Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hoe is het mogelijk dat die mensen daar kunnen werken. Als ik de foto zie zou het de Boedha in aanbouw kunnen zijn op de randweg in KohnKean. Maar ze lijken allemaal op elkaar. Zal het Tou vragen als die weer opduikt want die is ook naar de tempel geweest i.v.m. beëindiging van de vasten tijd. Zo noem ik het maar even. Ze is nu met vriendinnen aan het napraten, bij een hapje en een drankje neem ik aan. Als ze het weet melden we dat natuurlijk.
Groet, Wycher

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Wycher schreef:Hoe is het mogelijk dat die mensen daar kunnen werken. Als ik de foto zie zou het de Boedha in aanbouw kunnen zijn op de randweg in KohnKean. Maar ze lijken allemaal op elkaar. Zal het Tou vragen als die weer opduikt want die is ook naar de tempel geweest i.v.m. beëindiging van de vasten tijd. Zo noem ik het maar even. Ze is nu met vriendinnen aan het napraten, bij een hapje en een drankje neem ik aan. Als ze het weet melden we dat natuurlijk.
Groet, Wycher
Ondertussen is Jeab al weer twee keer terug geweest........1e keer "telefoon vergeten"....5 minuten later "worsten vergeten"....... :lol:
Heb maar niet te veel afgeleid om te vragen waar de locatie is,anders krijg IK nog de schuld van "het vergeten"..... :idea:
Fijne dag verder Wycher,alhoewel het al weer opschiet dat de avond valt bij jou. (14.10)

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

"Een hondenleven in Thailand"......(2)

Afbeelding

Als je een beetje een dierenhart hebt, dan zal dat in Thailand regelmatig gebroken worden.
Want aan zwerfdieren geen gebrek. Maar pas op met de zwerfhonden van Thailand.
Ze kunnen gevaarlijk zijn.
Je ziet er eentje hinken, hij heeft pijn aan achterpoot,hij trekt er een beetje mee.....


Afbeelding

Meelijwekkend roep je hem aan. Een Thai begin van een afstandje naar je te roepen en wild met zijn armen te zwaaien,je slaat er geen acht op en loopt op het arme beestje toe.
De Thai trekt een sprintje en geeft de hond een trap, die jankend wegspringt en zich uit de voeten maakt. Je bloed begin te koken. Wat een barbaar, wat denkt hij wel. Je beeld van de Thai is voorgoed bijgesteld. Het zijn dierenmishandelaars die hun honden eten.
Ik kwam al snel achter de waarheid......


Afbeelding
Op de begraafplaats In Phangkon kwam ik erachter dat het inderdaad gevaarlijke beesten zijn toen een roedel honden om Kevin heen gingen staan en hun tanden al grommend lieten zien.
Met een stok heb ik de grootste een mep gegeven waarna het ploegje er vandoor ging.


Afbeelding

Dus de Thai had mij waarschijnlijk door zijn trap naar de hond een paar hechtingen en een ziekenhuisbezoek bespaard. Of misschien zelf het leven gered.
Elk jaar komen er tientallen mensen om het leven door aanvallen van straathonden. En dan niet alleen van de beten, maar ook van rabiës (hondsdolheid).
Onze huisdieren zijn namelijk gewend aan hun luxeleventje en zijn hun baasje daar dankbaar voor.
In Thailand, en zeker op het platteland, worden honden gebruikt voor de bewaking. Ze worden zelfs vals gemaakt.


Afbeelding

Iedere dag als je met de auto onderweg bent zie je wel een paar dode honden op de weg liggen die aangereden zijn.
Mijzelf is dat ook overkomen toen wij uit Chianrai vertrokken en onderweg gingen naar Pai.

Afbeelding

Een vierbaansweg waar ik aan de rechterkant reed en ik in de verte al een grote hond zag lopen ter grootte van een Duitse herder.....
De weg werd gescheiden door een betonnen vangrail en kon de hond dus nergens naar toe.

