Pikheet in de ALGARVE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4858
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Allen »

@Jan & @Jan en echtgenotes, pas op dat jullie geen zonnesteek oplopen. 🌞 :oops:
Verder: een goede tijd voor jullie in Portugal. :-D
Grtn @Allen

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4858
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door Allen »

@Jan mooie actiefoto -op de vorige pagina- van je achterkant.
Wat mij het meest opviel:
je lenigheid en de uitvoeringsstijl voor iemand van jou leeftijd
is bewonderingswaardig
. :shock: :mrgreen:
En dat voor iemand die het wel eens over stramme botten en spieren heeft. :-D
@Harry zou zeggen: "een tik aan de pette". :)
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

putters of zebravinkjes
Deze hier in noord-oost Brazile voorkomende ''galo de campina'' lijkt er wel wat op.
Maar laat ze maar mooi in de natuur vrij rond vliegen.
De Policia Ambiental doet regelmatig huiszoekingen naar vogeltjes in gevangenschap.
De eigenaar een fiske boete, kooitje wordt vernietigd en vogeltje wordt weer aan de
vrije natuur gegeven.
galo de campina.jpg
galo de campina.jpg (8.17 KiB) 3311 keer bekeken
gaiolas.jpg
gaiolas.jpg (23.37 KiB) 3311 keer bekeken
policia ambiental.jpg
policia ambiental.jpg (46.27 KiB) 3311 keer bekeken
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Vogels, indien niet gekweekt, horen in vrijheid te leven vind ik althans.
Hoi Allen, vroeger en ook nu nog zwaaide ik graag met oud ijzer, beetje de spieren aan het werk houden kan geen kwaad :wink:
Maandag verhalen wij naar Sagres en daarna verder langs de westkust omhoog.
Dan krijg ik ook meer tijd voor het kombuis en betere wifi.
We hebben nu zo veel mooi weer dat er amper tijd is om binnen te zitten,, op zich is dat goed natuurlijk.
Wij zijn echt druk met niets doen :-D
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2420
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Eens een eerste verslagje van onze belevenissen neer te zetten.
Mogelijk ook een laatste. Misschien later nog wat foto’s van verwoeste kustbossen bij Figueira de Foz.
Na een paar dagen aan het Twee Tomatenstrand, tussen Quarteira en Albufeira, en met dank voor de tip aan Jan v+d, zijn we wat verder getrokken in de Algarve.
We zijn gisteren terecht gekomen in Alferce, een dorpje van niks, met een prima plek om de camper aan te leggen en met de verzorging die in onze behoefte voorziet. Water en lozen. En zouden we willen kunnen swe hier ook nog douchen. Of het een warme douche is heb ik maar niet geprobeerd.
Alferce ligt in het gebied van Monchique, waar vorig jaar hevige bosbranden hebben gewoed en zijn sporen heeft achtergelaten.
2 02 2019 alferce (5).JPG
2 02 2019 alferce (5).JPG (279.26 KiB) 3255 keer bekeken
Je vraagt je dan afhoe zo’n brand kan ontstaan. Een mogelijkheid kan afval verbranden zijn.
03 02 2019 alferce (1).JPG
03 02 2019 alferce (1).JPG (425.62 KiB) 3255 keer bekeken
Het verbaasde me wel, dat ik maar een plek heb gezien, waar aan de rand van het dorp een huis heeft gestaan, dat sporen van afbranden vertoonde, maar mogelijk allang met de grond gelijk was gemaakt.
2 02 2019 alferce (6).JPG
2 02 2019 alferce (6).JPG (320.04 KiB) 3255 keer bekeken
Ze doen hier in Portugal niet zo moeilijk als bij ons in Nederland.
En soms, als je niet beter zou weten kan je ook denken, dat je in het Afrikaanse binnenland bent beland. Het werkt niet meer!!!! Laat maar lekker staan. Het rot vanzelf wel weg.
03 02 2019 alferce (12).JPG
03 02 2019 alferce (12).JPG (290.97 KiB) 3255 keer bekeken
03 02 2019 alferce (16).JPG
03 02 2019 alferce (16).JPG (407.44 KiB) 3255 keer bekeken
In tegenstelling hoe ze hier met de natuur en dingen omgaan hebben de overledenen het wel goed. Zo’n begraafplaats is een lust voor het oog.
03 02 2019 alferce (10).JPG
03 02 2019 alferce (10).JPG (247.65 KiB) 3255 keer bekeken
Je zit hier wel lekker hoog en heb vanuit het dorp zicht op de oceaan
03 02 2019 alferce (4).JPG
03 02 2019 alferce (4).JPG (83.72 KiB) 3255 keer bekeken
Slechts zo’n dertig kilometer en je bent weer aan de kust bij Portimao.
Maar morgen gaan wij naar Allentejo en dan nog verder naar boven.
Jan en Marieke; jullie zijn nog niet van ons af. We blijven jullie volgen in Ruim 7
Groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door gerard tenerife »

Peelander schreef:
Je vraagt je dan afhoe zo’n brand kan ontstaan. Een mogelijkheid kan afval verbranden zijn.
Hier op Tenerife hebben we ook regelmatig bosbranden in de zomer, op hoogte zo'n 40-45C n een Calima, maanden geen regen en een beetje wind dan heb je niet veel nodig. Er is hiereen geval bekent van een Duitser die in een grot woonde en zijn toilet papier wilde verbanden en dat was genoeg. Denk even aan de uitlaat van je auto en je parkeert op verdroogde bladeren, als een fakkel voor je het weet.
Mooie plaatjes trouwens, ik reis mee bedankt. Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Een Duitser die zijn toiletpapier verbrandt, dat is nu echt Scheisse met een hoofdletter.
Nou ja, al die zwervende Noorderlingen zorgen voor een mooie omzet in het buitenland en vooral in Portugal kunnen ze dat prima gebruiken.
Jan, ga zo door prima aanvulling.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2420
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Tja, gisteren even de laptop aan om die plaatsing te doen: gelijk bijna twee gig armer :cry: :oops: :evil: . Dus bewaar ik maar eea tot einde maand. Jouw pontje in V.N de Milfontes heb ik niet zien varen vanmiddag. Wel heb ik een wrak zien liggen. Foto's plaats ik wel als we weer thuis zijn.
Groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door v+d »

Vandaag zijn wij met stralend mooi weer in Sagres aangekomen, leuk maar het hoort hier te stormen.
Nu loopt het vol met luchtig geklede toeristen en er staat een vent op een Kora te spelen.
Van de twee kaaphonden is er nog slechts één in leven maar die ziet er dan ook nog prima stevig uit, maar laat zich wel door de honden van de toeristen wegjagen. Eerder joeg hij die honden weg, zal de oude dag wel zijn, dan wordt je milder :wink:
Op de camping hebben wij een plaats waar je de zon kunt zien ondergaan en dat is hier altijd ongelofelijk mooi.
Er is ook een foto van de camperplaats in Lagos daar sta je niet echt vrij meer maar wel dicht bij de Mac Donald en het Politiebureau, enfin iedereen zoek zijn eigen plekje op.
Hier betalen wij 15,= euro per nacht inclusief stroom en douchen zo lang als je het kunt uithouden, de buren staan een eind bij ons vandaan dus we houden het hier wel even uit.
Morgen gaan we langs de kust fietsen.
Onderweg aten wij een dagmenuutje bij een zeer chagrijnige uitbater, een zelden voorkomend iets hier, nou ja met twee personen voor 16,= euro eten inclusief drank en koffie mag ook zonder glimlach :-D
Ergens aan het einde van de week gaan we langs de westkust naar boven zolang het weer goed blijft.
Op de rotsen bij de vuurtoren zat een dame die met een paar man overeind geholpen moest worden, gevaarlijke hobby op die stukken steen.
DSC07831sagres.JPG
DSC07831sagres.JPG (120.17 KiB) 2936 keer bekeken
DSC07832sagres.JPG
DSC07832sagres.JPG (118.96 KiB) 2936 keer bekeken
DSC07833sagres.JPG
DSC07833sagres.JPG (112.3 KiB) 2936 keer bekeken
DSC07834sagres.JPG
DSC07834sagres.JPG (50.47 KiB) 2936 keer bekeken
DSC07835sagres.JPG
DSC07835sagres.JPG (126.87 KiB) 2936 keer bekeken
DSC07840sagres.JPG
DSC07840sagres.JPG (132.73 KiB) 2936 keer bekeken
IMG_4652sagres.JPG
IMG_4652sagres.JPG (81.31 KiB) 2936 keer bekeken
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2420
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Pikheet in de ALGARVE

Bericht door peelander »

Cabo Sao Vincente:
Er staat een monumentje voor, ik dacht, een jonge Duitser, die gevallen of gesprongen is. Wij willen tot zaterdag in VN de Milfontes op de kliffen blijven staan en dan door naar Sines. Jullie zitten maar 100km onder ons. Na twee avonden met prachtige zonsondergangen was het vanavond maar poffertjes.
Groeten
Jan van der Pluijm


Plaats reactie