Woudsend, tussen de meren.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Zondag was het prima bootjesweer met windkracht 4 waren er veel zeilers, wij besloten via de snelste weg naar Grou te varen.
Achter Grou ligt een prachtig natuurgebied met mooie Marrekritesteigers zonder voorzieningen en frietkotten dus heerlijk rustig om te overnachten.
Op het Sneekermeer was windkracht 4 opeens 5 en behalve een paar grote charterschepen was er geen zeilboot te zien, motorschepen op een enkele speedboot na ook niet.
Bij vertrek hadden we alles al gesjord en de patrijspoorten gesloten, het schuifdak van de kajuit stond nog wagenwijd open.
Terwijl het gezag probeerde een foto te maken van het overkomende buiswater en ik druk was met koershouden kwam er toch nog een bak water over het dak heen en de kajuit binnen en natuurlijk precies op de plek waar ik stond.
Verder bereikten we zonder problemen Grou waar de brandweer met bootaanhanger en een ziekenwagen langs het kanaal stonden, ik gokte op een medische evacuatie en dat bleek later ook zo te zijn.
Op weg naar de Folkertsloot kwamen we een snelle rib tegen afgeladen met mannen in gele pakken met reflecterende strepen, ook een blauw zwaailicht ontbrak niet.
Dan is zo'n aai-telefoon wel erg makkelijk omdat je dan even kan zoeken wat er aan de hand is, het was een evacuatie van iemand die met een bootje op het Hansmar lag.
Dat is in Nederland toch wel prachtig geregeld, als je in de problemen zit is hulp vlakbij dat bleek maar weer.
Vanaf onze steiger konden we naar een vogeluitkijkpost, we zagen een zilverreiger en veel ganzen.
In de hut hing een folder met de Friese namen van vogels, weer wat geleerd.
DSC07574naar grou.JPG
DSC07574naar grou.JPG (77.44 KiB) 4832 keer bekeken
DSC07576naar grou.JPG
DSC07576naar grou.JPG (93.38 KiB) 4832 keer bekeken
DSC07581naar grou.JPG
DSC07581naar grou.JPG (72.51 KiB) 4832 keer bekeken
DSC07585naar grou.JPG
DSC07585naar grou.JPG (70.35 KiB) 4832 keer bekeken
DSC07588naar grou.JPG
DSC07588naar grou.JPG (183.76 KiB) 4832 keer bekeken
DSC07589naar grou.JPG
DSC07589naar grou.JPG (82.75 KiB) 4832 keer bekeken
DSC07591naar grou.JPG
DSC07591naar grou.JPG (75.91 KiB) 4832 keer bekeken
naar grou.jpg
naar grou.jpg (62.59 KiB) 4832 keer bekeken

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Allen »

@Jan, je bijdrage van dd. 28 jun 2018 (twee berichten hiervoor):

De eerste foto -het witte huis- is “Landhuis Kippenburg”.


01Kippenburg.JPG
01Kippenburg.JPG (41.36 KiB) 4804 keer bekeken


Naast Kippenburg heb je ‘Dekstation - Traningsstal Gaasterland’.


02Dekstation Gaasterland..JPG
02Dekstation Gaasterland..JPG (20.22 KiB) 4804 keer bekeken


Je schreef:
"het ruiterpad kruiste werd ik bijna overreden door een paar dames op Friese paarden"


@Jan Jan Jan toch, als daar een trainingsstal is, dan kan je toch een paar dames op Friese paarden
verwachten dat je die tegen komt. :-D


Hebben jullie nog een bezoek gebracht aan de trainingsstal?
Grtn @Allen
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Allen, het huis Kippenburg is zelfs te huur. Wij hadden niet de indruk dat het actief bewoond werd, wel een prachtig stekje.
Met paarden hebben wij niets, ik ben ooit eens met twee van die beesten voor een wagen hooi gespannen van een heuveltje af komen rennen. Wagen remde niet en mijn benen tegen de kont van het bakboord peerd konden het gewicht niet aan dus gingen we tamelijk snel een greppel door en het kreupelhout in. Doe mij maar een oude Lanz trekker met zo'n eenpits gloeikop, die begrijp ik beter :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

Het zijn haast alleen maar vrouwen met paarden.
Kwatnaitheur, maar ze willen én motten zo nodig een beest tussen de benen....
en ruziezoekers !!! Van de week vroeg m'n dochter waar "dat ding was om aardappels te schillen"
Ik zei dat die net m'n pantalon stond te strijken, zag ik ineens een vliegend strijkijzer tegen de schutting crashen....
tssss…..
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

m'n pantalon stond te strijken
Zo, loopt meneer tegeswoordig in een gestreken pantalon rond? :lol:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

oke-oke-oke…
misschien een lettertje vergeten...
I pant along….
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en ruziezoekers !!
Jan, Jan....je hebt dus kennelijk " je lesje" nog niet echt geleerd :lol: Toen ik de afgelopen winter was " opgelegd" was er een andere Jan hier op Kombuis ....EN eentje die uit ervaring sprak!!! :roll: .....zijn advies aan mij was toen :
" Je moet lief zijn voor de verpleegsters" :lol: ......en DAT bleek dus een bijzonder waardevol advies te zijn! :mrgreen:
"Ge wiet mar nooit" sprak ooit een beroemde Brabander die tegenswoordig onder een bananenboom zit :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Allen »

@Jan, die Lanz Buldog, mooi spul man.
Ik heb m’n jeugd doorgebracht op ‘ut platte laand’ naast een smederij, dus wat wil je nog meer.
Bij ons in de buurt hadden de meeste agrariërs :-D een Massey-Ferguson.
Twee hadden een Deutz.
Eén had een Eicher.
En eentje had een knal oranje John Deere met een hele lange, bijna horizontale, stuurstang en
de twee voorwieltjes dicht bij elkaar.
Tsja zo zit je op het water met een bootje tussen de meren, ga je fietsen, gaat het over paarden
en kom je uit bij ‘trekkers’. :mrgreen:
Om over ruziezoeksters en gestreken pantalons maar te zwijgen.
En inderdaad: “lief zijn voor elkaar” dat heb ik de afgelopen tijd ook ondervonden. 8)
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

nou...slechte herinneringen aan zuster Secretia en zuster Serpentia :roll:
...en nooit zag je zuster Bloedg…. Oh nee: da's pleegzuster Bloedwijn...die mocht niet in het RK-Ziekenhuis van hoofdzuster non Alcoholica :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zoals bekend heb ik de laatste maanden ook een pikheetje in het ziekenhuis doorgebracht.
Inderdaad, als je lief bent voort de verpleegsters zijn ze ook lief voor jou. :wink:
Ik was dat een keer niet toen ik dacht een geintje te kunnen maken met een overigens hele aardige verpleegster.
Ze had opeens een bril op en vertelde toen dat ze in Heerhugowaard een hele mooie bril had zien liggen.
Ze kreeg complimentjes van mijn belendende bedden, maar ik vroeg toen waarom ze die mooie bril niet had gekocht. :wink:
Dat had ik beter niet kunnen vragen, want ik kreeg iedere avond een prikje in de buik voor het slapen gaan, altijd pijnloos, maar dit keer was het een heel venijnig en pijnlijk prikje. :wink:


Plaats reactie