich door opa naar boven chaufferen?
Je slaat de spijker op de kop Jan :lol:

Groeten aan Portugal Gerard. :wink:
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Rond Teide

Nu we toch zover gekomen zijn, gaan we nog maar even verder. Als je deze weg verder volgt, dan kan nu niet te veel sneeuw, dan kom je via Oratava valei in Puerto de La Cruz, prachtige vergezichten (volgens Humbolt)
Maar hier is ook een beroemd Observatorium, bezocht door veele sterrenkijkers op afgesproken data, want er zit ook iets van de NATO en je mag niet overalkomen :roll: We gaan dus even de wildernis in

Afbeelding

een beetje doodse beweging hier er groeit niet veel, maar word regelmatig gebruikt in films

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Rond Teide

Het is wel wat, Jos Uno ingedokt ik hoop wel dat hij zich rustig houd en mogelijk genoegen neemt met het forum te lezen en zich niet ergert, but slechts verwondert dan word hij mogelijk hondert. Het goede nieuws is natuurlijk dat ik hier en daar weer een bijdrage zie van Harry G Hogeboom, zou de sneeuw aan het dooien zijn in Canada?

voor het observatorium moeten we dus wel even van de hoofdweg af, en eerst wat naar beneden en dan weer klimmen, ik denk dat het observatorium hoger ligt dan de voet van Teide maar op een andere berg. Het observatorium is hier geplaatst omdat we hier weing bewolking hebben en zeer zeker niet op deze hoogte, het word regelmatig bezocht door fameuze sterren kijkers waaronder Steven Hawking ( komt hier bij Cruise liner speciaal ingericht) verder Brian May de guitaarist van de band Queen.

Afbeelding

nog even wat van dichter bij,

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Rond Teide

Zondag middag, lekker weer, zonnetje er bij, in Valle San tenminste, we gaan de deur maar eens uit en ergens een lekker stukje eeten, dan hoeft Moeders niet te koken. Ik weet niet wie er op het iedee kwam, maar laten we naar Ifonce gaan (1000 M) daar staan waarschijnlijk de Amandellen wel in bloei en dan kan ik wat plaatjes schieten. We hadden natuurlijk beter moeten weten, we wonen hier lang genoeg. Even boven Arona kwamen we al in de wolken te zitten en we zagen niet veel. Terwijl ik van een Karbonade, waar ik overheen moest kijken, zat te genieten werd het nog minder zicht en waren blij dat we de weg naar huis, in de zonneschijn, terug konden vinden. Geen fotos van Ifonce en de Amandel bloesem dus, maar ik heb er wel lekker gegeeten :wink:

Dan maar Teide met een sneeuw hoed

Afbeelding

en eentje van de andere kant (Puerto de La Cruz)

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Callao Salvaje

Callao Salvaje is een klein en rustig plaatsje in de gemeente Costa Adeje een 10 Km west van Las Americas, ik moest er even wezen dus heb ik er een paar plaatjes geschoten. :)

Afbeelding

een zwart strand natuurlijk, maar wat wil je. :wink:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Callao Salvaje

Mooie hotels

Afbeelding

en prachtig uitzicht

Afbeelding

Groeten v Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Leo Bokkum »

Mooi uitzicht op Gomera Gerard.
Sweet memories, heb daar zo'n 8 maanden rondgescharreld toen ik een stuk knapper was dan nu. :mrgreen:
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Callao Salvaje

Leo Bokkum schreef:
heb daar zo'n 8 maanden rondgescharreld
Het is inderdaad La Gomera het befaamde eiland waar Columbus van vertrok om de nieuwe wereld te ontdekken.
Heb je ooit de Silbo Gomero ( fluitende taal) kunnen machtig worden in je omgang met de inboorlingen ? en je kent natuurlijk alle verhalen van Beatriz Bobadilla y Ossoria die Columbus een Zuikerriet plant meegaf om die als eerste in de Nieuwe wereld te planten. 9ik had altijd gedacht dat zuikerriet uit de Americas kwam)

Afbeelding

het is een prachtige kust hier

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie