Autobussen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Autobussen

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo allemaal,

Op onze laatste cruise kwamen we in Bergen onderstaande bus tegen. Ik denk, ik plaats de foto's op 'Oldtimers', maar volgens mij is de bus splinternieuw. Vervolgens gezocht naar een topic die mogelijk iets met autobussen te maken heeft, maar niet gevonden. Misschien is het wel leuk daar een topic van te openen. Dus alle soorten bussen, oud en nieuw en van over de hele wereld kun je hierop kwijt. Als het niets wordt zakt hij vanzelf wel in de vergetelheid.
We hebben in Ruim 7 nu motorfietsen, vliegtuigen, oldtimers, treinen, dus waarom geen autobussen ?

Afbeelding

Afbeelding
Let op de instap.

Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Autobussen

Bericht door leo-shof »

Wim van der Moolen schreef:Hallo allemaal,
We hebben in Ruim 7 nu motorfietsen, vliegtuigen, oldtimers, treinen, dus waarom geen autobussen ?

Ja waarom niet Wim
Die hebben toch ook een motor en een aandrijfas

en om een beetje bij het forum te blijven !
SPLASH-TOURS.NL http://youtu.be/aNI9TY7YFdY
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jos Komen (R.I.P)

Re: Autobussen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Malta, ongeveer 10 jaar geleden. :wink:
malta1.jpg
malta1.jpg (59.27 KiB) 13120 keer bekeken
malta-2.jpg
malta-2.jpg (207.36 KiB) 13120 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Autobussen

Bericht door Joost.R »

SPLASHTOUR 1. Haven van Rotterdam.
spt.JPG
spt.JPG (280.2 KiB) 13096 keer bekeken
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

Goed iedee, waarom niet. Tenminste weer wat nieuws waar ik mijn camarea op kan richten.

Toerbus in Santa Cruz de Tenerife.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door Ton Pekel »

In 1947 werden veel autobussen van het merk Crossley uit Engeland gehaald voor de NS en werden later verdeeld over diverse busmaatschappijen in Nederland. Dat waren "echte" bussen die Crossleys, roken sterk naar dieselolie en nog een conducteur op die bus.
Ook werden er pakjes.. ja zelfs nieuwe autobanden.. meegenomen van plaats naar plaats. Die lagen aan de rechterzijde bij de chauffeur.
Later verdween de conducteur en de chauffeur zelf verkocht de kaartjes via een schuifraam achter hem. Hij had een sterk vergroot soort telmachine waar de kaartjes uit kwamen nadat hij diverse handeltjes had ingesteld. Even draaien en hup de kaartjes kwamen eruit.
Ik weet dat nog goed jaren 50. Je had ook wat luxere modellen bussen dat waren de reisbussen en die werden ook ingezet voor de schoolreisjes, pluche groene bekleding en een bagagenet boven je hoofd voor koffers en tassen. En soms werd er een pakje niet afgehaald bij de bushalte, bv een doosje gerookte paling. Had de chauffeur op de laatste rit iets moois om mee naar huis te nemen. Dat was toen een afspraak over bederf onderhevige goederen.
Bijlagen
Crossley... is Nederland groot door geworden in vervoer.
Crossley... is Nederland groot door geworden in vervoer.
crossley.jpg (142.5 KiB) 13069 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

De eerste stads autobus die ik me herinner, was van Nefkens automobiel bedrijf in Amersfoort in 1946, mogelijk heeft iemand daar nog een foto van :o Dat waren gewezen militaire ambulances, ja deur achterin met een trapje, en aan de zijkanten waren stukken uitgezaagd waar de ramen in geplaats waren, waar je je kaartje kocht kan ik me niet herinneren, ik was ook pas 6 jaar :lol:

mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Autobussen

Bericht door Allen »

Autobus/Touringcar knipsels.
Autobus001.jpg
Autobus001a.jpg
Autobus002.jpg
Grtn @Allen
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Autobussen

Bericht door v+d »

Een bus van BBA
foto Erik Kanters.png
foto Erik Kanters.png (410.78 KiB) 13040 keer bekeken
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door Brazuca »

Die bussen op Malta waren inderdaad een attractie op zich, maar Jos was me voor met een foto van exact dezelfde plek waar ik een foto van heb.
Hier dan maar een Cubaanse bus.

Afbeelding

Geen eigen foto, maar wel de herinnering aan een bezoek aan Havana.
We lagen aan de andere kant van de haven, en moesten dan ook met de bus naar het centrum van Havana.
Met ons beste Spaans gevraagd welke bus we moesten nemen, en al vrij snel waren we op weg.
Nu reed die buschauffeur alsof hij aan een Formule 1 race meedeed, en moest dan ook regelmatig voluit in de remmen om geen ongeluk te veroorzaken. We waren blij dat we ongeschonden konden uitstappen.


Plaats reactie