Jos Komen ingedokt.

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door v+d »

Je moet wel zo snel mogelijk van dat reparatiesteigertje zien te vertrekken. Ik herinner me dat we met een kreupele en gedeukte tanker uit Turku terug in Amsterdam kwamen. In de sluizen van IJmuiden begon het gelazer al, kerels van de NDSM en de SMN aan boord met schriftjes en potloodjes en maar schrijven. Waarschijnlijk werden de reparatiekosten betaald door de charteraar want er kwam geen einde aan.
Op een gegeven moment hing er zelfs een stel Tukkers in de kettingkast van de Hotlo, het enige onderdeel van het bootje dat niet door het ijs beschadigd was. Dus pas op met die reparatiegasten, ze vinden telkens weer iets anders om aan te sleutelen.
Als het even kan, op eigen kracht vertrekken :wink:

Jos Komen (R.I.P)

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Even een update, hetgeen meteen een verklaring is waarom ik niet zo vaak meer op Kombuispraat actief ben.
Een paar weken geleden zijn er weer foto's van mijn longen gemaakt en de diagnose is longemfyseem.
Ik heb nu wel de foto's kunnen bekijken, het zag er wel beter uit dan in december toen ik met dubbele longontsteking werd opgenomen, maar 35% is onherstelbaar beschadigd, niet alleen door roken, maar ook door allerlei ongezonde werkzaamheden in het verleden.
Ik slaap meer dan 12 uur per dag, word doodmoe wakker en heb weinig energie meer over.
Gelukkig kan ik in huis nog een beetje rondkeutelen en maak ik af en toe met de hond nog een rondje om het appartement.
Op Kombuispraat blijf ik nog wel actief, maar verwacht van mij geen rondjes in de Ambuggie. :wink:
Ik sluit dit topic, als er iets verandert aan de situatie laat ik het wel horen.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vrijdag j.l. bijna weer in dok, het ging weer slechter, de dokter gebeld en die wilde eigenlijk meteen al weer een ziekenhuisopname. Er was nog een alternatief: een stootkuur prednisolon en extra puffertjes erbij.
Uiteraard hiervoor gekozen, om daar nu weer een week lang aan het zuurstof te liggen en dan weer naar huis leek me geen oplossing.
Voorlopig gaat het weer iets beter, nu maar hopen dat deze situatie zo blijft en ik niet meer halsoverkop het ziekenhuis in moet.
Echt herstellen zit er niet meer in, maar weer een beetje normaal kunnen leven en weer kunnen wandelen etc. zou wel prettig zijn.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door jacko »

Hallo Jos

Dat word heel rustig aan doen.
Wandelen en van de natuur genieten hoeft niet zoveel inspanning te kosten.
Zolang de motor maar stationair kan blijven draaien.
Vol vooruit zal er niet meer inzitten .
Sterkte en keep going.

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door v+d »

Jos, er wordt beweerd dat het voorjaar er aan komt. De temperatuur moet dan toch wat aangenamer worden nemen we aan.
Kalm aan een je niet opwinden over dingen die niet meer gaan. Ja, ik weet het, ik heb makkelijk kletsen :wink: .
Maar mij helpt dat wel, niet verder springen dan de polsstok lang is anders eindig je toch midden in de plomp.
Enfin, oude mannen en oude bootjes... Het KOMBUIS houdt ons nog wel eens van de straat, wij zijn je daar dankbaar voor. Volhouden!
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Martinus »

Wel vervelend zeg! Ik hoop dat je thuis af en toe, wanneer nodig, wat aan de zuurstof kunt. Genezen is niet mogelijk, maar hezelfde peil bewaren wel en je rookt niet meer hetgeen ook weer extra ruimte schept. Sterkte!
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Chr.Vr. »

Goedemiddag Jos,
Ook van mijn kant veel sterkte met al die narigheid wat het lijf aan gaat, en naar buiten , zal wel lekker wezen , als het maar droog is, een beetje wind kan wel, het meeste waait toch weg,
Jos hou je taai , ik denk dat alle K.B'ers er zo over denken .
grtn. Chris.V
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Da Silva »

Dat is weer een tegenvaller. Heel veel sterkte.

Grt.

Mario
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door jdbvos »

Da's sjit, Jos....
We hopen dat je wensen uit gaan komen.
Hou je haaks, jij en Akkie !
Neus in 't zeetje, en een beetje afslacken doet wonderen, hopen we.
Oost, west...ook best
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door warbout »

Al het goede Jos,
rustig aan en ik hoop dat je weer op goede koers komt.
Valt niet mee als de wind uit de zeilen wordt genomen.
Beterschap.
grt, Willem.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"


Plaats reactie