Woudsend, tussen de meren.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Allen »

Jan schreef:
"Wij fietsen na het vastmaken naar Baard over het jaagpad om bij de kroeg aan de brug koffie met cake te halen."

Bij 't Skipperke Jan?
Grtn @Allen

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Jan, inderdaad een mooi stukje varen en heerlijk rustig. We gaan nog wel weer varen, maar niet als het 31 graden wordt. Mij te heet overdag en in de nacht te koud :-D
Allen, buiten op de kroeg bij de brug stond: Café Baard. Meer weet ik er ook niet van, de uitbater doet dat pas sinds oktober 2015 en zat daarvoor in Spanje, dus weer eens iets anders :wink:
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Allen »

Jan ik denk dat we het over hetzelfde etablissement hebben.

Ik was er een jaar of zeven geleden.
Er werd me toen verteld dat Baard twee bruggen had.
Een vaste brug waar geen beweging in te krijgen was. :(
Gewoon een weg/dam met een hekkie over een duiker. :?
En een beweegbare brug bij het etablissement toen met de naam 't Skipperke,
waar we toen ook koffie gedronken hebben.

Als je onderstaande link aanklik, even scrollen dan zie je een video, deze dan aanklikken.
Ik herken de kroegbaas niet, dan was het toen een andere eigenaar denk ik dan maar zo. :)

>>> https://www.facebook.com/16573968178687 ... 4832064564
Grtn @Allen
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Allen, het terras van café Baard nu. De uitbater is degene met een hoedje op. Gezellige boel, als je van chique houdt moet je daar niet gaan zitten.
Gewone mensen aan een mooi stukje water en fietsen kan je er ook prima, altijd wind tegen :-D
cafe baard.jpg
cafe baard.jpg (620.85 KiB) 5055 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

altijd wind tegen
Niet zeuren, Jan !
Die 'oudjes van dagen' van teugenswoordig rijden met hun e-bikes iedereen, en zéér zeker de wind, volkomen van de sokken.... 8)
Als je de wind 'dood' fietst, en daarna de snelheid verdubbelt, fiets je -ondanks wind méé- tóch met tegenwind...
Dus als je zegt dat je overal tegenwind hebt, weet ik op wat voor fiets je rijdt.... :lol: :lol:

Trouwens, vanaf Bolsward ging ik ook nog wel eens BB uit de Harlinger trekvaart door.
Op een dag kwam ik daar na een paar jaar afwezigheid weer eens door, en vielen me de verbaasde blikken al op....In Arum, waar ik zoals gewoonlijk SB uit wilde, opende iemand z'n keukenraam en riep me toe dat officieel het kanaal gesloten was....
Verderop moest ik idd een boer ophalen om z'n nieuwe, niet-op-de-kaart-staande, brug te openen. Daar kwam ik er ook achter dat er intussen ook een flinke stroom stond in dat watertje....
Maar vlgs mijn Vetus-vaarkrant (dat onvolprezen boek dat in die tijd op alle privé- en huurjachten aanwezig waren, en overigens prima kaarten boden) kon ik daar gewoon langs. Daarna nooit meer langs gegaan....
Een blik op m'n GPS-Win leert me dat dat vaarwater ook weer open is, en jij er zo te zien ook nog langs kunt.....
Was destijds óók zo'n mooi vaarwatertje.....
Diezelfde vaarmentaliteit heb ik nog steeds....ik vaar liever naast de normale (vaar)wegen....onder het mom van "de smalste weg is vaak de mooiste", en op de motor heb ik dat ook: je wil niet weten hoe vaak ik bij een boer het erf opreed omdat ik ineens een onbekend weggetje tegenkwam... :-D
En ook in de auto staat m'n Tomtom vaak ingesteld op "Vermijdt snelwegen".....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door peelander »

jdbvos schreef: En ook in de auto staat m'n Tomtom vaak ingesteld op "Vermijdt snelwegen".....
In onze camper ook :mrgreen:
Je wilt niet weten op wat voor geitenpaden je terecht komt.
In geval van twijfel NIET doen, maar ja toch soms samengeknepen billen :-D :-D :lol: .
groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Jan, op de Karakorum hebben we gewoon vouwfietsen van de Lidl of Aldi, die worden tenminste niet gejat :) . Ze blijven overigens verbazingwekkend lang heel en voldoen prima voor kleine ritjes.

