Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Good day to you mr. Ryan (Ron), Mooie reportage, zo is het leven hier met vele aspecten die wij in Nederland niet kennen. Die slang was wel indrukwekkend maar zo groot heb ik ze hier nog niet gezien. Deze week twee in de tuin gehad maar ongeveer 1.40 cm. Eén was een rattenslang , die andere weet ik niet was rood/bruin van kleur en dik. Hebben de buren ook weer lekker gegeten want het schijnt lekkerder te zijn dan paling volgens Tou. Rijbewijs, ook zo iets, moet volgende week verlengen in Kalasin en daarna naar Sakhon Nakon voor 90 dagen melding. Zou mooi zijn als daar ook een Germaan zit die vlees en vlees artikelen verkoopt. In deze uithoek kom je weinig tegen op dit gebied. Lotas/Big C zijn voor ons de aangewezen plaatsen om te storen en soms de bij de Top markt. Maar wel vreselijk duur. De tijd van oogsten staat ook weer voor de deur en dan moet deze hobby boer ook weer aan de bak om het eten voor het volgend jaar weer veilig te stellen. Kijk weer uit naar het volgende verslag met jouw belevenissen.
Groet, Wycher

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Hi Wycher.

Is mijn rijbewijs niet hoor die ik plaatste........ :lol:
Die van mijn is waarschijnlijk net als die van jou 5 jaar geldig.....de mijne bijna 6 jaar,ligt er aan wanneer jij hem vernieuwd.
kan mijn oude laptop niet aan de praat krijgen,jammer daar staan volgens mij foto.s op van een eettent en zou ik naar de naam kunnen kijken.
Op het net weinig te vinden trouwens van Sakon Nakhon wbt lekkere zaakjes.

Hooguit deze.> :idea:

Groetjes Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

10 Oktober 2013


Dinsdagmiddag regende het ineens heel hard,een ware wolkbreuk diende zich aan,en binnen een paar minuten stonden de straten blank.
Ikzelf vind dat altijd wel iets hebben,helemaal als ik lekker droog thuis zit,en de temperatuur toch wel dagelijks rond de 31 graden schommelt.

Kevin kwam binnen rennen en schreeuwde:Pa,pa....kom kijken,een hele grote kikker.........
Waar dan Kevin,vroeg ik hem,en hij sleurde mij haast mee naar buiten om het beestje te zien voor hij weg zou zijn.

Afbeelding

Een grote pad zat op zijn gemak in de regen op de rand van wat aanplanting vlak onder de carport.
Ik mocht hem even fotograferen,en nam toen zijn intrek onder de plantenhaag,waarin hij verdween,mede geholpen door zijn uitstekende camouflage-kleuren.


Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

10 Oktober 2013

Vandaag maar weer eens de naam van dit topic eer aan doen,en gewoon een klein stukje uit het dagelijks gebeuren hier in Thailand schrijven.
Zijn de afgelopen weken niet ver weg geweest,ten eerste door een jichtaanval,en ten tweede doordat Kevin natuurlijk dagelijks naar school moet.

Dus even een klein inkijkje in Vandaag de dag in Pattaya Thailand,door mijn ogen gezien.


09-10-2013 17.00
Even naar de markt om de hoek met Jeab en kleine Simon.


De Thai kookt eigenlijk zelf haast nooit,of er moet visite komen,dan slooft hij/zij zich extra uit om verschillende gerechten klaar te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze moeten dan wel van tevoren weten wanneer de visite komt,want sommige gerechten nemen veel tijd in beslag en zullen een dag van tevoren al hun voorbereidingen nodig hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Produkten zoals groenten,vlees,kip en vis zijn op de markt vers te verkrijgen en zelfs de vissen leven nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De prijzen vallen allemaal wel mee op de markt en zijn niet te vergelijken met de supermarkten,welke op het niveau van Nederlandse supermarkten ligt.

Afbeelding

Afbeelding

De armere Thai zal je daar ook niet snel of nooit vinden,aangezien de prijzen veel te hoog liggen voor hun budget.

