Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Bewdleuy

Ik dacht even dat onze trein er aan kwam, maar dat kan niet, komt van de verkeerde kant :roll:

Afbeelding

en dze komt van de goede kant, maar op het verkeerde spoor. Het blijkt een speciaale trein te zijn voor een of andere organisatie in Bewdley, nog even vberder blauwbekken :(

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ach ja tijden veranderen, hem zie je ook niet meer
Niet tijdig gestopt met roken en altijd in de rook van die treinen helpt ook niet :roll: misschien wel overleden aan longkanker ......nou niet dat ik vervelend wil zijn :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Bridgnorth

Harry G. Hogeboom schreef:
altijd in de rook van die treinen helpt ook niet
Deze Jan Maat voer al toen de armen en beenen wagens op schepen nog met zwartgoud gevoert werden 8)

Het weer is er ondertussen niet beter op geworden, ook in Bridgnorth is het donker en nattig, maar wel druk met treinen

Afbeelding

Charles1 kan het dan wel een prachtig uitzicht gevonden hebben, maar dan kwam hij zeker op een zomersedag :roll:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

En, :wink: heb je als Gerard de eerste de kasteelwandeling gemaakt?
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Bridgnorth

v+d schreef:
heb je als Gerard de eerste de kasteelwandeling gemaakt
Met dit weer? er was niet eens een welkoms commitee en ik kon eigenlijk best een hartversterking gebruiken, maar de kroeg was nog dicht

Afbeelding

zelfs geen vlaggetjes als onvangst, het ziet er miezerig uit

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Bridgnorth

Jullie zullen wel denken wat zit die zeikert al door maar over het weer te zeuren, maar elke keer dat ik naar de fotos kijk krijg ik het weer koud en dat terwijl het hier zo rond de 22C is :(

Bridgnorth bestaat uit een beneden en boven stad, die verbonden zijn door klimspoorweg, mooi spaart een heel stuk klimmen als je te voet ben :roll:

Afbeelding

er zijn twee wagonnen, voor 10 personen elk, als de een boven is is de ander beneden

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

De koets is nog verend opgehangen ook, je kunt tussen de rails ook te voet naar boven en beneden. Het is wel een oud spulletje de surveyor zal wel rekening gehouden hebben met de leeftijd van het ding, mooi dat zoiets nog kan in deze tijd. Het lijkt er op dat er twee rijtuigen gelijktijdig in dienst zijn, waarbij de ene daalt terwijl de ander stijgt. Het enige gewichtsverschil dat dan gecompenseerd moet worden is het verschil in aantallen passagiers in beide rijtuigen, het kan dus met een vrij simpel kabelsysteem. Heb je daar toevallig foto's van Gerard?
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door leo-shof »

Die "trap" is een vluchtweg, voor als het spul blijft steken onderweg
Lijkt me voor oudere mensen geen pretje omdat mee mogen maken !
Zo te zien is het steil zat, ik schat zo´n 45graden, die hoek
Je mag je voetjes een aardig eindje optillen, op die smalle tredes, omhoog dan
Naar beneden is het denk nog minder
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

The Bridgnorth Cliff / Casle Hill railway is origineel van 1892.


Welcome to Bridgnorth Cliff Railway

England’s Oldest and Steepest Inland Electric Funicular Railway!

For over a century Bridgnorth Cliff Railway has been transporting the people of Bridgnorth up and down the 111 ft sandstone cliffs that separate High Town from Low Town, and the River Severn. It is first and foremost a working railway; its importance to both the townspeople of Bridgnorth and to visitors to the town is undiminished by age.

The railway operates two cars on parallel tracks. Connected by steel ropes, the carriages serve to counterbalance each other - as one rises to the top station, the other runs to the bottom station. The cars are now powered by an electric winding engine, but were originally driven by a system of water balance, each carriage carrying water ballast in a tank beneath the passenger compartment.

Technical
Cars

The original cars were of wooden construction, on a steel chassis. The cars were replaced with “up-to-date” cars of aluminum monocoque construction in 1955. Simple sliding doors at each end of the cars run on their original ball bearing rollers. Each car weighs approximately 5.5 tonnes when fully laden with 18 passengers.
The track

The track is 201 feet long, with a rise of 111 feet and consists of a double run of track - one for each car. Concrete steps run between the 2 tracks. The tracks are standard bull head rails, of about 1972 vintage. The gauge is 3 ft 6 ins. The original sleepers were timber and were the full width of both tracks. Over the years they have rotted away and were replaced with a multitude of secondary fixings - this allowed the rails moving slightly out of line, and resulted in a less than smooth ride. In order to rectify this problem new steel sleepers surrounded with concrete have been inserted under the existing rails, using standard spring clips as used on main line railways. The Railway remained open during this work, and it took some 18 months to complete.

Track rollers supporting the ropes appear to be the original design. The roller is solid steel, supported each end by a ball bearing plummer-block. Replacements are being used when necessary, utilising sealed roller bearings.
Winding gear

The present winding gear is of the type used in collieries. It is situated below the Top Station and was installed in 1955. The ropes wind on to 2 winding drums - one winding on as the other winds off. There is a system of 3 reduction gears reducing the the speed of the motor from 650 rpm down to 30 rpm on the drum. The final gear and winding drums are some 4 ft in diameter.
Compressed air system

A fail-safe compressed air system operates one of the 3 braking systems. Two large steel weights act to keep brake shoes applied to the two 4 ft diameter brake drums. Compressed air at a pressure of between 50 and 100 p.s.i. operates 2 vertical pneumatic rams, which act against the weights to remove the brake. As the driver releases the brake, the cylinders lift the weights from the brake drums, allowing the cars to be moved. In the event of a compressed air failure, the brakes would simply be reapplied by the weights.
Electrical systems

Electrical System 110 Volts

The low voltage system is used in the Railway's safety systems. These include the four station/carriage doors, the passenger indicators, the 2 overspeed switches and controllers, the "dead man's pedal" and the drum winding plate switches.

Electrical System 240 Volts

The standard voltage system is used for lighting and power. There is a mains operated radio telephone linking the 2 stations, in addition to a battery backed system for use in a power failure.

Electrical System 415 Volts

The high voltage operates the 32 hp 3-phase AC motor through the Drum Controller. This is similar to the system used on trams.
Driving controls

The driver's 2 indicator panels consist of 2 air pressure gauges, a speed indicator, a voltage meter, an ammeter, a trip indicator and various speed and door control lights. The controls pictured here consist of the motor control handle, which controls the speed and direction of the motor, and the compressed air brake (the brass handle on the right of the picture). In addition, the driver must stand on a floor mounted "dead man's pedal" in order to start driving.
Ropes

There are 3 steel safety ropes - a separate one from each car to the winding drum, and a safety rope running from one car to the other via the winding wheel. These are 26mm multi-strand ropes tested to an actual breaking strain of 58 tonnes. They are examined in great detail for defects every 6 months, and are replaced every 5 to 7 years


Ik heb problemen met fotos plaatsen, zal later nog eens proberen

veel plezier er mee, groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Mooi en bedankt voor al je moeite.


Plaats reactie