Oorlogsherinneringen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Breeze »

Mw. Verbeet, voorzover ik haar ken van TV-optredens, is een vrouw met veel menselijk gevoel. En als je eenmaal begint in de brief van Theo dan blijf je lezen, daar ben ik van overtuigd.

Adri

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

...maar je weet, wat niet kort en krachtig is beschreven op één A4 tje, wordt misschien niet geheel gelezen
Nee, dat weet ik niet, Willem. :-D
Dat geldt voor mensen die niet geïnteresseerd zijn en als dat zo is, dan is het sowieso niet aan die mensen besteed.
Het is zoals Adri zegt en dat is het streven van elke schrijver, waarbij het niet uitmaakt of je aan een lijvige roman begint of aan een brief waarmee je iets hoopt te bereiken: je moet je lezer in de eerste alinea, maar nog beter in de eerste zin pakken en niet meer loslaten. Ik hoop dat ik daarin ben geslaagd.
Als de brief eenmaal op de post is, zal ik de volledige tekst hier plaatsen zodat een ieder erover kan oordelen. Ik schaaf nog steeds wat bij. Alle kleine ongerechtigheden zijn er intussen uit. Hier en daar schrap ik een woordje of voeg iets toe. Dat gaat nog wel door tot woensdag. :-D
-------------------------------
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Allen »

@Adri (Breeze), in onderstaande link vind je een verslag.

ONDINA
>>> http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=4874
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Breeze »

Bedankt Allen. Dat is een mooie en uitgebreide toevoeging aan mijn verzameling.

Adri
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Breeze »

Hoewel ik heb gereageerd op Theo's brief naar aanleiding van de Dodenherdenking op de Dam, moet ik bekennen dat wij al een aantal jaren naar diezelfde herdenking kijken op de Waalsdorpervlakte. Heel indrukwekkend en ingetogen, maar met minder pracht en praal dan op de Dam.
Met uitzending gemist toch maar even de Damplechtigheid herkeken. En dat viel beslist niet mee, waarbij ik doel op het aandeel van de Koopvaardij in het geheel. De aankondiging van de 6e krans was als volgt:
De volgende krans wordt gelegd voor militairen en koopvaardijpersoneel, omgekomen in dienst van het Koningkrijk der Nederlanden tijdens de 2e wereldoorlog of daarna in oorlogssituaties.
Waarom eerst militairen worden genoemd? Die waren namelijk al eerder aan bod geweest. Maar wat toen volgde tart elke beschrijving. Twee oudstrijders, één uit uit Korea en één uit Libanon, legden de 6e krans en het Koopvaardijpersoneel was volledig verdwenen. Net zoals die 2000 in de golven van een wereldoorlog.
Ik begrijp nu volkomen de verontwaardiging van Theo.

Adri
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Nee, geen verontwaardiging. Hoe moet ik dat nou eens noemen; treurnis, dat is het juiste woord. Verontwaardiging helpt niet, daar doe je jezelf alleen maar kwaad mee. Mijn kleine actie is eenmalig en ik verwacht er eerlijk gezegd helemaal niets van. Maar dan heb ik wel gedaan wat ik vond dat ik moest doen. Meer niet.
-------------------------------
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door gerard tenerife »

een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Brief naar het Nationaal Comité 4 en 5 mei gaat morgenochtend op de post.
Ik heb twaalf mede-ondertekenaars, dus als er nog meer zijn, graag vanavond of vannacht insturen naar

theo.horsten apestaart gmail.com
Jos Komen (R.I.P)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Twaalf mede-ondertekenaars....
Ik denk dat het er veel meer zouden zijn als het niet zo bewerkelijk was.
Document uitprinten, tekenen, scannen en dan als bijlage opsturen, teveel gedoe voor kombuispraters en lezers die het graag hadden willen ondertekenen.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door rspeur »

Kom nou Jos, niet overdrijven.
Ik ben een ontiegelijk luie donder (althans dat vindt mijn vrouw), maar zelfs voor mij was het niet te veel.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape


Plaats reactie