Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door rspeur »

Vullen jullie elkaar maar lekker aan met mooie platen, wij genieten wel mee bij een gevoelstemperatuur van min negen.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Arrmancao; idd kan die plek een troep worden. Wij stondendaar drie jaar terug met carnaval. Toen werd er al moeilijk gedaan over buiten bij de camper zitten.
Na jouw opmerking over foto's kan ik me helemaal wel voor mijn kop slaan.
Eigenlijk hadden we j.l. maandag via Pomorao naar de Algarve willen rijden. Maar net voor de brug over de Rio Guardiana was een hele berg omlaag gekomen en die versperde de weg. Gevalletje van stranden in het zicht van de haven, want de camperplaats aan de overkant konden we zien.
En toen we weer 23 km terug waren gereden bedacht ik dat het stom van me was, dat ik niet een paar plaatjes had geschoten.
Wij willen nog zes weken volmaken en ik ben bang, dat we dan ook nog tijd tekort komen .
Of ik nog veel foto's zal plaatsen denk ik niet. Dat Fonte da Telha vond ik zo echt Portugees, dat ik FF op Jan zijn topic heb ingebroken.
Groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Soms lijk ik wel op Rutte :( . Wat 's morgens wordt toegezegd is 's avonds alweer vergeten.
Wij kijken op mooie golven met ik dacht een school dolfijnen,maar het blijkt toch wat anders.
11 02 2017 baleal.JPG
11 02 2017 baleal.JPG (547.59 KiB) 4020 keer bekeken
Met op de achtergrond, wie kent het niet, Berlenga.
11 02 2017 baleal (1).JPG
11 02 2017 baleal (1).JPG (545.02 KiB) 4020 keer bekeken
En dan hier zicht op Perniche
11 02 2017 baleal (5).JPG
11 02 2017 baleal (5).JPG (410.32 KiB) 4020 keer bekeken
En er zijn er die best uit de voeten kunnen op zo'n plankje.
groeten
Jan van der Pluijm
NB.
Van Noren, die nu op de camping in Tavira staan hoorden we, dat het er cats and dogs regent.
De lucht hier is weliswaar grauw, maar er valt niks uit.
Alleen wat minder koude wind zou welkom zijn.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Het heeft inderdaad nogal veel geregend, maar toch zagen we kans om nog tot laat in de middag droog naar Monte Gordo te rijden.
Zaterdagochtend hadden we zon, vandaag was het zwaar bewolkt. Op de 125 is het immer circus, tijdens een hevige regenbui komt ons een ambulance tegemoet.
Er is geen plaats voor het ding, dus hij vindt en derde rijbaan uit. De geschrokken tegen- en meeliggers zoeken een goed heenkomen en het loopt weer goed af. Voor ons rijdt een oud vrachtwagentje met dubbellucht achter, voor een eettent duikt hij een as-diepe plas in.
Het is goed dat die tent de deur dicht heeft, het water slaat hoog tegen de gevel. De 125 en zware regenval is geen goede combinatie.
Het strand in Monte Gordo loopt vol met Hollanders, gelukkig zijn er ook mooie bootjes en vretende meeuwen.
We vinden ook nog een kleine rog en bergen zee-egels. Zomaar wat plaatjes van onderweg.
DSC05976naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05976naar Foz de Odeleite.JPG (389.3 KiB) 3972 keer bekeken
DSC05977naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05977naar Foz de Odeleite.JPG (276.85 KiB) 3972 keer bekeken
DSC05978naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05978naar Foz de Odeleite.JPG (506.88 KiB) 3972 keer bekeken
DSC05984naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05984naar Foz de Odeleite.JPG (291.64 KiB) 3972 keer bekeken
DSC05988naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05988naar Foz de Odeleite.JPG (389.88 KiB) 3972 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

bij Foz de Odeleite liggen twee Franse catamarans aan de steiger, als die uit de hut kijken is het uitzicht niet daverend of je moet van afbraak houden. De rivier is donker bruin gekleurd en stroomt snel door de hevige regenval.
Snoeihout in de fik steken doe je hier gewoon achter de vangrail. Ondanks dreigend onweer en regen is het hier prachtig, Portugal is geen land voor mensen die alles aangeharkt willen zien.
Vandaag was het weer prachtig zomerweer met een mooie branding en hoge golven, de kleine bootjes verdwijnen vaak totaal in het dal tussen twee golven. De haven van Quarteira binnen lopen was een beetje moeilijk met de wind op de kont en hoge golven, varen kunnen die mannen wel.
DSC05989naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05989naar Foz de Odeleite.JPG (472.86 KiB) 3915 keer bekeken
DSC05997naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05997naar Foz de Odeleite.JPG (297.78 KiB) 3915 keer bekeken
DSC05998naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05998naar Foz de Odeleite.JPG (320.46 KiB) 3915 keer bekeken
DSC05999naar Foz de Odeleite.JPG
DSC05999naar Foz de Odeleite.JPG (350.06 KiB) 3915 keer bekeken
DSC06006naar Foz de Odeleite.JPG
DSC06006naar Foz de Odeleite.JPG (306.28 KiB) 3915 keer bekeken
DSC06007naar Foz de Odeleite.JPG
DSC06007naar Foz de Odeleite.JPG (282.2 KiB) 3915 keer bekeken
DSC06011quarteira.JPG
DSC06011quarteira.JPG (323.73 KiB) 3915 keer bekeken
DSC06021quarteira.JPG
DSC06021quarteira.JPG (209.19 KiB) 3915 keer bekeken
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Eric »

Nou Jan, als je van Basic houdt, rijd dan een stukje door naar het zuiden. Bij Setúbal met de boot naar Troia en dan afzakken naar Melides, Lagoa de Santo André. Puur natuur, fantastische zandstranden en lekker eten voor een prikkie.
En dan door naar Sines, van buiten lijkt het niets maar het centrum is gezellig. Vervolgens via Porto Covo (beetje Algarviaanse strandjes en een verdomd goede pizzaria, La Bella Vita (doe ze de groeten van Eric) naar Vila Nova de Milfontes. Als je die duizend bronnen hebt gevonden moet je nog maar ff mailen.

Gr,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Hoi Erik, ervan uitgaand dat je mij bedoeld ken ik de hoek waar je destijdsje makelaardij had, Melides. In Sines zijn we ok vaker geweest. Mijn zwager heeft er tweekeer twee jaar gewerkt. Niks verkeerd daar, maar Porto Covo heeft dan toch mijn voorkeur. Maar waar wenu zijn bij Peniche is het ook niet vervelend.
Relaxter en opgeruimder dan in de Algarve. Er staat hier een jonge gast met ee Renault Kango, die gisteren uit de Algarve is gekomen. Zelfs tegen een personen auto doet de polirie daar moeilijk en voor zo'n surffan is het hier heel goed toeven. Zijn de golven aan de ene kant van de baai niet goed, dan zijn ze het wel aan de andere kant.
Groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Milfontes, daar maakten we vorig jaar foto's van dat sleepbootwrak en aten daar een lekker gegrild visje.
Ook nu staat dat weer op het programma, donderdag vertrekken we uit Quarteira en gaan via Sagres langs de westkust omhoog, enfin zolang het weer goed blijft en anders gaan we naar huis.
In Quarteira staan de campers nog rustig aan het strand, alleen als het te gek wordt grijpt de politie in en terecht want ze maken er vaak een echte bende van. We hoeven er hier geen discussie over te voeren maar als je je toiletje leegt in de tuin van een ander en water pikt moet je niet verwachten dat dat lang goed blijft gaan. Als zulke zaken op mijn veldje zouden gebeuren ging dat ook niet goed.
Deze camper staat al een paar dagen bij de Lagune, mooi vrij en zonder problemen.
IMG_2086quarteira.JPG
IMG_2086quarteira.JPG (319.02 KiB) 3683 keer bekeken
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Nou Jan; volgens de weergoeroes blijft het rond en boven Lissabon goed weer met temperaturen tot een graad of 22. En dat zou tot carnavals zondag gaan duren. Doe dus maar piano aan met naar huis gaan en ga door met je foto's en verhalen van en over zaken waaraan ik allang geen speciale aandacht meer schenk, maar leuk zijn om van en ander te zien en te lezen.
En ja het legen van het zwarte water; zeker weer Fransen? Dat zijn nu eenmaal beroeps viezerikken :evil: . Ze maken de wc cassette ook rustig schoon onder de kraan van het drinkwater door het ding er tegenaan te duwen :( . Meestal rij ik dan maar door.
Groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Vandaag met mooi weer en een stevig briesje de zooi ingepakt.
Met de nieuwe pijpjes gaat dat supersnel dus hielden wij tijd over voor een afscheidswandelingetje langs het strand en een lekker visje in een strandtent. Zodra je in gaat pakken komen er altijd mensen langs om naar de bekende weg te vragen, maar dit keer vielen de onderbrekingen wel mee.
Zomaar wat impressies van de dag van vandaag; Een Schot doet elke morgen de zonnegroet en wat gewichtjes verplaatsen en eet daarna zijn bordje pap. Een ander laat zijn kat uit aan een touwtje terwijl de campingkatten mij helpen met opruimen. De campingboys ruimen de rommel op en dat is elke dag weer een wagentje vol.
Terwijl we eten komt een cocker-spaniel mee eten en op het moment dat de borden leeg zijn gaat hij naar het volgende tafeltje, volgens zijn baas is het een Hoover(stofzuiger).
Sommigen eten te veel of te vaak :wink:
De politie heeft het opgegeven de vrij-kampeerders weg te jagen, overal staan weer campers. Het is wel marktdag en dan moeten de campers van het markt-terrein af en ergens anders hun heil zoeken.
Morgen gaan we naar Budens, volgens insiders een naturistencamping, het zal wel meevallen denk ik dan maar.
De weersverwachtingen zijn goed de komende dagen dus het slechte weer van Tenerife heeft ons gemist.
IMG_2097laatste dag in quarteira.JPG
IMG_2097laatste dag in quarteira.JPG (323.24 KiB) 3622 keer bekeken
IMG_2112laatste dag in quarteira.JPG
IMG_2112laatste dag in quarteira.JPG (443.1 KiB) 3622 keer bekeken
IMG_2119laatste dag in quarteira.JPG
IMG_2119laatste dag in quarteira.JPG (461.97 KiB) 3622 keer bekeken
IMG_2145laatste dag in quarteira.JPG
IMG_2145laatste dag in quarteira.JPG (378.51 KiB) 3622 keer bekeken
IMG_2152laatste dag in quarteira.JPG
IMG_2152laatste dag in quarteira.JPG (320.9 KiB) 3622 keer bekeken
IMG_2179laatste dag in quarteira.JPG
IMG_2179laatste dag in quarteira.JPG (461.06 KiB) 3622 keer bekeken


Plaats reactie