Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Vandaag was het mooi weer om even bij de sluis te gaan kijken, niets bijzonders gezien helaas
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Jan, ik vind het al bijzonder dat je weer van die mooie plaatjes aan het maken bent!v+d schreef:Vandaag was het mooi weer om even bij de sluis te gaan kijken, niets bijzonders gezien helaas
Als ik goed heb geturft is het nu bijna 6 weken geleden dat je het infarct kreeg. Bij mij begon daarna volop het trainingstraject en ik hoop voor je dat je daar ook aan toe bent, dan gaan de zaken pas echt vooruit.
Groet en goed herstel verder. Paul G.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Ik sluit me volledig bij die fraaie volzinnen van die Blauwvinger aan Jan! Wazzie op je eigenste fietsie??...Doe d'r dan maar een tandje of 2 bij, als de uitlaatgassen temp. niat al te gek is!!Vandaag was het mooi weer om even bij de sluis te gaan kijken, niets bijzonders gezien helaas
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Heren, bedankt voor de aanmoedigingen. Ik ben maar vast zelf met trainen begonnen, volgende week begint dat onder toeziend oog van een therapeut. Ik ben er al bekend mee, dat ik er niet 10 tandjes tegelijk bij moet zetten Dat leert snel. Vroeger had ik ook altijd moeite met vaart minderen voor manoeuvreren, vooral als IJmuiden in zicht kwam
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Je laatste plaat is denk ik de Dommerholt van vd Velde uit Enschede. Die gaat vanaf dit weekend weer de veerdienst tussen Gorssel en Wilp onderhouden. Ook ik moet de gewrichten gesmeerd houden en daarin speelt de Dommerholt een rol. Ik ga dan met de bus naar Gorssel, steek met de Dommerholt over en kuier langs de andere kant van de IJssel weer terug naar Deventer. Leuk rondje. Therapeutisch nuttig en aangenaam voor revaliderenden! Voorspoedig herstel gewenst ook. Hotze
(voorheen deventer05)
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Hotze, het is inderdaad de Dommerholt. Er was ook nog een mooie hond aan boord en de schipper was het dek aan het zwabberen.
Zo leren we nog eens iets, mooi wandelingetje wat jij doet
Zo leren we nog eens iets, mooi wandelingetje wat jij doet
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Vandaag maar eens gevierd dat we weer auto "mogen" rijden en dat mijn eigen karretje weer loopt als vroeger
Ritje naar de sluis, waar twee oude knakkers met een prachtige oude Alfa Guiletta mij medelijdend aankeken toen ik uit de Twizy stapte.
"Dat is toch geen auto, van zoiets wil ik niets weten" zei de ene, de andere zei: "Zuinige elekrische auto's?, mijn reet!!" Ik zei dat ze rustig aan moesten doen omdat ik pas ziek geweest was en hier voor broodnodig herstel kwam Het werd nog echt gezellig, omdat ze het niet eens waren met alle regelgeving in Nederland, dieselmotoren, belasting en nog meer van dat wat je toch niet kunt veranderen. Ik ben het nog niet verleerd om de zaak eens lekker op te jutten. De zon scheen en met een lekker windje was het prima uit te houden, ik heb de heren de werking van de sluis uit kunnen leggen en zo komt een pensionado de middag wel door
Een schipper voer af van de steiger zonder gebruik van de boegschroef, dus op de ouderwetse manier, strak in de voorspring varen tot de kont van de kant is enzovoorts, dat mag ik graag zien.
Ritje naar de sluis, waar twee oude knakkers met een prachtige oude Alfa Guiletta mij medelijdend aankeken toen ik uit de Twizy stapte.
"Dat is toch geen auto, van zoiets wil ik niets weten" zei de ene, de andere zei: "Zuinige elekrische auto's?, mijn reet!!" Ik zei dat ze rustig aan moesten doen omdat ik pas ziek geweest was en hier voor broodnodig herstel kwam Het werd nog echt gezellig, omdat ze het niet eens waren met alle regelgeving in Nederland, dieselmotoren, belasting en nog meer van dat wat je toch niet kunt veranderen. Ik ben het nog niet verleerd om de zaak eens lekker op te jutten. De zon scheen en met een lekker windje was het prima uit te houden, ik heb de heren de werking van de sluis uit kunnen leggen en zo komt een pensionado de middag wel door
Een schipper voer af van de steiger zonder gebruik van de boegschroef, dus op de ouderwetse manier, strak in de voorspring varen tot de kont van de kant is enzovoorts, dat mag ik graag zien.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
DAT klinkt goed Jan..........laten we dan maar aannemen dat dit een " midlife refit" wasen dat mijn eigen karretje weer loopt als vroeger
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Wat weer een drukte daar in de sluis....
Toen ik er met een jachie doorheenkwam op -ik meen 2 okt 2015- draaiden beide sluizen voor mij alleen....geen schip gezien onderweg. Een héél kanaal voor mij alleen !
Die Eefder Sluis liet me een half uurtje wachten: die geloofden me niet toen ik meldde dat er geen vaart achter me zat....
Niet errug hoor: kon ik mooi ff een bakkie met wat (oplos-)koffie maken, en een broodje smeren.....
En natuurlijk ff de werking van het toilet controleren
Ik meerde in eerste instantie af vlak achter de entreedeur, maar werd gemaand om naar het midden van de sluis te verkassen "...voor uw eigen veiligheid, meneer..."
Zouden ze denken dat hun hef-installatie om kon vallen ???
Afijn, zij zijn de baas op de sluis, en dus gooi je maar weer los om verderop een trap te vinden. Elke 30cm een potentieel vastmaakpunt bij je middenboldertje Da's gemakkelijker dan 2 x 20m touw te handlen....
Toen ik er met een jachie doorheenkwam op -ik meen 2 okt 2015- draaiden beide sluizen voor mij alleen....geen schip gezien onderweg. Een héél kanaal voor mij alleen !
Die Eefder Sluis liet me een half uurtje wachten: die geloofden me niet toen ik meldde dat er geen vaart achter me zat....
Niet errug hoor: kon ik mooi ff een bakkie met wat (oplos-)koffie maken, en een broodje smeren.....
En natuurlijk ff de werking van het toilet controleren
Ik meerde in eerste instantie af vlak achter de entreedeur, maar werd gemaand om naar het midden van de sluis te verkassen "...voor uw eigen veiligheid, meneer..."
Zouden ze denken dat hun hef-installatie om kon vallen ???
Afijn, zij zijn de baas op de sluis, en dus gooi je maar weer los om verderop een trap te vinden. Elke 30cm een potentieel vastmaakpunt bij je middenboldertje Da's gemakkelijker dan 2 x 20m touw te handlen....
Oost, west...ook best
Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.
Jan, de deur is al eens naar beneden gevallen, gelukkig liep dat goed af. Als je vlak achter de deur gaat liggen kan het wel eens moeilijk worden door het watergeweld. Aan het trapje vastmaken mag niet meer, er lopen nu( voor de jachtschippers) stewards op de sluis die keurig je lijntjes aanpakken! Er wordt dus op je gelet
Vandaag met de fiets naar de sluis en via Almen weer op huis aan, ook dat is weer goed bevallen.
De Paradox paste met haar 110 meter lengte maar net in de sluis, ook in de breedte hield ze niet veel over. Het was druk vandaag waardoor er wachttijden ontstonden.
Op de Capricornus had iemand weinig fantasie toen hij de uitlaten installeerde, drie van die bochten op de bak, dat moet toch mooier kunnen?
Het schip uit Decin heeft een typisch Oost-Europees dekhuis, er varen veel Tsjechen met staal richting Twente.
Een bijzonder vrachtje werd gevormd door drie gekoppelde woonark-casco's, afkomstig uit Hardenberg met bestemming Hamburg, geduwd door een bejaarde sleepboot. De schipper vertelde dat het nog niet meeviel op ruim water, de bakken nemen veel water in en in elke bak staat een 20 m3/uur pomp om het spul drijvende te houden. De voorste bak is niet voorzien van een puntje dus met een beetje slecht weer moet er gepompt worden. De schipper vertelde dat er in de binnenvaart nu niet veel verdiend wordt en dat je dus niet te kieskeurig kunt zijn.
Wel leuk om eens even met een schipper te kletsen.
Vandaag met de fiets naar de sluis en via Almen weer op huis aan, ook dat is weer goed bevallen.
De Paradox paste met haar 110 meter lengte maar net in de sluis, ook in de breedte hield ze niet veel over. Het was druk vandaag waardoor er wachttijden ontstonden.
Op de Capricornus had iemand weinig fantasie toen hij de uitlaten installeerde, drie van die bochten op de bak, dat moet toch mooier kunnen?
Het schip uit Decin heeft een typisch Oost-Europees dekhuis, er varen veel Tsjechen met staal richting Twente.
Een bijzonder vrachtje werd gevormd door drie gekoppelde woonark-casco's, afkomstig uit Hardenberg met bestemming Hamburg, geduwd door een bejaarde sleepboot. De schipper vertelde dat het nog niet meeviel op ruim water, de bakken nemen veel water in en in elke bak staat een 20 m3/uur pomp om het spul drijvende te houden. De voorste bak is niet voorzien van een puntje dus met een beetje slecht weer moet er gepompt worden. De schipper vertelde dat er in de binnenvaart nu niet veel verdiend wordt en dat je dus niet te kieskeurig kunt zijn.
Wel leuk om eens even met een schipper te kletsen.