Platte aarde

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Platte aarde

Bericht door Bob R.I.P. »

Maandag 15 december was er in de uitzending Radar een persoon, M. Katijn die beweerde dat de aarde plat was. Hij adviseerde om eens te googelen op flat earth. Inderdaad zijn er een aantal figuren die geloven dat de aarde plat is. Zijn er op Kombuispraat stuurlui die deze stelling onderschrijven? Wie het wil naluisteren radar op ongeveer 17. min 30 sec.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Platte aarde

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Gelukkig hebben wij hier op Kombuispraat toegang tot de meest hoogstaande navigatie kennis, er lopen hier nog " lieden van boven" :lol: rond die vroegaah er voor zorgden dat we niet met de handel over de rand flikkerden.....ik heb het zelf nog meegmaakt dat we plotseling " VOL achteruit" moesten slaan omdat ze er " bijna TE dicht bij kwamen" :lol:

Volgens mij kan iemand zoals Theo Horsten ...hij heeft niet voor niets de bijnaam van " Het Oracle van Aridea" gekregen :mrgreen: ...ons dat haarfijn en in duidelijke taal uitleggen! :mrgreen:

https://www.google.ca/search?q=Flat+ear ... 14&dpr=0.9
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Platte aarde

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

ons dat haarfijn en in duidelijke taal uitleggen
Ik zou het écht niet weten. :oops:
Bel of chat eens eens met die mannen en vrouwen in het International Space Station, die hebben daar letterlijk en figuurlijk een goede kijk op. :roll:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Platte aarde

Bericht door Harry G. Hogeboom »

die hebben daar letterlijk en figuurlijk een goede kijk op. :roll:
Jaaa, maar die zitten ook " in het komplot" :mrgreen: :oops: :lol:

PS1. Toen Joshua Slocum rond 1900 met zijn " Spray" op z'n eentje de wereld rond zeilde werd ie uitgenodigt voor een bezoek aan Oom Paul Kruger toen ie Zuid Afrika aanliep komende van de Indische Oceaan. Hij was dus zogezeid op de terugweg. Er staat me bij uit zijn boek dattie uitdrukkelijk werd gewaarschuwd NIET met Oom Paul over " een bolvormige aarde" te gaan bakkelijen..........volgens Oom Paul was de aarde plat en hij dulde geen tegenspraak op dat onderwerp. ( Waarschijnlijk op geen enkel onderwerp! :oops: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Platte aarde

Bericht door jdbvos »

De wereld is plat !
Zeker weten, doe ik dat....
Geen gereken, geen getallen:
ik heb een aambeeld op m'n globe laten vallen...
:lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Platte aarde

Bericht door Harry G. Hogeboom »

een aambeeld op m'n globe laten vallen...
Was tie zker van blik , die globe Jan!!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Platte aarde

Bericht door lp »

:roll: Wat is platter dan een platje :?:
quo vadis
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Platte aarde

Bericht door Brazuca »

Afbeelding
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Platte aarde

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Bob schreef:Gelukkig hebben wij hier op Kombuispraat toegang tot de meest hoogstaande navigatie kennis
Ik weet niet zeker of we deze discussie over moeten laten aan de HH nautici.
Het pakkingpapier dat we nodig hadden in de machinekamer werd eerst in bruikleen gegeven aan de brug. Daar werden allerlei lijnen op getrokken, cijfertjes gekalkt, tijden opgeschreven. Men noemde dat navigeren. Als resultaat van al dat gegogel kwam er een aankomsttijd uit de bus.
In de machinekamer werd ook druk gerekend, met de natte vinger, en die kwamen meestal aan een vroegere aankomsttijd.
Dus al dat genavigeer heeft de reder heel wat tijd, en dus geld, gekost. :-D
Harry
Jos Komen (R.I.P)

Re: Platte aarde

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het onderwerp "Platte Zeevaartkunde" is HIER al uitgebreid besproken. :wink:


Plaats reactie