Jan van der Pluijm, al gewend aan de nieuwe pijpjes? Ga je nog naar het zuiden deze winter?
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Op de weg terug naar Woudsend kwamen we nog een speciaal transport tegen. Een medewerker zit op zijn gemak de lading in de gaten te houden :wink: De Anna moet er flink aan sjorren om het sleepje op koers te houden. Een flinke bok met toebehoren vraagt kennelijk veel vermogen om in beweging te houden. De vuilwaterboot tref je steeds meer aan, op zich een mooi initiatief. De volgeladen containerboot laat je toch geloven dat vervoer over water de beste weg is, er staan aardig wat vrachtautoladingen in dit schip. Als we de op volle kracht varende duwboot passeren moeten de ruitenwissers aan.

We gingen ergens eten in een klein haventje, daar zag ik een bijzonder tafereeltje
Een sloepje van een verhuurbedrijf met een chique geklede dame en een man in wat alledaagsere kledij, komt het haventje invaren met de wind op de kont. De man vraagt de vrouw een lijntje vast te maken maar ze verroert chagrijnig kijkend geen vin. De wind blaast het spul in een nauw geultje waar helemaal geen ruimte meer is. De man blijft bewonderingswaardig kalm en weet het sloepje met veel gemartel te behoeden voor stranden in de bush. Zijn metgezel beweegt niet , slechts haar mond gaat open en dicht en daar komt weinig goeds uit. Hij krijgt tenslotte zonder haar hulp zijn sloepje voor de wal en vast. De dame stapt van boord en de man volgt met twee zware weekeindtassen, er hangt onweer om hen heen.
Ze verdwijnen in het gebouw, enige minuten later komt de man naar buiten, haalt een hengel voorgaats en gaat op de steiger zitten vissen. Er zit geen aas aan zijn haakje en hij haalt ook geen enkele keer op. Vissen als redding :)
DSC05536 harinxmakanaal pm kanaal.JPG
DSC05536 harinxmakanaal pm kanaal.JPG (308.03 KiB) 6440 keer bekeken
DSC05540 harinxmakanaal pm kanaal.JPG
DSC05540 harinxmakanaal pm kanaal.JPG (383.05 KiB) 6440 keer bekeken
DSC05543 harinxmakanaal pm kanaal.JPG
DSC05543 harinxmakanaal pm kanaal.JPG (386.78 KiB) 6440 keer bekeken
DSC05544 harinxmakanaal pm kanaal.JPG
DSC05544 harinxmakanaal pm kanaal.JPG (369.07 KiB) 6440 keer bekeken
DSC05545 harinxmakanaal pm kanaal.JPG
DSC05545 harinxmakanaal pm kanaal.JPG (268.28 KiB) 6440 keer bekeken
DSC05547 harinxmakanaal pm kanaal.JPG
DSC05547 harinxmakanaal pm kanaal.JPG (327.11 KiB) 6440 keer bekeken
DSC05548 harinxmakanaal pm kanaal.JPG
DSC05548 harinxmakanaal pm kanaal.JPG (334.85 KiB) 6440 keer bekeken
DSC05550 harinxmakanaal pm kanaal.JPG
DSC05550 harinxmakanaal pm kanaal.JPG (333.22 KiB) 6440 keer bekeken
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door peelander »

v+d schreef:prima voor kleine ritjes.
Jan van der Pluijm, al gewend aan de nieuwe pijpjes? Ga je nog naar het zuiden deze winter?
Het went al aardig Jan.
Nu twee keer per week revalidatie.
Einde maand een paar nachtjes met de wagen weg (feestje Vlaardingen en in Maassluis overnachten).
Begin oktober twee weken naar de Moezel en Rijn en dan na Sinterklaas, 6 december naar het zuiden.
Alleen zal mijn Dorothy moeten leren om met de wagen te rijden.
groeten
Jan van der Pluijm
NB. Hoe zit het met jullie plannen?
Leuk als jullie eens naar Sanlucar de Barrameda komen. Je hebt er op elektrisch na alles.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Jan, wij vertrekken 15 december en vieren kerst in Quarteira (P). Het kan natuurlijk nog veranderen, in plannen maken zijn we niet zo goed we zien altijd wel hoe het loopt. Het is wel handig als je vrouw de camper kan rijden, wij hebben met ons akkefietje in Frankrijk een taxichauffeur een goede week bezorgd. De man heeft Marieke op de meest gekke tijden van de camping naar het ziekenhuis en terug gereden, boodschappen voor ons gehaald en als hij zelf niet kon stond zijn moeder met haar eigen auto klaar. In tijd van nood leer je vrienden kennen ook al zijn dat soms volslagen vreemden :wink:


Plaats reactie