Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Las Galletas

Dit huis was een beetje beschadigt met de laatste storm, ja dat is het nadeel als je zo dicht bij het water woont :roll:

Afbeelding

Het is zolangzamerhand ook hoogwater geworden, er is maar weinig strand :roll: over, we gaan maar eens verder.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Las Galletas

Het is merkwaardig wat je zo tegenkomt als je zo door die kleine straatjes wandelt, een slager die zo vers vlees vekoopt dat hij een koe op zijn terras heeft staan :lol:

Afbeelding
upload photo on web

maar je komt ook mooie bloemen tegen, ondanks het water gebrek :wink:

Afbeelding
upload photo on web

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Mooi "doorkijkje" Gerard !
Oost, west...ook best
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Martinus »

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

jdbvos schreef
Mooi "doorkijkje" Gerard !
Ja zo af en toe zie je zo ineens iets, wat het doet, bedankt

Martinus stuurde een stukje over Teide in de Telegraaf, bedankt. Dit soort stukken staan er ook regelmatig in de Engelse vodden pers, maar het is natuurlijk waar, het is een vulkanish eiland dus hebben we regelmatig kleine aardschokken,( zie moppenhoek pag 210 van 15 Oktober. ) en een uitbarsting zal er ooit komen, nu of in honderd jaar? Als je in Holland achter een dijk woont, lig je er ook snachts niet wakker van dat dat gevaarlijk kan zijn :wink:

We verlaten Las Galletas maar en genieten even van de avond zon in Buzanada

Afbeelding

en 5 minuten later de verdwijnende zon over La Camela, de Calima is verdwenen dus nu is het Herfst, aan de kust zon en 25C en hier in de bergen 23C en bewolking.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Vilaflor

Om nog even terug te komen op het persbericht in de Telegraaf van gisteren, waarin ondermeer aardschokken op Tenerife vermeld werden en Villaflor genoemd word als trainings kamp van Cris Froome.Hier een stukje in de plaatselijke Engels talige pers(direct vertaald van Spaans)

In view of this morning’s various misleading reports in the British tabloids, the Canarian Vulcanology Institute has issued a formal statement about the recent seismic tremors in Tenerife. INVOLCAN says:

The volcanic activity on Tenerife is typical of a dormant volcano

Volcano monitoring on Tenerife follows the highest international standards

Puerto de la Cruz, Tenerife (02/11/2017). Tenerife is an oceanic active volcanic island and as a typical active volcanic system, has background seismic activity related to its volcanism. Seismic swarms are common in active volcanoes even during dormant periods, and Tenerife is currently experiencing a period of dormant volcanic activity.

The volcano-monitoring programme on Tenerife follows the highest international standards using permanent networks of instruments, as well as periodic scientific campaigns of observation. These instruments enable us to monitor the seismicity, gas emissions and ground deformation with an unprecedented level of detail.

Therefore, volcanism makes Tenerife Island an attractive tourist destination and the existence of a multidisciplinary programme for its volcanic surveillance, following the guidelines of the International Association of Volcanology and Chemistry of the Earth’s Interior (IAVCEI), also makes Tenerife a safe tourist destination.

In addition to the volcano-monitoring programme, Tenerife island – as well as the other oceanic active volcanoes in the Canaries – counts on a Special Plan of Civil Protection and Emergency Response for Volcanic Risk in the Canary Islands (PEVOLCA) to respond to any kind of volcanic emergency. According to the indications of PEVOLCA, the volcano alert level is currently in GREEN position, the lowest one; therefore, people can carry out their activities normally.

Original post 1 October: The earth has moved for some in the Canaries over the last few days, after a cluster of seismic tremors in Tenerife and La Palma, as well as in the sea between Tenerife and Gran Canaria. Most active were the tremors in Guía de Isora, in the area above Puerto Santiago, where a Richter 2.4 tremor on Friday afternoon at a depth of only 5km was followed by another yesterday afternoon of 1.7 at a depth of 16km. This was around the same time as a tremor of 1.6 at 14km under Vilaflor. Arico too had three tremors between Wednesday and Friday. Seismologists say that the movement is well within normal volcanic activity.
Wij weten dat de Engelse kranten bv Sun en Mirror af en toe met dit verhaal boven water komen, waar om? het slaat nergens op, maar ja dat is de pers, maar dat dit zelfs tot Nederland doordrong wisten we niet.

