Opmerkelijke berichten

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Laat de zwitsers alleen los in de bergen....totaal geen benul wat een zee is :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door leo-shof »

Toch nog gevonden
1.JPG
1.JPG (600.14 KiB) 7272 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jos Komen (R.I.P)

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gezien op een Nederlands "scheepvaartforum".
Simonskerk.jpg
Simonskerk.jpg (66.92 KiB) 7267 keer bekeken
Het Duitse vrachtschip "Bleichen". :oops: :shock:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door jdbvos »

Nou, da's een onvervalste VNS'er vlgs mij
'k Heb um nog niet goed bekeken en verder vergeleken, maar m'n eerste gedachte was een Z-kerk, en 2e gedachte: scheepswerf Piet Smit....
Maar ik geef het toe: vele van de door ons bewonderde 'Hollandsche Glorie' is gebouwd in der Heimat
En als elke shiplover werd doodgeschoten bij z'n 1e fout zouden er verrekte weinig shiplovers meer zijn....

ter vergelijk: de grote ramen op het pass.dek (tafeltennishoekje :-D ) zijn bij de 'Bleichen óf kleiner, of vallen net achter die bomen...
....een L-kerk zou geloof ik ook kunnen.....

Stik! Zie nu pas de fotonaam Simonskerk :oops: :lol:
Bijlagen
Zonnekerk.jpg
Zonnekerk.jpg (491.56 KiB) 7259 keer bekeken
Oost, west...ook best
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Geep »

Dit type vletje wordt gebruikt als veerpontje langs de waterval ,, RHEINFALL '' van Schaffhaus'en.
Schuift met de kop op de wal.
vrgr. Geep
Hanseaat
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2015 19:37

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Hanseaat »

Het plan voor een drijvende boerderij in de Rotterdamse Merwedehaven gaat , op aandringen van de Partij voor de Dieren, voorlopig in de ijskast. Eerst moet onderzocht worden of koeien mogelijk zeeziek kunnen worden... Weet niet of het een goed plan is, maar zeezieke koeien in de Merwedehaven vergen wel veel van m'n voorstellingsvermogen.... :roll:

Het logboek van de ark van Noach is helaas verloren gegaan, maar in de bijbel wordt nergens over zeezieke passagiers gesproken. :roll:
(voorheen deventer05)
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door jacko »

Kunnen ze toch zeekoeien nemen. :-D

groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding


De Britse marine heeft een Duitser uit het water van het Kanaal gevist die met zijn surfplank verdwaald was geraakt. De man was van plan om staand peddelend op zijn plank van Frankrijk naar Engeland te varen.
Ongeveer halverwege de drukbevaren zeestraat zagen opvarenden van een schip hem op zijn plank zitten, meldde Sky News dinsdag.

"Het ging niet om een illegale immigrant, maar om een Duitse toerist in nood", verklaarde het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken. De Duitser is met een marineschip naar de Britse kust gebracht.
Waarom hij zo nodig om deze onconventionele manier de oversteek wilde maken, is onduidelijk.

Door: ANP
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door jdbvos »

Och....er zijn zelfs diverse personen die dat zwemmend gedaan hebben....
En (zelf gezien !) 2 man in een (amfibie-)auto ! De kleur was naar ik meen paars.....en nee: ik heb z'n nummerbord niet opgenomen
Ik vergeet die roep nooit meer "Auto aan stuurboord !!"
En echt met open mond en doodstil staand te kijken mede-opvarenden.....en niemand met een camera paraat..... :twisted:
Niet iedereen heeft het gezien: jullie weten dat zelf ook wel: na een paar minuten issie 'uit beeld'.....
Maar die ouwe heeft nog wel ff via de vhf een waarschuwing gegeven. Van horen zeggen: ook daar het bleef zowat een minuut stil.
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door v+d »

Toen ik op de wereld kwam wilden de Duitsers al naar Engeland, niets nieuws dus ze halen het nog steeds niet :-D Maar dat de marine ze nu gaat helpen, dat is nieuws :wink:


Plaats reactie