Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Hoi Jan, de beste man heeft gestudeerd in Zuid-Afrika dus: alles sal reg kom :wink:
Van de week trok ik een palletkrat uit elkaar, het was koud en ik had haast.
Die oude botten wringen een beetje bij koude en de coördinatie wordt ook niet beter bij kou.
Met het breekijzer wou het niet echt lukken dus in dacht: "Fuck dat moet ook met domme kracht kunnen"
Een trap hier en een trap daar en ik voelde mij weer een hele kerel, in no time had ik het krat op één lat na van de pallet afgemoord.
De nog opstaande lat draaide ik een kwartslag en die zat nu juist vast met korte spiekers, die lieten te snel los en de lat vloog richting mijn eigen kop en ja ik sloeg mijzelf voor mijn hersens of wat er nog van over is.
De schade aan de kop viel mee, het gezag moest daverend lachen, oude kerels je moet ze in de gaten blijven houden :lol:
Doe rustig aan daar in het Zuiden, we komen er aan.

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Dat van het gezag komt me bekend voor. Hier van hetzelfde laken en pak. Altijd priemende ogen in je nek :lol: :lol: . We zijn nu nog in het noorden van het Zuiden. Morgen hopen we een bezoek aan Lugo te brengen.
Groeten
Jan van der Pluijm
Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Gert-jan »

Jan, blijf nog maar even in het noorden. Zondagmorgen j.l. stonden wij in La Redondela, tegen de grens met Zuid-Portugal, in 25 cm water. Om 07.45 werden we verzocht een droger plekje op te zoeken nu het nog kon. De uitlaat van de Fiat was aan het bellen blazen. Gisteren zouden wij vanuit Albufeira naar Faro gaan. Halverwege omgekeerd, verder gaan was onverantwoord. De (slechte) wegen waren rivieren geworden. Vandaag naar Faro gereden. Prachtig mooi weer.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Na goed weer aan de Costa Verde is het in Noord Portugal ook regen en nog eens regen. Van vrienden kregen we een filmpje rijden in de sneeuw in noordoost Spanje. Ik denk de Pyreneeën.
Toch een leuke voortzetting van je reis. Na regen........
Groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Gert-Jan en Jan, 29 november gaat het prikkeldraad uit mijn kop en dan hadden wij, gezien de weersverwachting, toch wel het plan de steven te wenden naar het Zuiden.
Slecht weer in Zuid- Portugal duurt nooit lang en die mensen zitten altijd om water verlegen dus... In water opvangen of omleiden zijn ze nog niet zo goed maar hier thuis is het lekker vlak en wij hebben wat dat betreft makkelijk kletsen. Hier kunnen we ook wel wat water gebruiken, de aken in de IJssel schuren met hun kiel over de bodem en sneeuw elders helpt daar niet direct voor.
Ik maak mij eigenlijk meer zorgen om de Franse revolutionairen die met handgranaten posten bij brandstofstations aan de snelwegen.
Een geintje is leuk maar het hoeft wat ons betreft nu niet direct heibel te worden.
Nou ja wij gaan langs de Franse westkust naar Bordeaux en dan valt het meestal wel mee, die tolwegen zijn heerlijk rustig.
In het busje zit een klein tankje van 60 liter, welke gek zoiets bedenkt weet ik ook niet, maar het lijkt of de tank groter is maar de inhoud d.m.v. een foefje kleiner gemaakt. Ik moet daar nog even op studeren hoe ik dat kan veranderen, maar met 60 liter kom ik maar 600 km ver en dat kan best lastig zijn.
Inpakken is zo gebeurd want er kan niets in het ding dus er gaat niets mee wat niet noodzakelijk is, zelfs de gereedschapskist blijft thuis dus nu moet ik mij laten helpen door anderen :)
Bij mooi weer vieren wij oud en nieuw bij Siebo in Evora-Monte, vuurtje stoken en weinig knalwerk dat lijkt ons wel wat.
Nou slangetje aan de uitlaat en naar boven leiden, die Fiat kan wel tegen een beetje water :wink:
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Voor de mensen die in een echte camper rijden hierbij een plaatje van ons nieuwe hok, wij hebben dus echt mooi weer nodig :lol:
IMG-20180905-WA0001.jpg
IMG-20180905-WA0001.jpg (213.09 KiB) 3939 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door jdbvos »

Mooi, hoor..!
En met een flinke voorzettent heb je er zó een enorme huiskamer en fietsenschuur bij, tóch
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

v+d schreef: 24 nov 2018 11:19 Voor de mensen die in een echte camper rijden hierbij een plaatje van ons nieuwe hok, wij hebben dus echt mooi weer nodig :lol:
IMG-20180905-WA0001.jpg
We hopen dat het snel went die kleinere ruimte. Maar zoals Cruijf (rip) placht te zeggen: elk nadeel heb zijn voordeel. Bij jullie de wendbaarheid en het gemak van een busje.
Groeten van uit Peso de REGUA aan de Douro.
Jan van der Pluijm
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Jacob Bothof »

Aan tafel kan je in iedergeval je glaasje Tinto kwijt voor een potje na de wacht :-D
En om rustig een tukkie te doen heb je de mogelijheid om een muurtje opte trekken. :lol:
Allebei een prettige tijd toegewenst, een behouden vaart en later op thuisreis een behouden thuiskomst. :wink:
Jacob
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Aye Jacob, ik vrees dat we om toerbeurt een tukkie moeten doen.
Nou ja, buiten zitten is onze hobby en daar moeten we nu ons beroep van maken :lol:
Vandaag met het ding even langs het water van Woudsend via Stavoren over de dijk naar Lemmer gereden, de weilanden zitten vol met Canadezen(ganzen) prachtig. We hebben nu 1500 km gedraaid en zaterdag komt de aflosploeg om onze katten te verzorgen dus we gaan dan maar Zuidwaarts.


Plaats reactie