Tenerife is inderdaad een van de plaatsen waar Cris Froome trained, maar ook veel andere renners, hun basis is op1500 meter in Vilaflor. Het Hotel heeft komplete Gym, binnen en buiten zwembad, enz.

Afbeelding

en je kan op de fiets naar 2200 meter klimmen en dan naar zeespiegel afdalen en dan weer terug :roll: :lol:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Gerard, of de vulkaan wel of niet zijn ding gaat doen ligt gelukkig niet in mensenhanden, dat moet in ieder geval een geruststellende gedachte zijn :wink:
Als ik hier in Friesland vaar en sommige dijkjes bekijk is de veiligheid ook niet overal gewaarborgd, en daar kunnen we wel iets aan doen.
Gelukkig heb ik er geen verstand van :)
Je zit daar voorlopig helemaal goed met een prachtig klimaat waar je dorst van krijgt :)
Gisteren zei mijn buurman tegen Marieke dat hij zonnepanelen op zijn dak had gelegd met het oog op de toekomst.
Ik had daar wat vragen over omdat ze het grootste dagdeel in de schaduw liggen.
Hij zei dat die dingen geplaatst waren met het oog op de toekomst voor als er geen gas meer is.
Vanmorgen tijdens het ontbijt bespraken wij dat eventjes, het " me too " effect dat zich overal en met alles manifesteert.
Ik kwam er weer onderuit door te zeggen, dat ik hoopte dat ze dan bij het crematorium voldoende zonnepanelen instaleren :wink:
We moeten alles niet te serieus nemen, dan wordt het leven onaangenaam vooral als je in reservetijd speelt :-D
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jinny »

Misschien een beetje offtopic, maar #MeToo is toch wel degelijk iets serieus hoor..
In neem aan dat ook jullie het niet leuk zouden vinden om zomaar onder je rok in je kruis gegrepen te worden door een onbekende.
Iets wat mij vorig jaar nog weer overkwam.

Zolang testosteron (en drank) voornamelijk mannen tot het vernederen van vrouwen laat verleiden, want zo voelt het wel, zijn we er nog niet in deze wereld.

Ik ben een stevige meid, het liep voor de betreffende kerel ook mis af, maar mijn avond was wel verpest.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Waar het ook instaleren van zonnepaneel(me too) al niet toe leidt, ik blijf altijd uit de buurt van dronken kerels, vrouwen overigens ook als ze drank op hebben.
De laatste kloppartij met dronken kerels was in Takoradi en dat kostte een niet onaanzienlijk gagestraf. Maar ja, je bent jong en laat je uitdagen, daar hebben we gelukkig geen last meer van :wink:
Laten we verder Gérard zijn mooie verhalen maar niet verstoren en mij moet je vooral niet serieus nemen :-D
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Vilaflor

v+d schreef:
ik hoopte dat ze dan bij het crematorium voldoende zonnepanelen instaleren
Daar hoef ik me op die vulkaan geen zorgen over te maken Jan :lol:

jinny schreef:
(en drank) voornamelijk mannen tot het vernederen van vrouwen laat verleiden,
Mijn Grootvader (rip) zei altijd, als de drank is in de man, dan is de wijsheid in de kan. Dat heb ik altijd goed voor ogen gehouden.

Terug naar Vilaflor, de hoogst gelegen gemeente in Spanje volgens Wiki met een inwonersaantal van een kleine 2000. Het staat bekent voor aardappels en druiven (wijn) het is een mooi knus dorpje met een prachtige bosrijke omgeving.

Afbeelding
free photo uploading websites

en zo te zien zijn de huizen niet beschadigt :wink:

Afbeelding
free photo uploading websites

Groeten van Tenerife, waar de zon schijnt, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie