Opmerkelijke berichten

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Sinds wanneer zijn Van Gaal of Cruyff prins???


Dit zegt mij dus niks Rene, maar ik heb zojuist het verhaaltje nog weer even gecontroleerd via het geheugen van "HET gezag" en het klopt naadloos, behalve het feit dat dit kennelijk dus niet een Prins was maar de Nederlandse Kommandant van dat sprotje Nederlandse Voor Niks Nie Bang Nie Vliegers :lol: Geheugen kan soms een vreemde zaak zijn!! :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Harry, de bekende voetbaltrainer en voormalig bondscoach Louis van Gaal, op dit moment trainer van Manchester United, staat bekend om zijn merkwaardige, vaak hilarische Engelse uitspraken. De top 10 vind je HIER.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door rspeur »

Dank, Theo.
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Harry G. Hogeboom »

merkwaardige, vaak hilarische Engelse uitspraken
Me now plenty saffie! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Een wel heel opmerkelijk bericht.

Vanmorgen kreeg ik de volgende mail. Op de nu met geel gemarkeerde plaatsen stond de naam van een bekend forumlid. Zij mailadres klopt met het adres dat ik van hem heb en als ik de eigenschappen en de bron van het bericht bekijk, ziet alles er heel normaal uit. Bij andere oplichtersberichten kom je daar gewoonlijk vreemde namen van vreemde servers tegen, maar in dit geval niet.
Ik trap hier uiteraard niet in, alleen al omdat de man van wie dit bericht zogenaamd afkomstig is, mij nooit op deze manier en met deze bewoordingen zou mailen, maar het blijft gevaarlijk, dus vandaar deze melding hier. Bij de buren heb ik het lid wiens naam en mailadres hier wordt misbruikt, via een PB gevraagd om even te bevestigen dat het niet van hem afkomstig is.

Afbeelding

Het blijkt dus wel heel erg eenvoudig te zijn om iemands gmailadres te misbruiken.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Drentenier »

Allemaal oplichterij, Theo. Kijk hier maar: http://www.ouderenjournaal.nl/home/2015 ... 1600-euro/
Even zoeken in Google met '1,600 Euro en MoneyGram' en er rollen er nog veel meer uit.
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door rspeur »

De meeste van dit soort mailtjes zijn vaak wel als "kassie belazer" te herkennen, maar een extra waarschuwing kan geen kwaad.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Vaerderij »

Theo Horsten schreef:Een wel heel opmerkelijk bericht.

Vanmorgen kreeg ik de volgende mail.
Ik kreeg een soortgelijk mailtje. Ik dacht dat het een geintje was en klikte op de knop "Beantwoorden"
Na verzending bleek het adres niet zijn gmail-adres te zijn maar een aangemaakt hotmail-adres.
Was het verstandig om de mail te beantwoorden, al was het grappig bedoeld, of moet ik me nu ook zorgen maken.
Ik zie namelijk dat jij de mail hebt beantwoord via je Griekse buren.
Anne
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, dat weet ik natuurlijk wel; we krijgen allemaal zo nu en dan mails van oplichters en dat zie je dan onmiddellijk. Daar hoef je geen enkel woord aan vuil te maken of ergens te melden.

Waar het me hier om gaat, is het feit dat je gmailadres op deze manier misbruikt kan worden zonder dat daar in de bron en eigenschappen ook maar iets van te zien is. Dat wil zeggen: ik kan niets bijzonders vinden. Als ik een bericht van dezelfde afzender - de echte dus - dat ik heb bewaard, ernaast leg, dan zijn de paden en de bron exact hetzelfde. En dan bedoel ik: als je bij een ontvangen bericht via "Bestand" de "Eigenschappen" bekijkt en dan vooral via het tabblad "Details" de "Bron van bericht", kom je bij al die oplichtersmails dan de meest vreemde paden en servers tegen, meestal uit verre, vreemde landen. Hier niet. Het is dus werkelijk afkomstig van zijn gemailaccount. Die is gehackt. Ik vind dat zorgelijk en vraag me af of Google daar iets tegen kan doen.
Anne schreef:Ik zie namelijk dat jij de mail hebt beantwoord via je Griekse buren.
Nee, ik heb die mail niet beantwoord, ik kijk wel uit. Ik heb via de buren alleen een PB aan de betrokkene gestuurd en gevraagd om even te bevestigen dat het niet van hem afkomstig is.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Drentenier »

Een paar jaar geleden is het mij ook overkomen dat mijn hele adressenbestand gehackt was. Alle geadresseerden kregen toen mail van 'mij' over een bepaald soort whiskey die zo lekker smaakte. Waarop ik dus allemaal mailtjes terug kreeg over het hoe en waarom. Dat heeft gelukkig geen nare gevolgen gehad. Het lijkt erop dat betrokkene nu hetzelfde is overkomen.
Maar wees in ieder geval zeer alert, klik nooit op ingesloten links en check, als je twijfelt, even op Google met een aantal steekwoorden (zie hierboven). Het is uiteraard al vaak genoeg gezegd, iedereen weet het maar soms gaat het helaas toch mis.
Groet,
Hans


Plaats reactie