Afbeelding

Afbeelding

Maar waarom zou je zelf koken als alle soorten gerechten kant en klaar bereid op de markt liggen,voor een prijs waar je het zelf nooit voor kan maken....!?

Afbeelding

Jeab haalt meestal haar eten dan ook op de markt om de hoek,waar ik af en toe ook wel wat van eet,maar liever toch mijn eigen potje klaar maak in onze eigen keuken...
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

21 Oktober 2013

Kevin 8 jaar

Een ieder was vanmorgen weer vroeg uit de veren,en Siam (tante van Jeab) was met nicht Ya al bijtijds inkopen aanhet doen.
Reden is de verjaardag van onze zoon Kevin,die vandaag 8 jaar is geworden en daar hoort natuurlijk een feestje bij.


Afbeelding

Afbeelding

Nicht Ya en Jeab zijn druk bezig om de boel te versieren

Afbeelding

Daar hoort natuurlijk een taart bij.

Afbeelding

Huur even een paar tafels en stoelen Jeab,zeg ik tegen haar
Waarom?.....gaan ze lekker op de grond zitten,is haar antwoord.......yep,....thats Thailand. ???


Afbeelding

Tante Siam stond vanmorgen al vroeg in de keuken en was bezig met een grote pan eten te maken voor onze gasten die later een hapje en een hopje komen halen.

Afbeelding

Aangezien Kevin net zo goed half Nederlands is,besluit ik dat er ook een Nederlands hapje van de partij zal moeten wezen,dus gehaktballetjes met pindasaus.
Potje pindakaas betaal je hier zo,n 5 euro voor,en niet eens onze kwaliteit (Calve)

Afbeelding

Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

s mijn rijbewijs niet hoor die ik plaatste........ :lol:
Die van mijn is waarschijnlijk net als die van jou 5 jaar geldig.....de mijne bijna 6 jaar,ligt er aan wanneer jij hem vernieuwd.
kan mijn oude laptop niet aan de praat krijgen,jammer daar staan volgens mij foto.s op van een eettent en zou ik naar de naam kunnen kijken.
Op het net weinig te vinden trouwens van Sakon Nakhon wbt lekkere zaakjes.

Dacht al zo'n jonge god op die foto, nee dacht dat het jouw rijbewijs was, niet goed gekeken. Zal wel zien of men moeilijk doet over het verlengen, de regels wisselen nogal. Ook per persoon maar ik heb goede hulp dus het zal wel weer loslopen. Kleuren blind ben ik nog niet en aan de touwtjes trekken voor het inparkeren moet ook nog wel lukken. Die zaak in Sakon ken ik, kopen er wel eens iets maar zal het eens vragen aan iemand bij Immigration. Die komt hier uit het volgende dorp en meestal wel vriendelijk. Ook een levensgenieter dus wie weet.
Bedankt voor het zoeken, we spreken elkaar weer.

Groet, Wycher
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Partijtje voetballen voor de deur.

Afbeelding

Simon wil ook even op de straat kijken,wat de grotere kinderen allemaal uitspoken.

Afbeelding

Een vriendinnetje van Kevin met haar kleine zusje zijn natuurlijk ook uitgenodigd.

Afbeelding

Twee vriendjes van Kevin,links Daniel een mix van Rus/Thai en rechts Erik een mix van Finland/Thai

Afbeelding

De kaarsjes op de taart moeten natuurlijk ook uitgeblazen worden,voor de taart kan worden aangesneden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oom Bing moet morgen weer vroeg zijn aannemers-werkzaamheden gaan doen,dus drinkt een flesje water,en neemt Kevin maar een biertje.......

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De taart smaakt lekker vinden de kinderen.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Willem Visser »

Gefeliciteerd met Kevin!
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Bedankt Willem

Is ondertussen alweer 11 jaar geleden dat je één van de eerste foto,s van Kevin nam.
Ja,de tijd gaat snel.
Groeten aan Anneke.

Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten