Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Blijf maar mooi in het zuiden Jan, hier waaien de paar overgebleven haren van je kop en het is echt koud. Aan de gaskacheluitlaat van de camper , die hier op het veld dooi staat te blijven, hangt een mooi bultje ijs.
Vreemd je verbrandt iets wat je niet kunt vasthouden en je krijgt er water voor terug :lol:
Vroeger kon ik dat uitleggen, nu kijken ze even op het web :wink:
Ik ga het hok vandaag toch maar winterklaar maken, een gasfles is nu zo leeg.
Bij een gaatje in de vijver zaten vanmorgen 3 goudvinken enfin wat dit alles met Portugal te maken heeft... even afkicken :wink:

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door jdbvos »

Welkom bèk, Jan !
Afkicken ??? bejjegek! Hoe staat het met de verbouwing van de sluizen ?? :-D

En je wilt niet weten hoe vaak ik uit heb moeten leggen dat die "enorme vervuilende rookpluim" op de schoorsteen van een gasgestookte E-centrale alleen maar condenserende waterdamp is; gewoon de chemische reactie H2-O->H2O.... geen hond die het zelfs maar wil horen...
Maar als je verteld dat als je '2 atomen waterstof + 1 atoom zwavel + 4 atomen zuurstof' samenvoegt tot H2SO4 je een prachtig en goedkoop middel hebt voor het opknappen van oude auto's en boten....!!

En andere Jan (vdP) bedankt voor die plaatjes van dat mooie haventje....
Vroeger zou ik dat soort ouwe meuk met plezier hebben verplaatst naar het metaal-kerkhof, nu vind ik het een prachtig "industrieel monument", vooral samen met die ouwe foto's toen het nog volop in gebruik was.... Prachtig
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

In het zuiden vind je nog veel van die wegkwijnende oude spullen, bijna geen mens dat er naar omkijkt.
We reden ergens langs de westkust een piepklein dorp in, veel afbraak en oude fabrieksgebouwen waaronder een half gesloopte meelfabriek,
Midden in die bende stond een grote antieke eencilinder motor op een stevige fundatie mooi te zijn, alles nog erop en eraan. Natuurlijk weet je niet hoe het binnenwerk van zo'n bakbeest er uitziet, maar je handen gaan jeuken als je het ziet. Gelukkig kon ik nergens een parkeergaatje vinden en het gezag vond dat ik maar beter door zou kunnen rijden... Voor volgend jaar staat het ding toch echt op het programma als we het mogen beleven :wink:

De veervrouw van Milfontes had een prachtig oud bootje van haar vader overgenomen, via fondsenwerving ( fundraising op zijn Hollands :) ) heeft ze getracht de oude motor te behouden en te laten reviseren, helaas werd dat niets en nu hangt er een buitenboordmotor achter op het hek.
Dat vaart zelfs nog beter als met de oude motor maar het is niet hetzelfde, zo gaat dat.
Ik heb het idee dat men pas van oude zooi gaat houden als er ook eerst centen zijn om eten en huisvesting te betalen, helaas is dat op veel plaatsen nog bijzonder slecht geregeld :(
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Allen »

@Jan, ik ben je belevenissen met @Marieke aan het lezen en uiteraard het bekijken van de foto's.
Op pagina 51 plaatste je een foto van een stapelje stenen bij Milfontes.
v+d schreef: 17 feb 2018 20:57 We hebben getracht een indruk te geven van al dat stenengedoe
Het lijkt op die gestapelde stenen in de Alpen.
Hieronder nog een paar foto's.

Stenen001a.JPG
Stenen001a.JPG (123.03 KiB) 4298 keer bekeken
Stenen001b.JPG
Stenen001b.JPG (102.13 KiB) 4298 keer bekeken
Stenen001c.JPG
Stenen001c.JPG (126.62 KiB) 4298 keer bekeken
Grtn @Allen
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Als ik mij niet vergis is dat een gewoonte van de Noren, er zijn veel Scandinavische roeiers die in Milfontes trainen. Er is daar een hotel waar al die gasten slapen.
Op zee bij Milfontes zie je ze wel eens door de branding gaan, nou ja zo heeft iedereen wel een hobby :wink:
Op de Hardangervida zag ik die stapeltjes keien voor de eerste keer, in Milfontes kun je wel dagen lang stapelen stenen genoeg.
Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Gert-jan »

Even deze rubriek naar boven halen. Ben benieuwd wat de plannen van v+d (Jan en Marieke) zijn. Wij zijn sinds 24-10, met de camper, via oost Spanje onderweg naar midden Portugal. Gisteren lag er sneeuw in de heuvels bij Lyon en was het koud. Na een dag hoosbui na hoosbui te hebben gehad werd het bij aankomst Elne, vlak bij de Spaanse grens, eindelijk droog en was het rond de 17 graden. Wie weet wordt het nog wat met het weer.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Nou met enige vertraging is de nieuwe bus morgen klaar en kan ik die ophalen.
Dan wil ik nog 1500 km. hier in Nederland maken omdat die nieuwe Fiat's nogal last hebben van geklooi met de appendages die dienen om de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen. Verder moet er nog een stukkie uit mijn wang verwijderd worden en dat gaat op 22 november gebeuren.
Dan moeten de hechtingen er nog weer uit en hoewel Marieke dat vast wel voor elkaar krijgt doen we dat toch maar in Zutphen.
Dus als alles goed gaat en het weer zit een beetje mee trappen we de bus aan ergens de eerste week van december, dan zijn wij voor de kerst in Portugal.
Omdat we nu een buscamper hebben kunnen we ook wat andere plaatsen bereiken dus heel lang op een plek staan zit er niet meer in denk ik. Rijbewijs is inmiddels ook vernieuwd dus we kunnen er weer 5 jaar tegen.
Hoewel, ik ben eigenlijk van plan om als ik 80 mocht worden mijn rijbewijs in te leveren, wachten tot het ingenomen wordt lijkt mij niet wenselijk.
We rijden nu dus in een donkerblauwe Fiat bus (Clever runner), zo ongeveer de goedkoopste en eenvoudigste camperbus die er in Nederland te koop is. Als haringen in een tonnetje, benieuwd hoelang we dat volhouden.
Nou ja, meestal zijn we buiten en dat zal nu wel moeten :lol: . De bus is wat handzamer als de grote Hymer dus zullen we hopelijk minder schade rijden. :wink:
Alles in het kader van minderen, tenslotte wordt ons pensioentje niet meer, maar is er wel steeds minder voor te koop.
We klagen niet hoor en vermaken ons prima althans tot aan vandaag en nu, morgen kan dat zomaar anders zijn.
Nou Gert-Jan, vorige keer hadden we niet goed begrepen waar je stond en was het maar een korte ontmoeting.
De camping in Quarteira is dit jaar nog open en ook nog volgend jaar, wij staan daar in ieder geval de tweede en derde week van januari.
Wellicht tot ziens, groeten ook van Marieke.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Zo, dan weet ik in elk geval naar welk voertuig in moet gaan uitkijken.
Jan, ik hoop, dat het je gaat bevallen in de camperbus. Het zal wel wennen worden.
Het voordeel is, dat je eventueel er geen tweede auto op na hoeft te houden. Scheelt ook alweer een slok op een borrel.
Omdat afgelopen voorjaar de bestelde private lease wagen niet op tijd afkwam en de andere wagen al verkocht was hebben we nu geen auto meer. En daar hebben we geen spijt van. We zijn maar vier maanden thuis. Gooien we in elk geval niet acht maanden zomaar geld over de balk waar we niks aan hebben. Zo kunnen we ook ons pensioen aanvullen.
Morgen reizen we af. Eerst in Zierikzee een paar verjaardagen vieren en zondag voor het eggie naar de zuid. Mogelijk Komen we jullie en Gert Jan nog ergens tegen. Zou ik wel leuk vinden.
Jan ik hoop, dat de ingreep op je wang van lichte aard is en dat je er weer snel vanaf zal zijn. Verder een goede reis gewenst en voor Gert Jan een veilig en prettig vervolg van jouw rondreis.
En wat het weer betreft: hopen maar, dat het ergste voorbij is tegen de tijd dat we in het zuiden aankomen.
groeten
Jan van der Pluijm
NB.
Jan, ik heb van het jaar extra pindakaas ingeslagen.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Bertus. »

v+d schreef: 31 okt 2018 21:11 dan gaat op 22 november gebeuren.
Hallo Jan,

Ik wens jullie alvast een fijn tijd onderweg en in Portugal,
geen pech onderweg.

Groeten,
Bertus.
Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Gert-jan »

Hay Jan.

Heb de Clever even bekeken op het net. Ziet er goed uit. Veel praktische opberg ruimte voor een 6,36 mtr lange bus. Zelf sluitende schuifdeur zal vele mede camperaars goed doen!! Qua motor vermogen ga je er flink op vooruit. Ben benieuwd hoe het jullie bevalt. Succes met het "inrijden". Het weer was vandaag in Elne prima. Gaan zat. of zondag Spanje in. Sterkte 22 nov. Jan van der Pluijm goede reis richting de warmte. Hebben wij het ook.

Groet, Gert-jan.


Plaats reactie