Mijn werkplekkie.
Harry en Bert,
Ik heb het even op moeten zoeken in mn boekje maar (di)cyclopentadine is niet zo´n prettige lading. Om Jos zijn beroemde woorden maar eens te gebruiken: Het " gassiefree" draaien vereist nogal wat wc verfrisser meespuiten in de tankenfan
Groeten Harry
Ik heb het even op moeten zoeken in mn boekje maar (di)cyclopentadine is niet zo´n prettige lading. Om Jos zijn beroemde woorden maar eens te gebruiken: Het " gassiefree" draaien vereist nogal wat wc verfrisser meespuiten in de tankenfan
Groeten Harry
Thank You, till the next time Bye Bye
Het bovenste getal oftewel het Kemler-getal krijgt op Nederlandse vervoersdocumenten de naam "Gevaarsidentificatienummer".
Van de onderste getallen oftewel de UN-nummers zal ik er even een paar
bij elkaar zoeken die men hier in Nederland regelmatig kan tegenkomen.
Wij rijden bijv. vaak met bilge olie/water, machinekamersludge, oliehoudende ladingrestanten.
Mijn nieuwe "werkplekkie", een MAN TGA met 400 pk, is speciaal uitgevoerd voor het leegzuigen en reinigen van olieafscheiders en olie-benzineafscheiders en heeft een aparte watertank voor het weer op peil brengen van deze afscheiders die veelal werken met een vlotter.
Maar ook voor het inzamelen van scheepsafvalstoffen is deze auto natuurlijk geschikt.
Voor het reinigen van olieafscheiders is er een hogedrukreinigingssysteem op de auto.
Het laden gebeurd dmv een vacuumpomp en lossen van vloeistoffen gebeurd onder druk. Het eventueel achtergebleven sediment kan gelost worden door aan de achterkant een klep te openen en de tank te kiepen (beide hydraulisch).
Het werkgebied beslaat heel Nederland. Van Delfzijl tot Maastricht en van Scheveningen tot Oldenzaal.
Van de onderste getallen oftewel de UN-nummers zal ik er even een paar
bij elkaar zoeken die men hier in Nederland regelmatig kan tegenkomen.
Wij rijden bijv. vaak met bilge olie/water, machinekamersludge, oliehoudende ladingrestanten.
Mijn nieuwe "werkplekkie", een MAN TGA met 400 pk, is speciaal uitgevoerd voor het leegzuigen en reinigen van olieafscheiders en olie-benzineafscheiders en heeft een aparte watertank voor het weer op peil brengen van deze afscheiders die veelal werken met een vlotter.
Maar ook voor het inzamelen van scheepsafvalstoffen is deze auto natuurlijk geschikt.
Voor het reinigen van olieafscheiders is er een hogedrukreinigingssysteem op de auto.
Het laden gebeurd dmv een vacuumpomp en lossen van vloeistoffen gebeurd onder druk. Het eventueel achtergebleven sediment kan gelost worden door aan de achterkant een klep te openen en de tank te kiepen (beide hydraulisch).
Het werkgebied beslaat heel Nederland. Van Delfzijl tot Maastricht en van Scheveningen tot Oldenzaal.
Hoi Roy,
Kom regelmatig in Den Helder maar deze auto is daar nog nooit geweest.
Wel heb ik inmiddels al een paar keer in IJmuiden op de kade gestaan.
Deze auto heeft er op dit moment nog geen 1500 kilometers op staan.
Euhhhhh, ja, spiksplinternieuwwerkplekkie dus.
De foto die ik Zondagavond plaatste heb ik Vrijdag gemaakt toen ik bij
de reclamestudio wegreed waar hij is beletterd.
Kom regelmatig in Den Helder maar deze auto is daar nog nooit geweest.
Wel heb ik inmiddels al een paar keer in IJmuiden op de kade gestaan.
Deze auto heeft er op dit moment nog geen 1500 kilometers op staan.
Euhhhhh, ja, spiksplinternieuwwerkplekkie dus.
De foto die ik Zondagavond plaatste heb ik Vrijdag gemaakt toen ik bij
de reclamestudio wegreed waar hij is beletterd.
Hoi Arjan
ik zie dat jullie met hele mooie glimmende auto`s rijden,in mijn Hoogoven periode ,zat ik in het onstoffings gebeuren tegenwoordig aangeduidt als mileu verwerkers,er kwamen toen hele mooie gepoetse vrachtauto`s ladingen van stof weg halen.ik zal er niet te diep op ingaan,maar bij ons was het spreekwoord ,
de mooier de wagen ,des te zwaarder het gif
(n.b dit spul werd gelost in de zout mijnen in Duitsland)allemaal zware metalen(non respirabel stoffen)dat betekend een hele fijne stof van zware metalen die in je longen blijven zitten en de kans op longkanker groter maakt.
trouwens ik vind je werkplekkie mooi,maar gaat deze regel bij jullie ook op??de mooier de wagen ,des te zwaarder het gif
Groets Bram
ik zie dat jullie met hele mooie glimmende auto`s rijden,in mijn Hoogoven periode ,zat ik in het onstoffings gebeuren tegenwoordig aangeduidt als mileu verwerkers,er kwamen toen hele mooie gepoetse vrachtauto`s ladingen van stof weg halen.ik zal er niet te diep op ingaan,maar bij ons was het spreekwoord ,
de mooier de wagen ,des te zwaarder het gif
(n.b dit spul werd gelost in de zout mijnen in Duitsland)allemaal zware metalen(non respirabel stoffen)dat betekend een hele fijne stof van zware metalen die in je longen blijven zitten en de kans op longkanker groter maakt.
trouwens ik vind je werkplekkie mooi,maar gaat deze regel bij jullie ook op??de mooier de wagen ,des te zwaarder het gif
Groets Bram
Hallo Arjan,Coenharbour schreef: Wij rijden voornamelijk met olie/water-mengsels.
Ik blijf nieuwsgierig.Ik zie hier in Delfzijl ook wel eens een auto van MAIN(even uit het hoofd,Maritieme Afvalstoffen Inzameling Nederland),dus ik verbaasde me nogal over het UN nummer.Niet bepaald scheepsafval.Of was die op de plaat gezet voor de foto?
Harry
Hoi Harry,
UN-1993 gebruiken we o.a. bij het vervoer van datgene dat er uit een olieafscheider komt.
In dit geval betrof het een vracht die al gelost was maar doordat de tank nog niet was gereinigd
was ik evengoed verplicht om deze borden te voeren.
In Delfzijl komen we inderdaad regelmatig, vaak laden m'n collega's daar op ons depot.
UN-1993 gebruiken we o.a. bij het vervoer van datgene dat er uit een olieafscheider komt.
In dit geval betrof het een vracht die al gelost was maar doordat de tank nog niet was gereinigd
was ik evengoed verplicht om deze borden te voeren.
In Delfzijl komen we inderdaad regelmatig, vaak laden m'n collega's daar op ons depot.