Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Martin, onze internetverbinding heeft wat last van de storm.
Heb je net een berichtje bijna klaar, waait het hele spul over de muur. Zodra de klompen passen ga ik buiten lopen, nu heb ik met het gezag een koers in huis uitgezet, waarbij wij elkaar niet in het vaarwater komen. Een paar honderd meter lopen is geen probleem dus het gaat wel goed.
Voor de dokbeurt woog ik 79 kilo en na de dokbeurt 91 kilo! We hebben de lenspomp in de voorpiek wat extra power gegeven en vandaag was het gewicht 81,5 kg, ook dat komt dus wel goed. Ik mag helemaal niet mopperen en besef wel dat ik veel mazzel gehad heb. Elke dag vijf kilometer lopen, daar heb ik vast geen geduld voor. Maar fietsen langs het Twentekanaal is ook wel een goede oefening denk ik.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Eric »

Jan, voorspoedig herstel gewenst! En straks weer naar het mooie Portugal!

Gr,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

peelander schreef: Beterschap.
Elk jaar als ik zuidwaarts reis ben ik ook wel een beetje benauwd dat zoiets mij ook zal overkomen.
groeten
Jan van der Pluijm
Gelukkig hoef ik niet meer benauwd te zijn als ik komende winter naar het zuiden ga.
22 juli ben ik van nieuwe leidinkjes voorzien en nu FF geduld hebben tot de borststukken weer goed aan elkaar vast zitten.
En dan maar hopen, dat het daar beter weer is als hier in de zomer.
groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Ha Jan, had je een voorgevoel of is het je zomaar overkomen? Met nieuwe pijpjes gaat alles toch wel weer wat makkelijker :) .
Dat aan elkaar groeien is een zaak van je even rustig houden, daar ben ik niet zo goed in en toch is het goed gekomen .
Nou, mooi dat ze oude kerels weer zo mooi kunnen opknappen, geniet er van :!: Wij gaan eind van het jaar zeker richting zuiden.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Toen ik in april naar de huisarts ging was ik wel al wel wat kortademig en had ik af en toe pijn op de borst, maar ik dacht dat dat van een verwaarloosde kou was. Het was toen wel FF slikken toen ik naar een cardioloog werd doorverwezen. Eerst nog maar naar de Alpe d' Huez, waar twee zoons op 2 juni gingen fietsen. 30 juni de cardioloog, die me meer pillen voorschreef als ik heel mijn leven had geslikt en me opdroeg om ALTIJD een spuitflesje mee te nemen, waarvan ik wat onder mijn tong moest spuiten als ik me niet goed voelde worden. Ik was toen dus gewaarschuwd. 16 juli werd ik heel onrustig wakker, spuitflesje gebruikt en via de huisarts bij de huisartsenpost beland. Daarvandaan werd met spoed een ambulance gestuurd en kwam het spel op de wagen. Tenslotte na katheriseren gelijk op transport gezet naar Breda, waar ik de volgende dag open ben gelegd. En nu mag ik thuis FF een heleboel dingen niet doen en kan ik me nog drie weken laten verwennen en met mijn vingers knippen :-D.
Het is niet aardig van me, maar ik ben blij dat het zo'n waardeloze zomer is. Hoef ik geen spijt te hebben van alle dingen, die ik dit jaar niet kan doen.
groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Nou ja, het voordeel is dat je net als ik gewoon rustig dat circuit in gegaan bent. Meestal is er dan verder weinig beschadigd, ik heb slechts een onmanoeuvreerbare pink aan mijn bakboords jatje overgehouden, dus het kan altijd erger :-D
Ik kan je ondanks alle doemscenario's wel vertellen dat het snel geneest. Met mijn kleinzoon ben ik onze A-Ford, die al jaren op blokken stond, weer gangbaar aan het maken. Als je je stoot krijg je overal blauwe plekken en als je op je vingers mept met een hamer bloed je als een rund maar verder gaat het echt goed. Alles en iedereen om je heen doet wat voorzichtig met je, maar dat is niet altijd goed. Geniet nog maar even van het verwennen en dan gauw weer aan de gang naar vermogen, dat helpt echt goed om er weer vertrouwen in te krijgen.

Het weer werkt lekker mee om rustig te herstellen, vandaar dat ik juist aan het kluswerk ben gegaan, buiten is het even helemaal niets :wink:

Nou, maak er wat van en beterschap,

Jan
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Dank je Jan :-D .
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door jdbvos »

Allebei iig een goed 'indraaien na broodnodige revisie' toegewenst.

...en kom op met die foto's van de revival van een A-Ford !!! :-D
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

We doen ons best, foto's komen er aan. De motor is alweer met de hand te tornen, de kop is eraf, er moet een tap-eind vastgezet worden en meer van dat gesnor. Opa heeft nu de koek even op, de garage opruimen en een ds afvoeren en een hok leeg maken waar we sinds 1986 niet in geweest zijn, het lijkt wel werk :wink:
Patru (R.I.P)

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hallo Jan (Peelander),
Ik heb een zo'n 1,5 jaar terug ook een pijpenrevisie gehad met 4 omleidingen en kan met je meeleven. Als je zo vlak op de katheterisatie direct bent geholpen dan was er toch wel haast bij denk ik!
Maar je hebt de ingreep goed doorstaan lees ik, dus over een paar weken de revalidatie stevig oppakken en vooral doorzetten, dan kom je weer boven Jan! Succes en groet, Paul G.


Plaats reactie