Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Het verkeer in Thailand (2)

Een ongeluk zit in een klein hoekje......

Afbeelding

Dagelijks verliezen er 75 mensen in Thailand hun leven in het verkeer.
Ik bracht altijd mijn zoon Kevin naar school in Pattaya,en zei een keer tegen mijn vrouw Jeab "geef mij de camera even mee".....
Waarom was haar vraag...
"Ik wil een paar foto,s maken van het ongeluk wat ik zo tegen kom" antwoordde ik.........
Met een ietwat verbaasd gezicht gaf zij mij de camera....maar vroeg wel:welk ongeluk dan?!
Ik antwoordde:Ik kom iedere dag een ongeluk tegen op de route van 10 minuten naar de school van Kevin......!
En natuurlijk was het weer raak op de Sukumvithroad,zoals altijd...... :!:

Ik maakte de volgende reportage:


Afbeelding

Sukumvith-road is een drukke verkeersader waar heel hard wordt gereden.

Afbeelding

De weg bestaat uit vier rijbanen,waarvan de meest linkse meestal vol staat met van alles en nog wat.
Op de Sukumvith worden snelheden gereden van boven de 100km/p.u ,en dan zeker in de middag als een ieder naar huis gaat of de kinderen van school moet halen.


Afbeelding

Ik werd al een paar keer gepasseerd door de vrijwilligers die voor de politie altijd eigenlijk als eerste aanwezig zijn bij de dagelijkse ongelukken.
Deze mensen rijden gewoon op een brommer en zijn soms uitgerust met sirene en zwaailicht.


Ook dit keer was het geen loos alarm,zag ik in de verte......
Een vrachtwagen had een overstekende bromfietser geschept en een aardig eind meegesleept.


Afbeelding

Ik vond het ongelooflijk dat dit jochie zo licht gewond was,na een eind te zijn meegesleept door de truck terwijl zijn voorwiel klem zat onder het wiel....

Afbeelding

De remsporen zijn herhaaldelijk te zien op het wegdek,en geeft ook wel een idee van de snelheid van de vrachtwagen,toen hij de bromfietser raakte.

Afbeelding

Ondertussen dat de politie arriveert,wil er toch nog even een kleinere vrachtwagen langs de betrokken vrachtauto rijden,terwijl een blinde ziet dat dat niet gaat,ondertussen zijn spiegel er afrijdend....
Er ontstaat bijna een handgemeen tussen het normaal als vredelievend bekend staand volkje
.

Afbeelding

Afbeelding

Ook mamma agent neemt wat foto,s van de situatie,terwijl haar collega,s proberen het verkeer weer op gang te brengen wat in een mum vast komt te staan.....

Afbeelding

De ambulance is wonderwaarlijk snel aanwezig,zich door het vele verkeer doorwurmend......

Afbeelding

Deze zwarte auto ( foto onder) reed met een sneltreinvaart voorbij,waarschijnlijk naar een ander ongeluk,als ik de zwaai-gebaren van de politie moet geloven.

Afbeelding

Ongeveer gelijktijdig met de ambulance komt ook de moeder van die jongen aan op de plaats des onheils.......


Afbeelding

Ik denk dat deze knaap van geluk mag spreken,en dat hij er zo op het oog,lichtgewond van afkomt....

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto onder staat zo,n vrijwilliger die uitgerust met een portofoon in verbinding staat met de andere hulpverleners.

Afbeelding

Echt waar,dit soort zaken zijn vele en vele malen aan de orde van de dag op de Sukumvith-road in Pattaya.
(En natuurlijk in heel Pattaya)
Het is ongelooflijk als je ook ziet hoe ze die wagens in elkaar (zeg maar UIT elkaar) kunnen rijden,het is haast niet te geloven.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het verkeer in Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door leo-shof »

Dat is een heftige foto Ron !
Dan moet je als hulpverlener ook sterk in je schoentjes staan
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding Breaking gerucht....

Afbeelding

Ik hoor net van mijn vrouw Jeab dat de Thaise koning Bhumibol overleden is......men durft er nog niet openlijk over te spreken,maar het gerucht is er..
De dochter van de Koning is met spoed terug geroepen naar Thailand,zij was op bezoek in Utrecht voor een congres.
De zoon heeft een afspraak in Duitsland afgezegd.
Nou,hou je hart dan maar vast als westerling zijnde die daar momenteel vast woont.......
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Thaise beurs onderuit na zorgen over gezondheid Bhumibol

NOS‎ - 1 uur geleden

De beurs in Thailand is hard onderuit gegaan na nieuwe berichten over de verslechterende gezondheid van koning Bhumibol. De kroonprins, Vajiralongkorn, heeft een bezoek aan een universiteit afgezegd en is vanuit Duitsland teruggevlogen naar Thailand.

Bhumibol is de langst zittende vorst ter wereld. Hij werd in 1946 koning van Thailand, maar werd officieel pas in 1950 gekroond. De afgelopen dagen ging zijn gezondheid achteruit: hij kampt met een bloedvergiftiging en een longontsteking.
De beurs in Thailand ging eerder vandaag met bijna 7 procent omlaag. Later herstelde de beurs zich iets: -2,5 procent.

Geruchten over het overlijden van Bhumibol werden versterkt nadat op sociale media was gemeld dat de premier een officiële mededeling zou doen. Dat werd later door de Thaise regering ontkend. Wel heeft de premier een bezoek aan de provincie Chonburi afgezegd.
Bhumibol, ook bekend als Rama IX, is zeer geliefd in Thailand. Op straat worden veel foto’s van hem afgebeeld en ook op andere plaatsen, zoals in bioscopen wordt hij vereerd.

De koning is in januari dit jaar voor het laatst in het openbaar verschenen. Daarvoor was hij in mei vorig jaar te zien, toen werd gevierd dat hij 65 jaar op de troon zat. Speciaal voor die gelegenheid verliet hij voor het eerst in ruim een half jaar het ziekenhuis.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door jdbvos »

Nou,hou je hart dan maar vast als westerling zijnde die daar momenteel vast woont.......
Hoe dat zo, Ron ?
Ze kunnen die westerlingen daar dat toch niet op eoa manier 'aanrekenen'?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Hallo jdbvos

Ik bedoel ermee te zeggen dat niet zeker is wie het stokje gaat overnemen........
Het is niet zeker dat Thailand een monarchie blijft.............misschien nemen de Militairen de macht over!?

Afbeelding
De kroonpins Maha Vajiralongkorn

De zoon heeft niet zo'n goed verleden,als ik het maar even zacht moet verwoorden, maar wil daar niet verder over uitbreiden om bepaalde redenen.

Wat gebeurt er als de Militairen de dienst gaan uitmaken.....
Heden ten dage moet de Westerling al aan heeeeeeeel veel voorwaarden voldoen om in Thailand te mogen wonen,gelukzoekers hebben ze daar echt niet nodig.
Dat onderwerp licht ik later nog toe in dit topic,aangezien er heel veel over te schrijven valt.
Men zal zich verbazen wat de Westerling allemaal voor elkaar moet hebben en wat er vereist wordt.....het is geen Nederland waar alles maar wordt "gedoogd".... :lol:....kunnen wij nog wat van leren!

Groet Ron.

12 Oct 2016 at 16:11 (Thai time) is 5 uur later dan bij ons.

Lees de Bangkok Post:http://www.bangkokpost.com/news/general ... y-for-king
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

De 5 grootste roddels over prinses Sirindhorn van Thailand

http://www.beaumonde.nl/royalty/buzz-ro ... n-thailand

Over de Kroonprins denkt men zo ongeveer......

http://www.vorsten.nl/2016/07/28/thaise ... t-64-jaar/
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

Interessant wat je over de Sonkran en het gooien van water vertelt.

In het Noordoosten van Brazilië waar Zuid-Amerika in de oksel van Afrika past, is het met carnaval traditie om mensen nat te spuiten. Dit gaat met een soort fietspompen en gebeurt langs de weg. Er zit dan meel bij het water, of talkpoeder maar sommige belhamels mixen er ook wel verf doorheen.

In de auto moet je er voor zorgen dat je de ramen dicht houdt.

Via internet zag ik dat de traditie eigenlijk teruggaat tot de Griekse oudheid (zonder fietspompen toen :( ), of dat voor Thailand geldt is me onbekend.

Tijdens voetbalwedstrijden wil men op bovenliggende tribunes ook wel eens meel of talk op de toeschouwers lager gooien. Of dat er verband mee houdt, weet ik niet.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

L.S.Thailand bevat vele eilanden waarvan ik er door de jaren heen wel enkele bezocht heb.
Zal proberen er een paar te laten zien en er natuurlijk wat over te vertellen.


De eilanden van Thailand.(1)

Koh Chang (1/3)

Afbeelding

Ko Chang, dat letterlijk vertaald Olifanten eiland betekent, is een tropisch paradijs dat bij de meeste Nederlanders nog veelal onbekend is of op z'n minst te boek zal staan als een van de minder bekende eilanden in Thailand.
Wij waren er al een paar keer geweest en dat was ons zo goed evallen dat we graag nog een bezoekje wilden brengen.

In de afgelopen 10 jaar is er veel veranderd op dit tropische eiland aan de Oostkust van Thailand. Het is al lang niet meer het onherbergzame eiland dat moeilijk bereikbaar was en alleen voor de echte backpacker was weggelegd.
Tegenwoordig is er op Ko Chang voor ieder wat wils. Gelukkig heeft het eiland veel van zijn authenticiteit weten te behouden en is het nog altijd een prachtig groen eiland met wilde jungle en witte stranden.



Om naar Koh Chang te gaan vanuit Pattaya is het mogelijk om per (mini)bus tegaan of per taxi.
Voor ons in ieder geval GEEN optie aangezien ik in de jaren al genoeg capriolen heb meegemaakt met Thaise chauffeurs,waar mijn gezin en ik ons niet veilig bij voelen.
Eerst dus naar Trat rijden,alwaar je op de veerpont de oversteek kan gaan maken.......


Afbeelding

Afbeelding

Ik rij nu sinds 16 jaar alles zelf in de auto,zover dit mogelijk is.....
De afstand zal zo,n 250 kilometer bedragen naar Trat,waar de veerboot naar Kho Chang ligt te wachten.


Afbeelding

Soms moet je even wachten op de boot,maar is wel lekker om de benen even te strekken.........

Afbeelding

Ook de jongens hebben wel even genoeg van het auto rijden...

Afbeelding

Afbeelding

We scheepten als 1 van de eersten in,maar kregen een plaats aangewezen (zwarte Toyota Fortuner linksvoor) die als 1 van de laatsten het schip konden verlaten......
Maar ach....vakantie dus tijd zat
.

Afbeelding

Na een half uurtje komen we aan op Koh Chang.

Afbeelding

Wel zo makkelijk om van te voren te weten waar je naar toe wil,aangezien je vanaf de pont gelijk de keuze moet maken tussen rechts of linksaf......

Afbeelding

Afbeelding

Rechtsaf is de beste keus met de mooiste stranden,linksaf is een dood stuk van het eiland waar weinig te beleven valt.....
Daar zijn wel veel slaapgelegenheden en worden meestal geboekt voor hun goedkopere prijs,maar wie nog nooit op Koh Chang is geweest en niet goed de documentatie heeft bekeken van te voren,kan zich wel eens achter de welbekende oortjes krabben,aangezien 95% van de activiteiten en stranden zich aan de Westkust bevinden.......
Goedkoop lijkt dan wel weer duurkoop...


Ben je zonder auto is een brommer huren dan ook zeker een noodzaak,wil men wat van het eiland zien en dit geeft natuurlijk ook meer een gevoel van vrijheid.......

Afbeelding

Er zijn wel hele steile wegen op het eiland,dus rijervaring op een motor is wel gewenst.....
Buiten de talrijke verhuurpunten voor de motor-bikes zijn er natuurlijk ook auto's in de verhuur........


Afbeelding

De eilanden van Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Het verkeer in Thailand (3)

Een Thai noemt alles op 2 twee wielen een "motobike"........behalve de fiets dan!

Ik schreef in het stukje van Koh Chang over brommerverhuur,maar dat zijn wel brommers die ver over de 100lm/p.u gaan....

Afbeelding
De Honda Scoopy van Jeab noem ik een brommertje, maar toch 110km/p.u.

Dat hier in NL een motor tot 49,9cc een brommer wordt genoemd en dat in Azie die dingen onbegrensd worden gelaten is het verschil,maar qua uiterlijk blijft het voor de westerling gewoon een brommertje....
Doet de Thai op het lichtste brommertje zijn/haar examen,dan kan hij/zij na geslaagd te zijn op elke tweewieler gaan rijden en maken de cc niets uit......begint je te begrijpen dat er wel eens een ongelukje gebeurt.
Heb daar foto,s van waar een Rus zich in tweeën reed tegen een verkeerszuil in Pattaya Citty op zijn gehuurde motor,maar dat later.


Afbeelding
Mijn Honda PCX 150 is een motor......? top130km/p.u

Afbeelding
Mijn Kawasaki noem ik eigenlijk meer een motor...

Afbeelding

Afbeelding

Het verkeer in Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten