Ziekenboeg.

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Ziekenboeg.

Bericht door warbout »

Jos, veel sterkte met die long aandoening.
Dat valt niet mee om dit in de omgang te doseren.
Je zult inderdaad een klappie terug moeten doen.
Nogmaals sterkte en het goede.

grt, Willem.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Ziekenboeg.

Bericht door Da Silva »

Jos, dat is tegenvaller. Let goed op jezelf. Achteraf is het nog "redelijk goed" afgelopen met die longenontsteking erbij. Dat kan zomaar verkeerd aflopen. Veel sterkte toegewenst.

grt, Mario
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Ziekenboeg.

Bericht door Co »

Het item over onze webmaster is gesloten...na de bijdrage van Jos Komen waarin hij spreekt over een "update".
Verdorie Jos, dat noem ik een "downdate" ,
Sterkte man!
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Ziekenboeg.

Bericht door leo-shof »

Willem (Warbout)
Dat klopt helemaal
Ik hoorde van een kennis van mij, die zijn zus lag in een hospice, welke in een diepe coma werd gehouden
Dat toen ze gewassen werd, toch gewoon kreunde van de pijn
En wat democratie betreft, die D van de politieke partijen lijkt in mijn ogen meer op dictatuur
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jur de Jong
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Ziekenboeg.

Bericht door Jur de Jong »

Heb onlangs NEE geregistreerd. Mijn organen zijn geen staatseigendom. Daarbij worden de organen levend verwijderd, daarvoor is de term "hersendood" bedacht.
Orgaandonatie 004.jpg
Orgaandonatie 004.jpg (81.4 KiB) 5526 keer bekeken
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Ziekenboeg.

Bericht door warbout »

Dat bedoel ik Jur,

wil je zonder extra risico overlijden registreer dan Nee!

grt, Willem.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ziekenboeg.

Bericht door Jinny »

Via een anomiser, maar ff online.
Als je met al je organen in een kist of een potje wilt, dan moet je zorgen dat je in je eigen bed dood ga.
Moeilijker wordt het niet.
Jinny.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ziekenboeg.

Bericht door Martinus »

Als Nederlander in het buitenland kun je je 'NEE' wens nog niet eens laten registreren. Extra uitkijken dus dat je tijdens een bezoek aan Nederland geen ongeluk of hersenbloeding krijgt.

Zo zie ik nu de Nederlandse doktoren rond het ziekbed:
aaaaagieren.jpg
aaaaagieren.jpg (31.17 KiB) 5107 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ziekenboeg.

Bericht door jdbvos »

We moeten ons geen xenofobie aanpraten, mensen....Iemand die bijv in coma ligt, is niet hersendood, en wordt dat ook niet 'verklaard'....
Die kunnen wel aan adem-ondersteuning liggen, en aan hartbewaking, maar de hersenen zijn nog steeds actief en zorgen nog steeds voor de ademhaling en hartslag.
Dit in tegenstelling tot hersendood: zo'n lichaam wordt kunstmatig aan bloedcirculatie en zuurstof geholpen door apparaten: zoals de naam al zegt: de hersenen doen niets meer, en zijn dus dood. De cellen van het lichaam gaan dankzij die kunstmatige circulatie nog niet over tot afsterving, maar een hersendood persoon komt nooit meer tot leven.
Vroeger was het verschil tussen (diepe) coma en hersendood moeilijk vast te stellen, tegenwoordig wordt elk microvoltje in de hersenen onmiddellijk weergegeven op een scherm, en kun je precies zien of de hersenen (en de primaire levensfuncties) kleine hersenen en hersenstam nog "iets" doen...
Dus als iemand hersendood is, is die iemand echt dood. Alleen zijn op dat moment alle onderdelen nog wel voorzien van zuurstofhoudend bloed, waardoor ze (tegenwoordig) herbruikbaar zijn.
Wanneer de motor van je auto is vastgelopen, kun je diverse onderdelen daarvan nog prima hergebruiken, ondanks dat de oorspronkelijke motor toch echt onherstelbaar stuk is. Tenzij je zo lang wacht dat die onderdelen vastgeroest zitten....dan zijn ze niet meer herbruikbaar...

Ik ben uiteraard geen arts, maar dat weet ik nog uit de wijze lessen van een beginnend arts die ons, rangenhalers, het liefst als "publiek" had omdat wij er nog echt in geinteresseerd waren, en er nog examen in moesten afleggen (dat helpt wel mee voor de interesse :-D ), ipv de jeugdige "nieuwe-stijl-studenten"....

Persoonlijk heb ik niks tegen hergebruik van mijn onderdelen; ik doe er dan toch niets meer mee. Als geslachtsdelen ook als orgaan worden gezien, heeft een deel van mij wellicht zelfs na mijn dood nog jarenlang plezier !

Maar ik vind de wetgeving vreemd die zegt dat wanneer iemand bij leven niet nadrukkelijk heeft gemeld daar tegen te zijn, automatisch wordt gezien als toekomstige medische grabbelton.
Wordt het ook wet dat je je in eoa register nadrukkelijk aan moet geven bezwaar te hebben tegen inbraak en diefstal, of anders aangemerkt bent voor automatische leegroving als je voor langere of kortere tijd afwezig bent ??
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Ziekenboeg.

Bericht door leo-shof »

jdbvos schreef: 01 mar 2018 12:05 Als geslachtsdelen ook als orgaan worden gezien, heeft een deel van mij wellicht zelfs na mijn dood nog jarenlang plezier !
Jan jij bedoeld hij is nog als nieuw, bijna nooit gebruikt (is van een oud mannetje geweest) :roll:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO


Plaats reactie