Hij liep weer terug naar de derde rijbaan richting kant van de weg maar werd bijna geschept door een auto..........
Door de schrikreactie achteruit kwam hij op mijn rijbaan terecht en knalde op de koeienvanger voorop mijn auto en seconden later verdween hij onder mijn wielen..........boemboem......
In mijn achteruitkijkspiegel zag ik mijn achterligger uitwijken waarna hij tegen de betonnen afscheiding reed en het achteropkomend verkeer op de andere rijbanen ook op elkaar knalden.


Kijk eens hoe er zo maar een ongeluk kan gebeuren door een hond KLIK >>> HIER

Er zijn volgens de laatste gegevens ongeveer 8,5 miljoen honden in Thailand waarvan er 700.000 zonder baasje leven. Een deel ervan wordt gevangen en naar een asiel gebracht waar er maar weinig een baasje vinden. Van de 700.000 honden, en hier begint de ellende, heeft 60% rabies ofwel hondsdolheid. Daar zit het gevaar in voor mensen.

Een beet van een niet aan mensen gewende hond met hondsdolheid, kan in potentie tot zeer zware gevolgen leiden, zelfs tot de dood. Een beet van een hond moet dan ook nooit licht worden opgevat en vraagt echt om een bezoek aan een ziekenhuis of minstens een dokter


"Een hondenleven in Thailand"......
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Bedrijven met Nederlandse roots in Thailand..(1)

Denk dat Mammoet voor de meeste Nederlanders hier wel een begrip is :idea:
Kwam er toevallig een tijdje geleden langs.

Foto,s onder:Mammoet Thailand Rayong.


Afbeelding

Afbeelding

Wilde op het terrein een paar foto,s maken,maar werd door de portier niet goedgekeurd na een telefoontje naar zijn chef.
Mocht wel een afspraak maken voor later een rondleiding,en heb mijn visite-kaartje achter gelaten voor een Engelse heer die waarschijnlijk daar de scepter zwaait over een bepaald deel van hun transport-tak.


Afbeelding

Bedrijven met Nederlandse roots in Thailand...
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Eigenaardigheden in Thailand (1)

Als ik Kevin naar school heb gebracht wil ik op de terugweg nog wel eens een stukje "afsnijden" door binnendoor te rijden met de brommer.
Het is eigenlijk niet meer dan een zandpad door een stukje"bos" tussen de bebouwing.
Het pad is waarschijnlijk gevormd door mensen die door het open stukje zijn gaan rijden,met dezelfde overweging als ik.........de weg verkorten.
Men dumpt hier in het donker ook zijn vuil zo te zien,want in de bossage zie je allemaal troep liggen.


Afbeelding

Op de hoek van het zandpad heeft men echter een andere stortplaats gemaakt........
Een stortplaats die bestaat uit de zgn.geestenhuisjes.
Een voorbijganger moet lachen als ik het geestenhuisjes-kerkhof sta te fotograferen,en loopt er snel langs.
Ik vraag het aan mijn vrouw Jeab of zij mij kan vertellen waarom zo'n stortplaats eigenlijk bestaat,en waarom men dat niet gewoon met de vuilnisman kan meegeven?


Afbeelding

Een echt duidelijk antwoord krijg ik niet zoals gewoonlijk,maar begrijp eruit dat zo'n "stortplaats"altijd bij een driesprong zou moeten zijn zodat de geesten zelf hun weg kunnen kiezen.........

Eigenaardigheden in Thailand
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door leo-shof »

Ron dit zag ik op een ander forum van iemand die daar nu is:
( Vledder is iemand die een vraag stelde)


Het land is in diepe rouw Vledder. De Koning was een bijzonder geliefd man. Heeft heel veel goeds gedaan voor Thailand en de Thai. In zijn 70 jaar koningsschap (!!) heeft de man absoluut heel veel respekt opgebouwd. En dat respekt wordt nu door de Thai betuigd.
 
Het is gerust niet zo dat het hele land stilstaat. Bars en kroegen mogen gewoon open en alcohol verkopen. Maar de meeste bars, hier in Hua Hin tenminste, blijven dicht tot morgen. Ook in het restaurant waar we gisteren aten werden geen alcoholhoudende dranken geschonken. Hoewel het dus wel is toegestaan.
 
De enige restricties die er zijn opgelegd zijn dat alles dicht moet zijn om 1u. Dat er geen luide muziek mag klinken. En dat er geen feesten of evenementen worden getolereerd.
Inderdaad vernam ik al iets van een stel dat dit weekend zou trouwen. Maar dat feest is dus voorlopig opgeschort. En een kennis van me zou volgend weekend zijn nieuwe bar feestelijk openen. Die opening zal wel lukken, maar naar ik aanneem zonder de geplande band.
 
Dan zijn inderdaad alle televisiekanalen overgegaan op zwart-wit voor dertig dagen. Op de staatstelevisie nu alleen beelden die verband houden met het verscheiden van Koning Bhumibol. Live beelden van herdenkingen in Bangkok en de rest van het land. Archiefbeelden van de Koning die gemaakt zijn in zijn jonge jaren op de diverse projecten die hij aanstuurde en bij bezoeken aan de bevolking. Brieven die zijn gestuurd door diverse wereldleiders om de Koninklijke familie en de bevolking een hart onder de riem te steken. (ook eentje van Koning Willem Alexander!)
Alle beelden zijn omrand met grijs.
 
Geen van de populaire soaps dus op televisie voor een maand. We werken de betaalde filmkanalen en Netflix gewoon weer, na een tijdje afgesloten te zijn.
 
Verder geeft de bevolking netjes gehoor aan de oproep voor een 'bescheiden' kledingkeuze. Dus geen bloemetjesjurken en Hawaii-shirts. Maar iedereen in stemmig zwart of wit. Plotseling duiken er ook overal stalletjes op trouwens waar je zwarte shirts kan kopen. En schijnbaar kun je zelfs gratis zwarte shirts bestellen. Tot maatje 'L', dus nutteloos voor ondergetekende. Maar die heeft sowieso al weinig anders dan zwart in de kast liggen...
 
Zelf zijn we op het strand gewoon open. De doelgroep voor mijn vrouws' strandbar zijn voornamelijk toeristen. Thais gaan overdag per definitie al niet naar strand uit angst om een kleurtje te krijgen, dus zullen we de lokale bevolking niet snel schofferen.
Een klein voordeeltje wel is dat de koers van de Thaise Baht omlaag is gegaan. Goedkoop pinnen dus...
 
Voor wat betreft de toekomst: hier in Hua Hin gaan morgen de bars weer open. Er is in eerste instantie een rouwperiode van een maand. Dan volgt een 'bezinningsperiode' van een jaar. Voorlopig even een jaar zonder Koning dus. Zijn opvolger heeft al aangegeven 'nog niet klaar te zijn' voor de taak.
 
Het lichaam van de Koning is inmiddels overgebracht naar het Koninklijke mortuarium. 'Gewone' stervelingen worden hier na 3, 5 of 7 dagen (altijd oneven) gecremeerd. Maar in dit geval kan het wel een jaar of langer duren.
 
Al met al is het wel aangrijpend om te zien hoe aangeslagen de bevolking is door de dood van Koning Bhumibol. Een groot en intens goed man is van ons heen gegaan en dat wordt op gepaste wijze herdacht.
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Hoi Leo

De dingen die er staan heb ik een paar dagen terug ook geschreven,misschien is dat jou ontgaan?
Ik heb dagelijks contact met familie en vrienden in Thailand die daadwerkelijk in Thailand wonen......meestal hebben die een andere kijk op de zaak,en zien/horen dingen die de buitenlander ontgaat.
Wat betreft het stukje;'Een klein voordeeltje wel is dat de koers van de Thaise Baht omlaag is gegaan. Goedkoop pinnen dus..."
Waarschijnlijk niet erg goed met rekenen....
De Thaise Bath is gestegen t.o.v.de euro............vorige week kreeg je er nog ruim 40 THB voor 1 euro,nu nog maar 38! :lol:

1 EUR = 38.772 THB

Kijk naar de historie van de koers KLIK >>> HIER

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Rouw in Thailand: Zwarte kleding soms al uitverkocht en verbod voor hoge priizen

Aan wetten en maatregelen ontbreekt het niet in Thailand, alleen of er sprake is van handhaving is een tweede. Desondanks zijn kledingverkopers gewaarschuwd voor prijsopdrijving van zwarte kleding.

Afbeelding
Op de spandoeken staat te lezen dat de zwarte kleding uitverkocht is in een shop in Pratunam

Als ze onredelijk hoge prijzen vragen, hamsteren of de kleding niet duidelijk van een prijskaartje voorzien, lopen ze het risico van een gevangenisstraf van maximaal zeven jaar en/of een boete tot 140.000 baht.

Het ministerie van handel vermoedt dat de verkopers willen profiteren van de enorme vraag naar zwarte kleding en heeft ze gewaarschuwd. Ambtenaren moeten de prijzen controleren en overtreders aanpakken.

In Bangkok is de vraag naar zwarte kleding zo groot dat een aantal winkels zijn uitverkocht. Voor een T-shirt wordt gemiddeld 150 baht gevraagd. Een zwarte blouse kost al snel 300 – 900 baht.

Mannen mogen mogen zwarte ook witte shirts dragen, vrouwen dienen alleen zwarte kleding te dragen. Toeristen wordt gevraagd vooral donkere kleuren te dragen. Ambtenaren moeten een jaar lang zwarte kleding dragen op hun werk en sommige bedrijven hebben de werknemers ook een kledingvoorschrift gegeven.


Lees de hele story in de BANGKOK POST : HIER
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Bangkok (3)

Bangkok ‘you like it or you hate it’.

Bangkok zal je niet bij de eerste aanblik betoveren. Sterker nog, ‘you like it or you hate it’.
En om het beeld nog maar wat scherper te stellen, Bangkok stinkt, is vervuild, vervallen, lawaaiig, benauwd, chaotisch en druk.
Heel erg druk zelfs. Een menselijke mierennest waar iedereen door elkaar heen krioelt op zoek naar een bestemming.

Afbeelding

Maar als je van de eerste schrik bekomen bent en je bereid bent je open te stellen voor een metropool die behoort tot de belangrijkste en meest exotische steden van het Oosten, dan zie je ook veel bijzonders.
Want Bangkok is een mix van emoties die al je zintuigen zal prikkelen.
De geuren, geluiden, kleuren en de hectiek zullen een onuitwisbare indruk op je maken.

Afbeelding

Zowel positief als negatief. Maar pas als je het zelf gezien hebt kan je er over oordelen.
Ben je in de gelegenheid? Pak die kans! En blijf vooral een paar dagen, want je zult eerst moeten acclimatiseren om het te kunnen bevatten.

Bangkok moet je gezien hebben al is het maar één keer in je leven!


Video: Bangkok, the Beauty of Faith : HIER

Bangkok
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Om de vele voor-oordelen wat Pattaya betreft een andere kijk te geven,wil ik hier wat dingen plaatsen wat er zoal allemaal in Pattaya en in de directe omgeving te doen is.
Pattaya staat natuurlijk bekend om zijn vele kroegen,dames die zich liggend staande moeten houden en gogo-bars.
De zogenoemde sex-toeristen kunnen hier hun hart ophalen in deze bruisende stad.

Toch heeft Pattaya nog meer te bieden,en kan men hier met een gerust hart met een gezin op vakantie gaan.
Ik realiseer mijzelf dat er wel wat mensen zijn die absoluut niets met deze stad (het Sodom en Gommora van Thailand) te maken willen hebben,maar wil toch wel een paar leuke bezigheden hier plaatsen voor mensen die zich afvragen of zij met hun gezin vakantie kunnen vieren in Pattaya.


Dierentuinen etc.in Thailand (2)

Khao Kheow Open Zoo

Op zo,n ruim half uurtje rijden met de auto vanaf Pattaya,ligt khao kheow open zoo .
Terwijl op hun website een reisduur vanaf Pattaya 90 minuten wordt genoemd,kom ik zelf echt niet verder dan 40-45 minuten aangezien de afstand niet meer dan 50 kilometer bedraagt.

De laatse 10 kilometer is een leuk stukje om te rijden,en is blijkbaar door het bergachtige gebied een graag geziene lokatie voor mensen die op hun racefiets wat hellingen willen nemen.
Veel Thaise renners vandaag,maar ook de felang is aardig vertegenwoordigd.


Afbeelding
Bij aankomst Zoo rijden we langs de kassa,waar voor mijn Thaise vrouw 70thb entree betaald moet worden.
Voor Kevin van 7 jaar 15thb en voor mijn persoontje 100thb.


Vreemd genoeg had ik gisteren op hun website gelezen dat de entree-prijzen 300 thb per persoon zouden zijn,maar bij het tonen van mijn Thais rijbewijs wordt er op geen enkele wijze moeite gedaan om de felangprijs te laten betalen,integendeel zelfs aangezien de dame aan de kassa zelf aan Jeab vroeg of ik een retirement-visa had en/of Thai rijbewijs.
Ben ondertussen wel anders gewend hier in Pattaya waar de felang meestal wel kan rekenen op "special prices"......
Vroeg mij eigenlijk al af wat het welbekende "addertje onder het gras" zou wezen..........
Duur eten in de Zoo,voor diverse atractie,s wederom betalen of er zou helemaal niets aan zijn,was mijn idee....... :wink:
(100thb=2,50 euro)


Afbeelding
We konden met onze auto de trip door het open park rijden,of we konden een golf-wagentje huren.
We besloten het tweede te doen,en na het parkeren van de auto gingen we eens kijken wat de prijs zou zijn voor een vierpersoons golfwagentje.


Voor twee uurtjes met het golfwagentje werd 300thb gerekend,en elk vervolguur zou 100thb kosten.
Eenmaal in het karretje plaats te hebben genomen begonnen we relaxed de tour,die je zelf in elke gewenste volgorde mag maken.


Afbeelding

Eerst maar even wat gegeten in 1 van de talloze eetgelegenheden die kris-kras door het park verspreid liggen,en waar echt geen dure prijzen worden gerekend voor hun diverse etenswaren.

Afbeelding
Als enig minpuntje wil ik wel aanmerken dat als je met kinderen deze tour gaat doen,je heel goed moet opletten voor de welbekende Thaise onveiligheid van trappen,afstapjes,afrasteringen met grote gaten en meer van dat soort dingen.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de flight off the Gibbon kun je hier boeken,maar wij wilden dat een volgende keer doen.
... :idea:

Flight off the Gibbon : HIER

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik vandaag in de grootste vogelkooi van mijn leven heb gelopen,waar ik eigenlijk geen afmetingen van kan inschatten.

Afbeelding

Mooie gekleurde vogels vliegen door de kooi,en ook de grondvogels zijn in talrijke soorten vertegenwoordigd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Buiten de kooi gekomen,mag je met een neushoornvogel op de foto,en de kosten bedragen 20thb.
Zo zijn er meer dieren waar je mee op de foto mag,en evenzo zijn de kosten 20thb (50cent)


Verder rijdend door het park zie overal de wilde apen die je graag willen beroven van eventuele etenswaren,zonnebrillen,camera,s enz........
Brutale apen?.....ja,dat zijn het zeker,en kijk maar uit dat je bij een aanval niet gebeten wordt.


Afbeelding

Afbeelding
Op sommige plaatsen is een waarschuwingsbord geplaatst om niet uit de auto te gaan en om de ramen gesloten te houden......
Het vreemde daarvan is dat ik en anderen gewoon met het open golfwagentje die gebieden door rijden.......


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grote borden op de route geven weer waar je je bevindt,en kan je de keuze maken welke kant je op wil.

Wij hebben eigenlijk maar 4 uurtjes een bezoek gebracht aan het park,maar ik denk dat je na drie volle dagen nog niet echt alles goed hebt gezien.
Op de website staan alle evenementen die er te doen zijn,zoals Flight of the Gibbon of de Night Safari


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En natuurlijk zijn er ook olifanten......
Afbeelding

Afbeelding
Zo......weer 20 thb voor het baasje verdiend,haha.
Afbeelding

Heel veel dieren heb ik niet beschreven in dit stukje,maar er zijn er heel veel.
Als je een leuke dag met je familie wil hebben is dit zeker aan te bevelen,en voor het geld hoef je het echt niet te laten.
Je kan hier echt meerdere dagen verpozen.
Later gaan we zeker nog eens terug en willen we de night-safari gaan doen
.

Zie voor meer info : HIER

Dierentuinen etc.in Thailand.
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten