Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

Na 3 weken familie bezoek ben ik er nu weer helemaal :roll:

waar het hart vol van is,loopt de mond van over.

Ik kan dit alleen maar beamen Leo :lol: maar wat had je anders van die Brazilianen verwacht :wink: zonneschijn, en met wat daar op het strand loopt en na wat overmatig gebruik van de inhoud van een fles "Presidente" :roll:
Trouwens V+D's aanmerking over eierdozen :o ik weet dat er veel verandert is in Holland zinds ik vertrokken ben, maar zulke grote eieren heb ik nooit in Gelderland gezien :lol:
Ik denk dat eigenlijk meer thuis hoort onder "wie weet" :? Hoe dan ook de "kunstenmaker" was trots op zijn werk, want hij schaamde zich niet om er zijn naam op te zetten :o
Het is Tenerife, men houd hier van standbeelden, of we nu geld hebben of niet, Maar dan, dat was vroeger in Amersfoort ook zo, daar werden in de jaren 60 ook overal beelden neer gezet van de plaatselijke beeldhouwer. :(

Het is officieel, want het staat in de krant, Na de koudste en droogste winter voor 40 jaar, hebben we nu de heetste Mei zinds mensen heugenis. 35-39 C


We gaan weer terug naar

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo
Fiestas en Honor ntra. Senora de Fatima.

Deze groep mannen, zijn winkeliers in het dorp. Ze hebben de tijd van hun leven, ieder zingt een couplet van het lied ( waarschijnlijk een vieze mop, want ze gillen van het lachen) en dan gezamelijk het refrein.

Afbeelding

Deze familie staat klaar om te vertrekken, Pa heeft wat "frisdrank" :shock: in zijn mandje. Hoe ze het in hemelsnaam in hun hoofd halen om met deze hitte een berg te gaan beklimmen, maar ja ook hier heeft de zon, de wijn en Dorada heel wat te verantwoorden :lol:

Afbeelding

Groeten van Tenerife Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ho ho Gerard ,ouwe kettingganger( ging met kettingen de hort op) :wink: Mijn eerste gedachten waren zo gèk nog niet, want als je dat kunstwerk bekijkt van verschillende kanten zie je eigenlijk maar twee puisten onder en boven...zÈker na enige ''presidentes'' .Ook die bomen met noten bovenaan zònder gebladerte, doen mij denken aan ''met je klootjes in de mast zitten'' :oops:
Een afwijking?? ik denk het wel... maar wèl een gezonde :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

Mart, breek me de bek niet los met verhalen over wat je met ketting kunt doen :wink: want dan gooit Jossi Unno me gelijk van het Forum :roll: Maar je hebt wel een zware last van mijn schouders genomen, want toen ik die boom met die kale noten zag, had ik ook vreemde gedachten :shock: (daarom heb ik er ook een plaatje van gemaakt) ik schreef het dus toe aan de leeftijd, je hoort zoveel verhalen over vieze oude mannetjes :lol: dus nu ben ik dus niet de eenigste :o dus word het nu "norm"

Het staat ib de krant dus is het waar

De Vulkanise formatie tussen GranCanaria en Tenerife, de Vulkaan in het midden genaamd :o (in het Spaans natuurlijk) is weer in beweging, schokken van 3.3 en 2.6 werden deze week waargenomen.

De nieuwe haven ( marina) van Guarachico is nu officieel geopend, eens de belangrijkste haven van Tenerife (verwoest door Vulkanise uitbarsting in 1706), dus is er daar weer een haven voor het eerst zinds 300 jaar. Men wacht nu met smart op de inschrijvingen van wie de haven gaat bewerken. (is dit niet het paard achter de wagen spannen?) of word het een "White Elephant" zoals Valle Gran Rey in La gomera?

Sorry, ik weet dat veel mensen op het Forum niet van voetballen houden, :oops: maar las het volgende in het Duitse blad "Bild" Duitsland gaat de Europese Voetbal Beker winnen. In Engeland wisten we dat al lang, voor de eerste keer in vele jaren is de Engelsse pers het er nu over eens, dat deze keer de Engelsen het niet zullen winnen :shock: :lol:

Terug naar Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo
Fiestas en Honor ntra. Senora de Fatima.

Ook de dames kunnen, al dansend, aardig met hun instrumenten overweg.

Afbeelding

Jong geleerd, oud gedaan. De jonge man hoeft in de toekomst alleen maar zijn flesje "Aqua sin Gas" maar te veruilen voor een blikje "Dorada" :lol:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

Het spreekwoord zegt< Goed nieuws is geen nieuws< De hoofd lijnen in de dagelijkse kranten ( internationaal) staan vol over de ellende in Griekenland/ Euro. De Spaanse banken weten niet hoe ze zich keren moeten,. Bankia, Banco Financiero y de Ahorro ( bouwfonds in Nederland) is gedeeltelijk ge-nationaliseerd en verdeeld. Caixa, net zo iets, verkoopt zijn door hun in beslag genomen huizen voor een fractie van de waarde van een tent in Los Cristianos om wat cash in de hand te krijgen. Italianen, hebben blijkbaar veel (zwart? geld ) kopen veel van deze appartementen op :? Banco Santander UK Ltd, dochter van een van de grootste banken in Spanje heeft zijn rating zien verlagen, ingewijden hebben daar al wekenlang geld uit genomen. :roll: Ga zo maar door. De gemiddelde Spanjaard, die nog werk heeft, gaat gewoon door met zijn Fiesta en drinkt zijn Vino of Dorada en geniet van de zon.

Terug naar mijn Wandelpad in Valle San Lorenzo
Fiestas en Honor ntra. Senora de Fatima.

Jong (echt) paar, prachtig die kleding, maar wel een beetje warm dacht ik zo :o

Afbeelding

Voor deze jong man duurt het wachten op "Fatima" wel wat lang

Afbeelding

Groeten uit Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Aad v Staveren (RIP)

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Gerard is hier ook een bezoek aan de kerk aan de orde. Ik heb een keer een prosessie in Caldelaria
meegemaakt en daadna de aanbidding van de Zwarte Madonna in de kerk daar. Heel veel jonge meisjes die daar kwamen om gezegend te worden om kinderen te kunnen krijgen. Voor iemand die nie katoliek is heel vreemd,maar voor de bevolking van Tenerife heel gewoon.Maar wel indruk wekkkend
Aad
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Hallo Aard, nee geen foto's van mij in de kerk. Ik ben geen kerkganger, maar ben grootgebracht met een heilig respct voor ieders geloof en godsdienst, dus ook kerken en kan me er niet toe brengen om daar fotos te maken terwijl, alhier, de mis word bediend, jammer wnt het is inderdaad een vreemd maar indrukwekkend gezicht.
Zie volgende youtube van fiesta Valle San in 2011, met een kijkje in de kerk, gemaakt daar een zweedse kennis.

http://youtu.be/rTJpYjL0bSw

Langs het Wandelpad in Valle San Lorenzo

De " Mis " is beeindigd dus zal " Fatima" wel snel naar buiten gebracht worden, zelfd de paarden, die de procession lijden worden ongeduldig.

Ruiter in volle klederdracht

Afbeelding

Het is heet, ze houden de buiken van de paarden koel met natte lappen

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Aad v Staveren (RIP)

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Gerard voor mij hoef je geen foto´s in de kerk te maken,mijn vraag was alleen of de kerk er bij betrokken is en dat is zo .Dit blijkt wel uit het goede filmpje van je Zweedse kennis.De bevolking is op Tenerife heel erg vergroeid met de kerk. Veel meer dan in Nederland. Dit kwam nog wel voor in de 30 en 40tiger jaren
Aad
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Ja Aad, de kerk staat nog altijd in het middelpunt, alhoewel de regeeringen zinds Franco hun best hebben gedaan om de macht te verminderen. De kerk steunde Franco want het alternatief was comunisme. Er is natuurlijk veel verandert zinds mijn eerste visite aan Spanje (1956) toen had je, als je met een Spaans meisje uit wilde gaan, een Chaperone. :(
Nu wonen jongens en meisjes bij elkaar in, zoals in de rest van Europa. Het aantal huwelijken neemt af en het aantal echtscheidingen is groter dan de huwelijken. Op het ogenblik is de grote politieke strijd om de kerk grondbelasting te laten betalen op hun gebouwen(en dat zijn er wat) De kerk ontvangt ook een percentage van de loonbelasting en priesters betalen niets. Maar in de Folklore blijft de kerk belangrijk, maar welk percentage van de bevolking naar de kerk gaat weet ik niet, mogelijk net als veel in Engeland (C.E.) 3 X, geboorte (doop) huwelijk, begravenis. Maar daarintegen, mijn kleindochter werkt voor Hillsong London, waar gisteren een godsdienst oefening was met 17000 mensen :o aanwezig. (ze organiseeren ook een bijeenkomst volgende maand in Amsterdam en daarna in Stockholm)
Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Her en Der

Vanmiddag weer eens lekker wezen lunchen in Los Cristianos, dat was tenminste tot iemand in het naaste gebouw Elvis Presley begon te vermoorden, zo te horen was het een langzame en pijnlijke dood, maar het publiek, na verschillende Dorada's, vond het geweldig :shock:

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo
Fiestas en Honor ntra. Senora de Fatima.
De laatste plaatjes van het Fiesta, de processie hebben we verleden jaar al gezien.

"Fatima" word de kerk uitgedragen en in een glazen box achterop een wagen geladen.

Afbeelding

En zo zet de stoet zich in beweging, voor af gegaan door een groep dansenden "Schoone Maagden"

Afbeelding

Morgen ergens anders naar toe, groeten van Tenerife,Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Buzanada

De naam Buzanada verschillende malen genoemd bij mijn foto's maar altijd van verre gezien, dus gaan we het nu maar wat van dichter bij bekijken. Buzanada, met een 4000 inwoners is maar een dorp aan de TF 66 en aan de voet van Mirador de la Centidela in Valle San Lorenzo. Het leven in Buzanada speelt zich af tussen Campo Municipal (voetbal veld) en Plaza de Iglesia aan het einde van Avenida Luciano Bello, waar de Fiestas gehouden worden. Rond Buzanada, Bananen en Druiven.

Campo Municipal "Clementina de Bello"

Afbeelding

Avenida Luciano Bello, die van het voetbal veld naar Plaza de Iglesia klimt.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie