Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door v+d »

vervolg foto's
DSC06633zutphen de pol.JPG
DSC06633zutphen de pol.JPG (374.2 KiB) 7672 keer bekeken
DSC06634zutphen de pol.JPG
DSC06634zutphen de pol.JPG (400.11 KiB) 7672 keer bekeken
DSC06635zutphen de pol.JPG
DSC06635zutphen de pol.JPG (174.99 KiB) 7672 keer bekeken

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mooi verslaggie Jan- dat scheelt me weer behoorlijk in de reiskosten!!- met name die prachtige plaatjes van de Ijssel, al of niet vanaf een vuilnisbelt genomen. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door v+d »

Harry,
De jeugd wil volgend seizoen de sleper in Zutphen leggen, moeten ze wel eerst tegen de stroom in daar zien te komen.
En voor de winterstalling moet het ding dan met de stroom mee weer naar Woudsend, dat reisje lijkt mij wel wat.
Ik zal het fototoestel mee nemen en goed opletten bij Olst.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dat reisje lijkt mij wel wat.
Jan, dat soort reissies doen me gelijk denken aan " vroegaah in de vorige eeuw toen ik nog onschuldig was" :lol: ...kan het wel droooomen en hepput in 2010 met een oud BM'rtje nog weer eens gedeeltelijk over gedaan " for the memorieeeees"...in Wijhe in het water, en toen naar Wanneperveen aan de Belter en een paar daagies later weer terug en in Veessen er weer uut!Ik zal m'n ouwe water-kaarten vast opzoeken, mocht je volgend jaar een navigator of loods nodig hebben. In feite zou je dat fraaie opduwertje van je dan achter een bakkie moeten knopen :lol:
moeten ze wel eerst tegen de stroom in daar zien te komen.
Da's een kwestie van EN geduld EN vakkundig om de koppies van de kribben schieten om van de nering stroom gebruik te maken.....uiteraard zonder met de kont op de kei-en te geraken.Toen ik in 2008 met m'n roeiwherry van de Kop van't Laaand de Ijssel afzakte bleken de zandstrandjes van mijn jeugd te zijn veranderd in rotsgebergtetjes en kon ik pas bij Deventer tegenover de Welle het eerste zaaandstrandje opschieten.....verder beneden strooms waren ook de meeste strandjes " met de stroom mee" :lol: Ik zou wel een flink anker bij de hand houden met zo'n "kop & kont" opduwertje.....voor het onwaarschijnlijke geval DAT!
Ik zie een fraai verslaggie aankomen! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door v+d »

Het is al weer een maand geleden dat wij hier de laatste keer waren.
Omdat ik een nieuwe fiets heb en de accu, voor het weer opladen, eerst helemaal leeg gereden moet worden(ze verzinnen wat die Chinezen),ben ik maar weer eens naar de sluis te Eefde gefietst. Een rondje van 40 kilometer, het lijkt heel wat, maar stelt met zo'n fiets geen reet voor :)
Het kan natuurlijk ook aan de nieuwe pijpjes liggen, maar we hebben besloten geen Twizy mee te nemen naar Portugal dit jaar.
We gaan fietsen en moeten nu dus trainen :wink:
Nou ja, bij de sluis verzetten ze grond en er staat een damwandje voor meer ruimte bij de opvaart, verder was er nog niet veel te zien.
Een man met een oranje hesje aan houdt je tegen en wijst je de weg, mocht je die al kwijt zijn.
Het komt vast goed maar wordt pas leuk als ze met grote machines aan de gang gaan.
Er lag ook een schip met een lucht gestarte direct omkeerbare motor, het starten maakte zoveel lawaai dat je bijna van je fiets zou vallen, een zeeschip was er niets bij.
DSC06675sluis uitbreiding.JPG
DSC06675sluis uitbreiding.JPG (409.31 KiB) 7482 keer bekeken
DSC06677sluis uitbreiding.JPG
DSC06677sluis uitbreiding.JPG (411.77 KiB) 7482 keer bekeken
DSC06678sluis uitbreiding.JPG
DSC06678sluis uitbreiding.JPG (402.97 KiB) 7482 keer bekeken
DSC06679sluis uitbreiding.JPG
DSC06679sluis uitbreiding.JPG (306.76 KiB) 7482 keer bekeken
DSC06680sluis uitbreiding.JPG
DSC06680sluis uitbreiding.JPG (343.16 KiB) 7482 keer bekeken
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door peelander »

v+d schreef: 09 okt 2017 22:42 Het kan natuurlijk ook aan de nieuwe pijpjes liggen, maar we hebben besloten geen Twizy mee te nemen naar Portugal dit jaar.
We gaan fietsen en moeten nu dus trainen :wink:
Oei, gelukkig voor jullie elektrisch. Wij hebben een ander, zoals een vriend dat noemt, "Pluummobiel" gekocht. Elektrisch kan er nu FF niet vanaf. Ellebogenstoom dus maar.
Wanneer vertrekken jullie? Wij hebben tussen 20 en 25 november gepland.
groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door v+d »

Jan, wij willen de kerst doorbrengen op die hoge bult bij Evora Monte.
Daar stoken ze nog echte nieuwjaarsvuren.
Succes met je nieuwe Pluummobiel hou hem tussen de lijntjes.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door v+d »

Op 22/10/17 even bij de sluis wezen kijken.
Er begint wat, naast de kolk stond een grote groene machine, er zijn wat sloten gegraven en er is veel grond verplaatst.
Jammer is dat er een hoog hekwerk geplaatst gaat worden, wat het ingewikkeld maakt om vlak bij de sluis te komen.
Ik zal trachten er wat vaker langs te gaan tussen nu en 15 december.
DSC_0005werk bij sluis.JPG
DSC_0005werk bij sluis.JPG (422.01 KiB) 7419 keer bekeken
DSC_0006werk bij sluis.JPG
DSC_0006werk bij sluis.JPG (480.75 KiB) 7419 keer bekeken
DSC_0007werk bij sluis.JPG
DSC_0007werk bij sluis.JPG (378.86 KiB) 7419 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door v+d »

Vandaag even een rondje Eefde sluis en Almen gefietst, slecht weer voor oude kerels, althans ik krijg er dooie vingers van :(
Nou ja als de rest maar in leven blijft is het goed.
Geen moer te doen bij de sluis anders dan een bult grond verzetten, en die grond stonk onbehoorlijk.
Het fietspad langs de sluis is opgeofferd en er is een nieuwe sloot en natuurlijk nog meer hekwerk, hetgeen het er even niet leuker op maakt.
Wel mooi is dat je vanaf de tijdelijke omleiding een foto kan maken van een vrachtschip dat de sluis nadert, je ziet dan pas het hoogteverschil.
Bij de invaart van de sluis is een sleepboot iets onduidelijks aan het doen, ook inzoomen helpt niet om er achter te komen wat daar gebeurt.
Wellicht staat er morgen iets van in de krant, pas nog waren ze een matroos kwijt, die was helaas verdronken en is inmiddels gevonden.
Voor de brug naar Almen heeft een Duitse tanker zich zo laag mogelijk gemaakt.
Via een omweg fietsen we terug naar Almen en drinken koffie bij de Hoofdige Boer, een bekend hotel waar nu even weinig te beleven is.
Aan de overzijde van dat hotel laat mevrouw Pon een museum bouwen dat zal gaan over de dichter Staring, er komen ook een b+b en wat huizen bij.
Almen is net als het Almelo van Finkers, maar zelfs een stoplicht ontbreekt hier :wink:
Prachtig stil dorpje waar je in de omgeving mooie wandel- of fietstochten kunt maken of natuurlijk bij de Hoofdige Boer wild kunt gaan eten.
Dat wild is wellicht niet zo wild, op het zandpad naar de Berkel liep een tiental mooie fazanten rustig te kuieren.
"Een beetje zout op de staart en ze zijn voor jou " zei mijn opa dan vroeger.
DSC06717sluis staring.JPG
DSC06717sluis staring.JPG (380.77 KiB) 7291 keer bekeken
DSC06718sluis staring.JPG
DSC06718sluis staring.JPG (362.98 KiB) 7291 keer bekeken
DSC06719sluis staring.JPG
DSC06719sluis staring.JPG (401.94 KiB) 7291 keer bekeken
DSC06720sluis staring.JPG
DSC06720sluis staring.JPG (191.57 KiB) 7291 keer bekeken
DSC06721sluis staring.JPG
DSC06721sluis staring.JPG (416.68 KiB) 7291 keer bekeken
DSC06722sluis staring.JPG
DSC06722sluis staring.JPG (346.2 KiB) 7291 keer bekeken
DSC06724sluis staring.JPG
DSC06724sluis staring.JPG (430.83 KiB) 7291 keer bekeken
DSC06726sluis staring.JPG
DSC06726sluis staring.JPG (457.37 KiB) 7291 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

ik krijg er dooie vingers van
Warme wantjes, Jan. :)
Geen handschoenen met vingers.


Plaats reactie