Van sparks tot internationaal chauffeur

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door ed fowler »

Waw, thanks! De DAF met sixpack en dikke lip staat me nog duidelijk voor ogen.Schitterend, bedankt. Groetjes Ed

Willian
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2018 15:44

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Willian »

Hallo,

Ben nieuw hier, altijd met plezier achter het rad van avontuur gezeten.
Veel gezien veel meegemaakt, mooi en minder mooie dingen, zoals wij allemaal denk ik.
Ik ken de haan nog wel in Boxtel , was benieuwd of iemand hun monteur nog bij naam kende, hij heeft nadat hij bij de haan is weggegaan bij mijn vader als monteur gewerkt ?

Heb nog wel paar mooie verhalen ..........
De charme en de fun is er zeker wel af, ik ben ook al jaren geleden gestopt met mijn transportbedrijf.
Maar mis het avontuur, zondagmiddag vertrekken en wanneer thuis ......... volgend weekend of over 3 maanden.
Mijn passie was, als het maar ver weg was, geef maar hier die papieren, zoek het wel uit en brood bakken ze overal.
Willian
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2018 15:44

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Willian »

Hier nog even foto.
Zal er nog paar meer opduiken
groetjes allemaal
Bijlagen
Kopie  van Scannen0004.jpg
Kopie van Scannen0004.jpg (113.63 KiB) 4525 keer bekeken
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Sparks316 »

Je zus, jeweetwel. Ik ben niet meer zo aktief op Kebuispraat maar nou toch weer even wel. Ik kon het natuurlijk weer niet laten, European Truck Simulator DEMO via Steam op mijn putertje gezet. Pffft, dat valt nog niet mee, want voor de besturing gebruik ik o.a. mijn knuppel om te vliegen.
Maar goed, na veel uitzoeken en vijven en zessen heb ik 'm dan toch aan de praat, via safe mode, want normaal opstarten loopt fout. Zwart scherm, wel met muziek maar verder niks. Gewoon de stekker eruit en weer opnieuw beginnen. Maar in safe mode loopt het. Ik moet nog bekijken of ik de volledige versie er ook opzet, eerst maar eens uitzoeken hoe het allemaal werkt. Dus weer als Rookie begonnen, een accountje maken als chauffeur, een truck uitgezocht (doet U mij maar een Iveco) en dan zie ik later wel weer of ik de Sisu ook nog installeer, want daar heb ik een zwak voor.
Thuisbasis = Rotjeknor en voorlopig heb ik Basic Europe, dus ik zou wat rond kunnen rijden. Dat valt nog ff niet mee, maar al doende leert men, zeggen ze steeds. Sturen en gas geven dan wel remmen is te doen, dus ik scheur maar een beetje rond om aan de besturing te wennen. Ik heb een opdracht om een tank van waar ik sta naar ergens bij/in Rotterdam te brengen, maar daar neem ik wel ff alle tijd voor. Of die demo tijdslimieten heeft is ook onbekend, de documentatie is niet geweldig maar ik vlooi het wel weer uit. Met het gas op de plank scheur ik door de Brennerpas is niet aan mij besteed, maar ja, ik was toch nooit al zo'n cowboy met hoed en bijbehorende muziek. Dan kun je je ook nog afvragen wat je met je 73 op zo'n ding doet, maar je kunt je tegenwoordig een heleboel afvragen, zeg maar een almanak vol.
De laatste tijd ook druk bezig geweest mijn vrachtautootjesverzameling uit te breiden, vnl. in 1:87, want de andere zijn me of te duur of gewoon te groot om allemaal ergens te parkeren. Uitzonderingen zijn drie 1:25 exemplaren van het finse Emek, een Volvo FH combinatie van het finse Kaukokiito en twee Scania's voor houttransport, een met een lange trailer achter een motorwagen (op de dolly dus) en de andere een trekker met oplegger plus kraantje om die bomen mee te laden/lossen. In 1:43 heb ik nog een ouwe Berliet LD610 en een Bernard TD150 camion kunnen bemachtigen en de rest is voornamelijk logtrucks in 1:87 alsmede wat exemplaren in diverse schalen van auto's die ik of mijn vader ooit had(Fiat 600, Skoda Octavia en de range die ik zelf had, vnl. Eenden enz. en een VW Scirocco). Tja, je moet toch wat met je tijd en geld doen? Heb me trouwens mottig gezocht naar een model van die finse Sisu, maar die wordt nergens gemaakt, helaas.
Tot een volgende keer,

Louis
Louis
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Sparks316 »

Part 2. King of the Road again???
Het leek er wel ff op. Maar dat ETS2 heeft natuurlijk de nodige rariteiten. Het begint al met de instellingen; ik begon maar zoals het standaard is ingesteld. Leuk hoor, maar je kunt tussentijds niet effe snel iets testen hoe het werkt, daar kom je wel achter als je je opdrachten uitvoert. Dus dat ging heel snel fout. Blijkt uiteindelijk dat je de zg. lineaire besturing zoveel mogelijk naar rechts moet zetten, wil het een beetje bestuurbaar blijven, maar goed, in mien tiet had je helemaal geen knop of schuifregelaar "lineair sturen". Moderne computer logics? In elk geval, inmiddels is het zootje redelijk in de hand te houden en ben ik al op level 5 aangekomen. Dus ook het volledige spel maar gekocht plus de uitbreidingen "Scandinavia" en "Beyond the Baltic", want destijds hadden Zweden en Finland wel mijn voorkeur.
Scandinavia is wel aardig (OOK NIET MEER DAN DAT!) en in Finland loopt het al helemaal niet meer. Een framerate van 1 beeld per 10 minuten, dat schiet dus niet op.
In Scandinavie is de wereld ook maar zozo in elkaar gezet, het lijkt er soms wel een beetje op maar ook niet meer dan dat. Goed, ik reed daar natuurlijk in de jaren 80 vorige eeuw en nu is het 2021 (40 jaar verder) maar dan toch. Als ik de boot van Kapellskär naar Naantali neem gaat het daar ineens dead-slow. Terug in Zweden is het wel weer OK, maar zo wens ik anno nu toch niet in Suomi te rijden.
In Zweden ga ik in de buurt van Örebro nog ff lekker op de kant (door een stommiteit) en daar kom je alleen maar uit door de rit op te geven a raison van 12.000 euri en ik besluit verder te gaan met korte ritjes, liefst overdag maar dat heb je niet voor het kiezen. Wat opvalt: de tijd loopt errug snel in dat programma, dus je rijdt ook van Malmö naar Stockholm in een uurtje tijd. Daar had ik vroegah toch een uur of 7 voor nodig, en ik houd me ouderwetsch aan de 70 km/u in Sverige, terwijl je nu op de grote weg gewoon 80 mag. Overigens, de ouwe stop in Klevshult (Smålandsrasta bij Klevshult Skillingaryd) bestaat hier niet. Wel een tankstation aan de E4, die nu een 4-baans scheurbaan is geworden. In werkelijkheid is Klevshult nog steeds zoals het vroeger was, en is er een autobaan iets oostelijk van aangelegd, en Klevshult heet tegenwoordig Q8 weetikveel, want de Gulftent is Q8 geworden. Zo gaan al je ouwe herinneringen in rook op.
De animo in het spel verdwijnt voor mij daardoor, ook al omdat er noordelijk van Uppsala en Tampere niets te vinden valt.
Dus sukkel ik maar zo'n beetje rond, in Engeland was ik ook al maar nog in de tijd dat de besturing gewoon kl***te was, en hoewel die nu wel OK is, is de animo voor Limeyland niet zo geweldig groot. Ook al omdat de ferries nou bepaald niet je van het zijn. ALs je mazzel hebt kun je nog een boot oprijden, meestal is het gewoon op een ankertje gaan staan en je bestemming kiezen en dan hoor je toet-toet en sta je aan de overkant en kun je zo weer door. Niks geen douane, al die zooi is eruit gesloopt. Makkelijk als je naar Italie wilt, kun je nog eens mét plezier over de Brenner gaan.
Ik heb inmiddels ook maar besloten geen eigen truck aan te schaffen, want dan moet je ineens van alles zelf gaan regelen en daar heb ik helaas geen zin meer in. Dus sukkel ik wel zo'n beetje verder.
Wordt mogelijk nog vervolgd, en zo niet, dan vette pech :mrgreen:
Louis
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Van sparks tot internationaal chauffeur

Bericht door Sparks316 »

Nou, nog geen vette pecht, maar toch nog 'n vervolgje.
Inmiddels ben ik weer wat tijd en vooral kilometers verder. Intussen in het weekeind nog ff goedkoop La Douce France gekocht, ook dat valt tegen. Ik rijdt in stukkies naar Bordeaux (passeer nog ergens Fontenay-le-Comte waar de fa. Vos ooit een producent in de armen had genomen om aanhangers/bakken voor het volumetransport te maken maar dat werd op een franse onprofessionele manier opgelost. Goed, ik tuf weer in Frankrike, wat natuurlijk ook 40 jaar verder is gekomen.
Van Bordeaux (waar ik via Lille, Parijs/La Gonesse en La Rochelle verzeile ben geraakt) tuf ik naar Toulouse want ik wil wel een rondje doen. Maar in Toulouse kan je alleen maar naar Bordeaux terug en niks niet Lyon, Clermond Ferrand of Marseille. Ik besluit maar weer Finland op te zoeken. Van Pori naar Tampere, nb. met boomstammen. Finser kan het bijna niet.
In Tampere met kaviaar of zoiets naar Kouvola, van Kouvola naar Helsinki en dan kan ik van Helsinki MET PEREN naar Hamburg. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten (een choleraDuitser zou zeggen "Dass hab' Ich noch noch nie mitgemacht!"), vers fruit UIT Finland naar Duitsland. Maar in ETS2 kan alles, dus dat ook. Ik begin er dus eg wel op uitgekeken te raken. De vertragingen die ik eerder in Finland had blijven deze keer uit. Nou sta ik dus om 05:21 in Hamburg en ik kan naar Osnabrück. En vandaar weer naar NL en dan ben ik weer zo ongeveer thuis. En dan heb ik het ook wel gehad, no more King of ze Road.
Da's misschien leuk voor anderen maar aan mij toch niet echt meer besteed. Vooral omdat de klok wel doorloopt maar nergens is in te stellen. En het 's nachts rijden wordt ook steeds lastiger... dan kun je nog gewoon een parkeerplekkie opzoeken en 4 uur (of veelvouden daarvan) stil gaan staan met als gevolg dat je doorgaans weer te laat levert maar dat neem ik wel op de koop toe.
Holleboom blijft wel in Oss zitten, in de zon als het zo uitkomt en een vinootje op z'n tijd.
Louis


Plaats reactie